Er zijn 1913 resultaten gevonden
- do 09 dec 2010, 17:37
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: NEO 10 in dipool ontwerp.
- Reacties: 39
- Weergaves: 2912
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Hoezo een namaak? :-s Ding ziet er wezenlijk anders uit dan een NEO8. (of het komt door de slechte belichting door de foto) Ik reageer ook maar op K.P. zijn reactie, maar ik betwijfel sterk dat Hyeiga deze driver parallel ontwikkeld heeft, met toevallig precies gelijke looks, aantal gaatjes en afme...
- do 09 dec 2010, 9:40
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: NEO 10 in dipool ontwerp.
- Reacties: 39
- Weergaves: 2912
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Van de neo 8 is er wel een namaak te koop. Neo 10 nog niet, denk wel dat dit stukken minder is.
http://www.hg-audio.com.tw/notes/RM-8403.html
http://www.hg-audio.com.tw/notes/RM-8403.html
- do 05 aug 2010, 20:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Drukkamer en halsopening
- Reacties: 4
- Weergaves: 572
Re: Drukkamer en halsopening
Maar hoe worden de optimale waarden berekend en waar zijn deze van afhankelijk? De thiele small parameters, hoe laag je wilt komen, de lengte van je hoorn, etc, etc. Ik zou je willen aanraden een en ander in Hornresp in te voeren. Kan je zelf makkelijk zien wat er veranderd als je met alle paramete...
- vr 09 jul 2010, 16:51
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
- Reacties: 44
- Weergaves: 2278
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Nou de eerdere Wavecors vond ik eigenlijk helemaal niet zo goed. Wel redelijk, maar veel te duur. Daarnaast waren zeker de frames niet allemaal even degelijk (vaak heel slap zelfs). Ze moeten alleen nodig een distributeur krijgen in USA, dan gaat eht allemaal een stuk sneller. Die eerdere Wavecor's...
- wo 07 jul 2010, 15:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Micro sub W5-876SA
- Reacties: 96
- Weergaves: 3431
Re: Micro sub W5-876SA
Hi,
Je kan de pijp aan de achterkant (in de kast ) ook van een schuine kant voorzien / scheelt afrond gedoe.
Je kan de pijp aan de achterkant (in de kast ) ook van een schuine kant voorzien / scheelt afrond gedoe.
- vr 02 jul 2010, 18:41
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange
- Reacties: 26
- Weergaves: 4683
Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange
Hoi, Weer een stel nieuwe Tang Band breedbanders: W3-1878 http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w3-1878/w3-1878_3.jpg http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w3-1878.htm W4-1879 http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w4-1879/w4-1879_3.jpg http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w4-1879.htm W5...
- do 01 jul 2010, 10:29
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Vishay tweak in luidsprekers Wie-o-Wie heeft ervaring.
- Reacties: 15
- Weergaves: 1078
Re: Vishay tweak in luidsprekers Wie-o-Wie heeft ervaring.
Hi Onne,
Ik raak steeds mijn ww voor HT forum kwijt, vandaar dat ik even hier reageer. Inderdaad de Vishays parallel aan andere condensatoren solderen!
Groet Roland
Ik raak steeds mijn ww voor HT forum kwijt, vandaar dat ik even hier reageer. Inderdaad de Vishays parallel aan andere condensatoren solderen!
Groet Roland
- do 01 jul 2010, 9:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: CARDOBA - cardioide laag met open baffle midhoog
- Reacties: 94
- Weergaves: 12035
Re: CARDOBA - cardioide laag met open baffle midhoog
-Heeft je luistertest al iets opgeleverd Roland? -Welke TS parameters maken een speaker geschikt voor dit ontwerp? (mijn gevoel zegt dat de massa achter de speaker te vergelijken is met een basreflex) - Welke geluidsdruk kan je verwachten met bijv 2x 25 cm? - of is het misschien gewoon een stom ide...
- do 24 jun 2010, 19:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: CARDOBA - cardioide laag met open baffle midhoog
- Reacties: 94
- Weergaves: 12035
Re: CARDOBA - cardioide laag met open baffle midhoog
Hoi,
Ik zou je willen aanraden AJ horn te kopen
Dan kan je zelf berekenen. Op basis van twee maal 20 of twee maal 25 cm kan ik helaas niet beginnen te rekenen. Ik hoop op je begrip.
Groet Roland
Ik zou je willen aanraden AJ horn te kopen
Groet Roland
- vr 18 jun 2010, 19:31
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Gradient Breedbanders
- Reacties: 9
- Weergaves: 818
Re: Gradient Breedbanders
Maakt niet uit hoor, die Fountek 135 is met 78.- euro per stuk exact twee keer zo duur 
- vr 18 jun 2010, 18:51
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Gradient Breedbanders
- Reacties: 9
- Weergaves: 818
Re: Gradient Breedbanders
Haha, Ze kosten ook niet zoveel. Mijn voorkeur heeft het ook niet in de 5 inch klasse. Wilde ze alleen wel even voorstellen. Ze zien er grappig uit, vindt ik. Wie weet hoe ze in het echt testen / meten. Als de X-max redelijk is, hebben we er weer een paar leuke betaalbare high eff mid bass fullrange...
- vr 18 jun 2010, 18:41
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Gradient Breedbanders
- Reacties: 9
- Weergaves: 818
Re: Gradient Breedbanders
Haha,
Zie je voor het eerst een freq. plotje van een breedbander
? Nee toch.
Zie je voor het eerst een freq. plotje van een breedbander
- vr 18 jun 2010, 18:02
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Gradient Breedbanders
- Reacties: 9
- Weergaves: 818
Gradient Breedbanders
Hoi, Een simpele copy & paste van DIY audio.Nieuw Intertechnik / Gradient breedbanders. In 5, 6 en 8 inch. Zien er leuk uit. http://www.intertechnic.de/Lautsprecher-Shop/Lautsprecher/Gradient/_AX-05_1768,de,36,96784.html?PHPSESSID=66988ddf977a098ccf012ece19b58cc6 http://www.intertechnic.de/Lauts...
- vr 18 jun 2010, 17:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
- Reacties: 99
- Weergaves: 7221
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Dat is ook een mooi idee, alleen dan heb je wel meerdere subkasten, woofers en amps nodig. Er was dacht ik een budget beperking
Met die ripole op Visaton basis ben je voor een appel en een ei klaar of bezig (het is maar hoe je het ziet). Topic starter was nieuwsgierig naar een open laagsysteem.
- vr 18 jun 2010, 15:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
- Reacties: 99
- Weergaves: 7221
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Hoi, Ik heb zowel ervaring met ripole's, reckhorns als met het aansluiten van beiden op sat's. Ik begrijp dat je gevoelsmatige kwaliteitproblemen (ligt immers ook bij Conrad) hebt met de Reckhorn A403. De Reckhorn's zijn diverse keren getest in een Duits blad, goed bevonden en worden veel ingezet vo...
- wo 09 jun 2010, 16:55
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Goede 6 inch luidspreker.
- Reacties: 3
- Weergaves: 467
Re: Goede 6 inch luidspreker.
Hoi,
Je zou ook even bij Strassacker in DLD kunnen kijken. Die hebben een aantal Mission speakers op voorraad. Mischien zit de jouwe er net bij.
http://www.lautsprechershop.de/
Groet Roland
Je zou ook even bij Strassacker in DLD kunnen kijken. Die hebben een aantal Mission speakers op voorraad. Mischien zit de jouwe er net bij.
http://www.lautsprechershop.de/
Groet Roland
- wo 09 jun 2010, 14:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: CARDOBA - cardioide laag met open baffle midhoog
- Reacties: 94
- Weergaves: 12035
Re: CARDOBA - cardioide laag met open baffle midhoog
Ideaal wordt het nooit, zo heeft Gerard via zijn berekeningen aangetoond, maar ik denk dat dat voor jou geen probleem is. Klopt, als het beter speelt als een gesloten kast en kwa weergave op een ripole lijkt. En dan in een kleine fraaie kast ben ik al heel erg tevreden. Eerst maar eens luisteren of...
- za 05 jun 2010, 0:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: CARDOBA - cardioide laag met open baffle midhoog
- Reacties: 94
- Weergaves: 12035
Re:
Bump en Hoi! Ik zit dit net te lezen opzoek naar wondermateriaal om een U frame te dempen :) . Mooie pdf en testen over cardioid's Gerard! Ik zit hier ook aan te puzzelen. Ik had al een fijn werkende W-ripole, maar daar kan ik helaas (comm.) niets mee. Geneuzel over patenten. Anyhoo.... AJ-horn heef...
- vr 04 jun 2010, 23:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
- Reacties: 191
- Weergaves: 6124
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Hoi, Roland hier van Caps&Coils. Ik ben telefonisch niet altijd goed te bereiken. Mijn excuses daarvoor. Ik zit regelmatig een dag thuis te knutselen aan speakers (dus niet aanwezig op mijn bedrijfspand). Of ben op bezoek bij een dealer. Mijn streven is om elke dag alle bestellingen die voor 15:...
- wo 05 mei 2010, 21:05
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Speaker Guru interview serie.
- Reacties: 68
- Weergaves: 13812
Re: Speaker Guru interview serie.
Hoi,
Ik ben er nog steeds mee bezig, alleen ik moet de mensen echt ontzettend achter de broek aanzitten. Ook als ze wel al toegezegd hebben...Het is een tijdrovende klus helaas.
Groet Roland
Ik ben er nog steeds mee bezig, alleen ik moet de mensen echt ontzettend achter de broek aanzitten. Ook als ze wel al toegezegd hebben...Het is een tijdrovende klus helaas.
Groet Roland
- do 22 apr 2010, 19:08
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Defecte driver??
- Reacties: 30
- Weergaves: 1292
Re: Defecte driver??
Okee...
Je bent er in ieder geval nu wel achter wat er aan de hand is
Groet Roland
Je bent er in ieder geval nu wel achter wat er aan de hand is
Groet Roland
- do 22 apr 2010, 14:08
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Defecte driver??
- Reacties: 30
- Weergaves: 1292
Re: Defecte driver??
Hoi,
Ik denk echt dat je ergens overheen kijkt. Kan niemand hier van het forum eens bij de Topic starter langs gaan? En even kijken wat er aan de hand is?
Groet Roland
Ik denk echt dat je ergens overheen kijkt. Kan niemand hier van het forum eens bij de Topic starter langs gaan? En even kijken wat er aan de hand is?
Groet Roland
- ma 12 apr 2010, 23:03
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Buizenversterker welke???
- Reacties: 16
- Weergaves: 2958
Re: Buizenversterker welke???
Hoi Rein, Zaken doen met Chinezen is nog best lastig. Vooral de communicatie... Chinese buizen zelfbouwkits in Nederland verkopen lijkt me een behoorlijke klus. Vooral als er een onderdeeltje mist :? Ik heb het met de kant en klare Yarland versterkers druk genoeg. Separo lijkt overigens kwa uiterlij...
- ma 12 apr 2010, 19:22
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Yarland P100SA'09 review
- Reacties: 0
- Weergaves: 348
Yarland P100SA'09 review
Hoi,
Net online gezet door onze Zuiderburen. Een leuke recensie over de Yarland P100SA'09 Hoofdtelefoonversterker.
http://www.fwdmagazine.be/fwd/114850/re ... p100sa-09/
Groet Roland
Net online gezet door onze Zuiderburen. Een leuke recensie over de Yarland P100SA'09 Hoofdtelefoonversterker.
http://www.fwdmagazine.be/fwd/114850/re ... p100sa-09/
Groet Roland
- vr 09 apr 2010, 16:59
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Buizenversterker welke???
- Reacties: 16
- Weergaves: 2958
Re: Buizenversterker welke???
Hoi,
De Yarlands zijn allemaal voor 230 volt geschikt gemaakt in China. Het is ook geen totale ramp, alleen slijt alles net iets sneller als je een 220 volt machine gebruikt in een 230 volt land.
Groet Roland
De Yarlands zijn allemaal voor 230 volt geschikt gemaakt in China. Het is ook geen totale ramp, alleen slijt alles net iets sneller als je een 220 volt machine gebruikt in een 230 volt land.
Groet Roland
