Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Moderator: Beheerdersteam
Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Bij een bezoekje aan de de website van de Nederlandse leverancier Europe Audio viel mij zojuist op dat Visaton en Wavecor produkten uit het leverprogramma zijn gehaald. Wat nog op voorraad was van deze merken is in de uitverkoop gedaan.
Jammer voor de consument, want de prijzen die Europe Audio hanteert zijn erg concurrerend. Ik kan mij voorstellen dat andere leveranciers hier niet rouwig om zijn.
Jammer voor de consument, want de prijzen die Europe Audio hanteert zijn erg concurrerend. Ik kan mij voorstellen dat andere leveranciers hier niet rouwig om zijn.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Ik had het al een tijd vernomen ja.
Kennelijk wordt het nauwelijks verkocht.
Jammer van Wavecor, die maakt namelijk tegenwoordig belachelijk goeie woofers.
In de laatste Hobby Hifi stond een 6,5inch die zeker beter/even goed is als de ScanSpeak Illuminator
(en 3 keer zo goedkoop)
Kennelijk wordt het nauwelijks verkocht.
Jammer van Wavecor, die maakt namelijk tegenwoordig belachelijk goeie woofers.
In de laatste Hobby Hifi stond een 6,5inch die zeker beter/even goed is als de ScanSpeak Illuminator
(en 3 keer zo goedkoop)
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
helaas ja....
De AL130's en KE25SC's en AL200's etc. zijn er rap uitgevlogen zeg... Waren ook wel absurd goedkoop, jammer dat ik er nu geen cent voor vrij kon maken.
De scan speak discovery woofers zijn inmiddels binnen...
Die wavecor's waren echt heel goed, die zijn juist in opkomst... te vroeg gepiekt
De AL130's en KE25SC's en AL200's etc. zijn er rap uitgevlogen zeg... Waren ook wel absurd goedkoop, jammer dat ik er nu geen cent voor vrij kon maken.
De scan speak discovery woofers zijn inmiddels binnen...
Die wavecor's waren echt heel goed, die zijn juist in opkomst... te vroeg gepiekt
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Nou de eerdere Wavecors vond ik eigenlijk helemaal niet zo goed.
Wel redelijk, maar veel te duur. Daarnaast waren zeker de frames niet allemaal even degelijk (vaak heel slap zelfs).
Ze moeten alleen nodig een distributeur krijgen in USA, dan gaat eht allemaal een stuk sneller.
Wel redelijk, maar veel te duur. Daarnaast waren zeker de frames niet allemaal even degelijk (vaak heel slap zelfs).
Ze moeten alleen nodig een distributeur krijgen in USA, dan gaat eht allemaal een stuk sneller.
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Ik merkte ook dat Visaton uit het assortiment is, toen ik de FRS 5 X (*) wilde bestellen. Het is geen ramp, want er zijn natuurlijk meer webshops waar je terecht kunt.
(*: Eerste tests in hergebruikte kasten, heel erg positief. Weinig bundeling, kan ondanks formaat best hard en klinkt mooi. Verdient zeker purpose-built kasten. De korf bezorgd me hoofdpijn, weinig marge om te speaker überhaupt luchtdicht mee te monteren.)
(*: Eerste tests in hergebruikte kasten, heel erg positief. Weinig bundeling, kan ondanks formaat best hard en klinkt mooi. Verdient zeker purpose-built kasten. De korf bezorgd me hoofdpijn, weinig marge om te speaker überhaupt luchtdicht mee te monteren.)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
1 woord: acrylkitIvo schreef:..... De korf bezorgd me hoofdpijn, weinig marge om te speaker überhaupt luchtdicht mee te monteren.
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Wat Wavecor betreft zou ik het niet kunnen zeggen maar dat ze Visaton niet meer leveren zou wel eens te maken kunnen hebben dat EA ze zelf niet meer geleverd krijgt of leveringsproblemen heeft omdat ie ze (te) goedkoop aanbiedt en de importeur dat niet leuk vindt? Het is tenslotte best een goed lopend merk/product.
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Jammer, Europe-Audio had goede prijzen en ook filtercomponenten zodat je alles in 1x kon kopen. 
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Foei, dat zouPjotr schreef:.... zou wel eens te maken kunnen hebben dat EA ze zelf niet meer geleverd krijgt of leveringsproblemen heeft omdat ie ze (te) goedkoop aanbiedt en de importeur dat niet leuk vindt?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
deed inderdaad, ging vervolgens naar Cattaneo (Zwitserse toko), toen IT, en nu StrassackerWowly schreef:Deed Roland geen Wavecor?
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Idd, dat zal goed werken.Henkjan schreef:1 woord: acrylkitIvo schreef:..... De korf bezorgd me hoofdpijn, weinig marge om te speaker überhaupt luchtdicht mee te monteren.
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Ze zijn natuurlijk eigenlijk bedoeld om op de achterkant van de baffle te monteren....Ivo schreef:Idd, dat zal goed werken.Henkjan schreef:1 woord: acrylkitIvo schreef:..... De korf bezorgd me hoofdpijn, weinig marge om te speaker überhaupt luchtdicht mee te monteren.
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Ook dan is het krap. Ik zou dan het liefst de baffle even hoog maken als de dikke rand om de surround. Van achteren monteren doe je meestal met de baffle óp die rand, maar dat lijkt me ten koste gaan van het prachtige brede afstraalgedrag. Misschien is dat een slecht onderbouwd voorgevoel van me. Jeroen_d heeft een uitgebreide reeks tests gedaan met dikke baffles en afschuiningen, ik zal dat topic weer eens doorlezen. Misschien krijg ik daar een mooi idee van.
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Die eerdere Wavecor's zijn ook uitstekend, alleen wat lastig te verkopen aan de diy consument die perse een gegoten korf wil. Ook als dat meestal compleet onzinnig is voor een 14 cm mid basje. Er is sinds een halfjaar een US distributeur:http://www.worldaudiodistribution.com/b_force schreef:Nou de eerdere Wavecors vond ik eigenlijk helemaal niet zo goed.
Wel redelijk, maar veel te duur. Daarnaast waren zeker de frames niet allemaal even degelijk (vaak heel slap zelfs).
Ze moeten alleen nodig een distributeur krijgen in USA, dan gaat eht allemaal een stuk sneller.
Ik ben destijds gestopt met Wavecor omdat ik er niet de tijd en het geduld had om dat er ook nog bij te promoten (lees speakers/ kits te ontwerpen). Achteraf wel blij om. Neelie, Joaquín Almunia of niet, uiteindelijke was Strassacker er met de bal vandoor gegaan. Remo in CH zal goed balen.
Groet Roland
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Ze zijn niet allemaal uitstekend.
Zeker de wat oudere zijn niet bepaald mooi vlak (duidt op (niet)lineaire vervorming) en vervorming loopt soms ook hoog op. Niet slecht, maar van dat bedrag heb je gewoon beter. De nieuwere modellen zijn echt veel beter wat dat betreft (zeker die allernieuwste serie)
Nieuwe frames vind ik echt ook veel beter. Die oude draaide je zo krom als je niet oppaste. (beetje zoals bij Tangband)
Daardoor zien ze er nu gewoon veel degelijker uit.
Prijs vind ik echter nog iets aan de forse kant.
90 euro voor een woofer is niet mis. Zeker als je bedenkt dat Peerless bv een stuk goedkoper is en redelijk gelijk presteert.
Laten we hopen dat ze het volhouden. Als ze zo doorgaan hebben ze echt wel een leuk alternatief te bieden!!
Zeker de wat oudere zijn niet bepaald mooi vlak (duidt op (niet)lineaire vervorming) en vervorming loopt soms ook hoog op. Niet slecht, maar van dat bedrag heb je gewoon beter. De nieuwere modellen zijn echt veel beter wat dat betreft (zeker die allernieuwste serie)
Nieuwe frames vind ik echt ook veel beter. Die oude draaide je zo krom als je niet oppaste. (beetje zoals bij Tangband)
Daardoor zien ze er nu gewoon veel degelijker uit.
Prijs vind ik echter nog iets aan de forse kant.
90 euro voor een woofer is niet mis. Zeker als je bedenkt dat Peerless bv een stuk goedkoper is en redelijk gelijk presteert.
Laten we hopen dat ze het volhouden. Als ze zo doorgaan hebben ze echt wel een leuk alternatief te bieden!!
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Visaton drivers zijn nog wel verkrijgbaar bij http://www.tegacomagenturen.nl/visaton
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
wel echt de laatste plek waar ik zou zoeken
de webwinkel werkt niet bepaald mee. Visaton is goed verkrijgbaar, maar de prijzen van Europe Audio waren echt heel prettig, ca 25 % lager dan bij de overige shops.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Ik zocht even naar een andere driver, maar stonden toevallig ook een aantal Wavecors in die wel echt wat "minder" zijn.
Ik heb het dan bv over de WF168WA serie
Ik heb het dan bv over de WF168WA serie
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
de echte ("bricks&mortar") winkels speaker&co, speakerland, en (forum sponsor) RumoH leveren het ook gewoon hoor (waarbij de laatste zo op het 1e gezicht de populairste wel in z'n webshop heeft; de webshops van S&Co en Speaerland zijn wat minder goed gevuld)gniaw schreef:Visaton drivers zijn nog wel verkrijgbaar bij http://www.tegacomagenturen.nl/visaton
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Wel geprijsd exclusief BTW. Inclusief BTW waren ze nog steeds voordelig, maar niet zo spectaculair als de eerste indruk die de aanprijzing op de website geeft.wouter schreef:... maar de prijzen van Europe Audio waren echt heel prettig, ca 25 % lager dan bij de overige shops.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Volgens mij maakt Speaker en Co gebruik van het feit dat Europe-Audio geen Visaton meer verkoopt
Op hun website zijn de laatst toegevoegde producten allemaal van Visaton
Op hun website zijn de laatst toegevoegde producten allemaal van Visaton
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Exclusief BTW.wel echt de laatste plek waar ik zou zoekende webwinkel werkt niet bepaald mee. Visaton is goed verkrijgbaar, maar de prijzen van Europe Audio waren echt heel prettig, ca 25 % lager dan bij de overige shops.
Ik heb er twee monacor woofers besteld. Eerst een enorm lange levertijd gehad. Toen ik ze had kwamen ze allebei defect uit de doos.
Toen ging BMM nog eens moeilijk doen daarna nog een 3 maand moeten wachten voor het opgelost was. Dus een project van een half jaar dankzij Europe audio.
Dat was waardeloos, die gesprekken die hij dan begon als je hem er over belde, allerlei zwam verhalen terwijl hij gewoon garantie hoorde te geven.
Hij heeft wel een overzichtlijke webshop pagina. Maar er zijn betere winkels heb ik gemerkt. En net zo goedkoop.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Zo zie je maar dat iedereen een andere ervaring heeft.
Bij mij niks meer dan lof.
Bij mij niks meer dan lof.
Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer
Goed, mijn ervaring is dat EUROPEAUDIO erg traag leverd en een half jaar voor een garantie geval nodig heeft en niet goed mee werkt, en helemaal niet reageerd op email.Zo zie je maar dat iedereen een andere ervaring heeft.
Bij mij niks meer dan lof.
En nadat ik hem belde allerlei onzin moeten aanhoren
Dus EUROPEAUDIO mooie site enigzins misleidend met exclusief btw prijzen wie heeft daar wat aan, en reclamatie bij BMM is een hel.
