Er zijn 3259 resultaten gevonden

door knuisje
wo 27 mar 2024, 9:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Paaskuikens TTS
Reacties: 71
Weergaves: 1358

Re: Paaskuikens TTS

Nou ja, het past toch wel, zij het met enige creativiteit. De grotere wima past in een gaatje verderop. Wel in dezelfde baan achterop. Dus de spoel zit nu met 1 been onder de wima in een gaatje en de wima waar de spoel was gepland. Maakt niet uit, toch? Je printjes werken super. Als het werkt is he...
door knuisje
di 26 mar 2024, 13:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Paaskuikens TTS
Reacties: 71
Weergaves: 1358

Re: Paaskuikens TTS

Je caps zijn trouwens precies goed op maat, als ik ze op de printjes een gat verder insteek. Klopt precies dan. Gelukkig is dat dan aan de achterzijde nog dezelfde baan. Wordt een beetje een stoelendans dan. Die Wima cap heeft een andere steekmaat dan die groene caps van Vishay waar de print voor o...
door knuisje
wo 27 sep 2023, 14:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Reacties: 718
Weergaves: 23529

Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.

Die controller komt mij bekend voor. :mrgreen:

Mooi project. :rock:
door knuisje
wo 20 sep 2023, 11:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Composiet versterker MK1-V2
Reacties: 663
Weergaves: 26542

Re: Composiet versterker MK1-V2

LM3886T is weer in voorraad bij Mouser. :D

https://nl.mouser.com/c/?q=lm3886
door knuisje
ma 11 sep 2023, 16:07
Forum: Archief
Onderwerp: LM3886T
Reacties: 1
Weergaves: 250

Re: LM3886T

Alles verkocht.
door knuisje
di 29 aug 2023, 17:03
Forum: Archief
Onderwerp: LM3886T
Reacties: 1
Weergaves: 250

LM3886T

Ik heb kort geleden 10 stuks LM3886 rechtsreeks bij Texas Instruments kunnen kopen. Soms bieden ze een kleine batch aan, die ook weer heel snel is verkocht. Ik had dus geluk dat ik er 10 kon bemachtigen :D. Ik heb er slechts een paar nodig voor een onvolprezen ZBA CA versterker van forumlid Pjotr. D...
door knuisje
di 02 mei 2023, 12:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Keski
Reacties: 68
Weergaves: 2780

Re: Keski

Leuk, mooie drivers ook!
door knuisje
di 28 mar 2023, 11:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nog een setje Paaskuikens
Reacties: 14
Weergaves: 645

Re: Nog een setje Paaskuikens

Bedankt voor de complimenten. :D

Een fotootje van de achterkant dan nog.
door knuisje
di 28 mar 2023, 9:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nog een setje Paaskuikens
Reacties: 14
Weergaves: 645

Nog een setje Paaskuikens

Ik was op zoek naar een setje luidsprekers voor mijn werkkamer. Vanwege de velen lovende reacties op de Paaskuikens van pappaleo en omdat het bijna weer Pasen is heb ik deze speakers gebouwd. Het woofertje is zoals bekend niet meer nieuw te koop dus ik heb een setje Missions M30 op marktplaats gekoc...
door knuisje
di 17 jan 2023, 17:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Reacties: 510
Weergaves: 23641

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Ha Jorg. Leuk dat je de CA wilt gaan bouwen. Is een erg fijn versterkertje. Maar als ik je een tip mag geven, laat de hele Knuis-voeding voor wat hij is en voedt de versterker direct met een brugcel en 2x 10.000uF. Dat heeft Ray5150 ook gedaan. Uiteindelijk blijkt die hele beveiliging van de voedin...
door knuisje
zo 04 dec 2022, 17:37
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Reacties: 10024
Weergaves: 217822

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Ik heb het geprobeerd met een Sabre dac, door HQPlayer naar DSD geupsampelde PCM-audio klinkt hier wel degelijk beter. Is door iedereen met een Amanero en een Sabre dac (ik gebruik de AFDAC-2) met de gratis probeerversie van HQPlayer uit te proberen.
door knuisje
vr 25 nov 2022, 12:42
Forum: Bronnen
Onderwerp: zuivere DSD dac
Reacties: 948
Weergaves: 28493

Re: zuivere DSD dac

Leuk project! Ik heb naar aanleiding hiervan geprobeerd of het afspelen van PCM-bestanden op een Sabre dac anders klinkt via DSD (met HQPlayer). En dat doet het inderdaad, ten gunste van DSD. Dus zelfs als de rest van het circuit hetzelfde is kun je al vrij duidelijk verschil merken. Ik heb ook wel ...
door knuisje
di 08 mar 2022, 12:00
Forum: Versterkers
Onderwerp: Composite LM4780 versterker
Reacties: 427
Weergaves: 13774

Re: Composite LM4780 versterker

Dat is alweer bijna 7 jaar geleden, de tijd vliegt echt zo snel...
door knuisje
di 08 mar 2022, 10:13
Forum: Versterkers
Onderwerp: Composite LM4780 versterker
Reacties: 427
Weergaves: 13774

Re: Composite LM4780 versterker

Als je een voldoende zware trafo neemt vormt een enkele trafo geen nadeel. Het voordeel van een dubbele trafo heeft Pjotr al een aantal aangegeven: geen enkele kans op brom, betere kanaalscheiding door scheiding retourstromen.
door knuisje
ma 07 mar 2022, 21:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: Composite LM4780 versterker
Reacties: 427
Weergaves: 13774

Re: Composite LM4780 versterker

Als ik mij goed herinner is deze versterker volgens het ZBA-CA schema opgebouwd. Is een prima versterker.
door knuisje
wo 02 feb 2022, 17:29
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 45692

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Je mag hem naar mij opsturen, dan meet ik hem door. Op afstand blijft het doen van een diagnose lastig.
door knuisje
do 20 jan 2022, 9:47
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 45692

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Ik zou inderdaad beginnen met de spanningen en stekkerverbindingen te controleren.
door knuisje
wo 16 jun 2021, 10:25
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Amanero USB naar I²S
Reacties: 5
Weergaves: 554

Re: Amanero USB naar I²S

Mooie oplossing. Je hebt deze ook met SPDIF-out zag ik: klik
door knuisje
ma 14 jun 2021, 20:45
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Amanero USB naar I²S
Reacties: 5
Weergaves: 554

Re: Amanero USB naar I²S

Er is niets mis met USB, maar als je bijvoorbeeld een TV wil aansluiten (voor Netflix oid.) ontkom je niet aan SPDIF.
door knuisje
ma 14 jun 2021, 13:58
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Amanero USB naar I²S
Reacties: 5
Weergaves: 554

Re: Amanero USB naar I²S

Mooie ontwikkeling, alleen zit je dan wel vast aan bronnen met een USB-aansluiting. SPDIF is niet te gebruiken.
door knuisje
vr 30 apr 2021, 21:57
Forum: Versterkers
Onderwerp: Paasproject - de Peter Versterker
Reacties: 59
Weergaves: 3030

Re: Paasproject - de Peter Versterker

Hoi Ray,

Ik heb nog een 4 x 21V ringkern liggen, mag je voor niks hebben. Exacte gegevens heb ik niet maar dit is wat ik er van weet:

Diameter 13cm
Hoogte 6,5cm
Gewicht 3,6kg
4 aparte windingen van 21Vac, prima geschikt voor een dual mono opzet.
door knuisje
vr 05 feb 2021, 18:59
Forum: Versterkers
Onderwerp: Composiet versterker MK1-V2
Reacties: 663
Weergaves: 26542

Re: Composiet versterker MK1-V2

Hier idem. Als iemand heel graag deze versterker wil en geen kans ziet om de printen zelf te solderen stuur mij dan de printen en alle onderdelen.
door knuisje
zo 31 jan 2021, 17:40
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 45692

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Als het display zwak is dan kan het liggen aan het display zelf of de 5V spanning voor het display. Wat meet je voor spanning op het display?
De brom kan liggen aan de spanningen voor de opamps, de AVCC-spanning, en de spanningen voor het digitale gedeelte (al zal dat laatste wel meevallen).
door knuisje
zo 31 jan 2021, 13:38
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 45692

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Heb je al de spanningen gemeten?
door knuisje
wo 06 jan 2021, 11:41
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Wie is Master in het Clockenspel?
Reacties: 21
Weergaves: 980

Re: Wie is Master in het Clockenspel?

In de handleiding staan in krom vertaald Chinees verwijzingen naar een synchrone en asynchrone versie van de dac:

R8_tda_Asy don't need MLCK input . Even the source has MLCK output but has not effect

Zonder goede beschrijving van de dac kan ik er verder ook niet veel chocola van maken. :roll: