Er zijn 3259 resultaten gevonden
- wo 27 mar 2024, 9:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Paaskuikens TTS
- Reacties: 71
- Weergaves: 1358
Re: Paaskuikens TTS
Nou ja, het past toch wel, zij het met enige creativiteit. De grotere wima past in een gaatje verderop. Wel in dezelfde baan achterop. Dus de spoel zit nu met 1 been onder de wima in een gaatje en de wima waar de spoel was gepland. Maakt niet uit, toch? Je printjes werken super. Als het werkt is he...
- di 26 mar 2024, 13:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Paaskuikens TTS
- Reacties: 71
- Weergaves: 1358
Re: Paaskuikens TTS
Je caps zijn trouwens precies goed op maat, als ik ze op de printjes een gat verder insteek. Klopt precies dan. Gelukkig is dat dan aan de achterzijde nog dezelfde baan. Wordt een beetje een stoelendans dan. Die Wima cap heeft een andere steekmaat dan die groene caps van Vishay waar de print voor o...
- wo 27 sep 2023, 14:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
- Reacties: 718
- Weergaves: 23529
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Die controller komt mij bekend voor.
Mooi project.
Mooi project.
- wo 20 sep 2023, 11:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Composiet versterker MK1-V2
- Reacties: 663
- Weergaves: 26542
Re: LM3886T
Alles verkocht.
LM3886T
Ik heb kort geleden 10 stuks LM3886 rechtsreeks bij Texas Instruments kunnen kopen. Soms bieden ze een kleine batch aan, die ook weer heel snel is verkocht. Ik had dus geluk dat ik er 10 kon bemachtigen :D. Ik heb er slechts een paar nodig voor een onvolprezen ZBA CA versterker van forumlid Pjotr. D...
- di 02 mei 2023, 12:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Keski
- Reacties: 68
- Weergaves: 2780
Re: Keski
Leuk, mooie drivers ook!
- di 28 mar 2023, 11:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nog een setje Paaskuikens
- Reacties: 14
- Weergaves: 645
Re: Nog een setje Paaskuikens
Bedankt voor de complimenten.
Een fotootje van de achterkant dan nog.
Een fotootje van de achterkant dan nog.
- di 28 mar 2023, 9:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nog een setje Paaskuikens
- Reacties: 14
- Weergaves: 645
Nog een setje Paaskuikens
Ik was op zoek naar een setje luidsprekers voor mijn werkkamer. Vanwege de velen lovende reacties op de Paaskuikens van pappaleo en omdat het bijna weer Pasen is heb ik deze speakers gebouwd. Het woofertje is zoals bekend niet meer nieuw te koop dus ik heb een setje Missions M30 op marktplaats gekoc...
- di 17 jan 2023, 17:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
- Reacties: 510
- Weergaves: 23641
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ha Jorg. Leuk dat je de CA wilt gaan bouwen. Is een erg fijn versterkertje. Maar als ik je een tip mag geven, laat de hele Knuis-voeding voor wat hij is en voedt de versterker direct met een brugcel en 2x 10.000uF. Dat heeft Ray5150 ook gedaan. Uiteindelijk blijkt die hele beveiliging van de voedin...
- zo 04 dec 2022, 17:37
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
- Reacties: 10024
- Weergaves: 217822
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb het geprobeerd met een Sabre dac, door HQPlayer naar DSD geupsampelde PCM-audio klinkt hier wel degelijk beter. Is door iedereen met een Amanero en een Sabre dac (ik gebruik de AFDAC-2) met de gratis probeerversie van HQPlayer uit te proberen.
- vr 25 nov 2022, 12:42
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: zuivere DSD dac
- Reacties: 948
- Weergaves: 28493
Re: zuivere DSD dac
Leuk project! Ik heb naar aanleiding hiervan geprobeerd of het afspelen van PCM-bestanden op een Sabre dac anders klinkt via DSD (met HQPlayer). En dat doet het inderdaad, ten gunste van DSD. Dus zelfs als de rest van het circuit hetzelfde is kun je al vrij duidelijk verschil merken. Ik heb ook wel ...
- di 08 mar 2022, 12:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Composite LM4780 versterker
- Reacties: 427
- Weergaves: 13774
Re: Composite LM4780 versterker
Dat is alweer bijna 7 jaar geleden, de tijd vliegt echt zo snel...
- di 08 mar 2022, 10:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Composite LM4780 versterker
- Reacties: 427
- Weergaves: 13774
Re: Composite LM4780 versterker
Als je een voldoende zware trafo neemt vormt een enkele trafo geen nadeel. Het voordeel van een dubbele trafo heeft Pjotr al een aantal aangegeven: geen enkele kans op brom, betere kanaalscheiding door scheiding retourstromen.
- ma 07 mar 2022, 21:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Composite LM4780 versterker
- Reacties: 427
- Weergaves: 13774
Re: Composite LM4780 versterker
Als ik mij goed herinner is deze versterker volgens het ZBA-CA schema opgebouwd. Is een prima versterker.
- wo 02 feb 2022, 17:29
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 45692
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Je mag hem naar mij opsturen, dan meet ik hem door. Op afstand blijft het doen van een diagnose lastig.
- do 20 jan 2022, 9:47
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 45692
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik zou inderdaad beginnen met de spanningen en stekkerverbindingen te controleren.
- wo 16 jun 2021, 10:25
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Amanero USB naar I²S
- Reacties: 5
- Weergaves: 554
Re: Amanero USB naar I²S
Mooie oplossing. Je hebt deze ook met SPDIF-out zag ik: klik
- ma 14 jun 2021, 20:45
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Amanero USB naar I²S
- Reacties: 5
- Weergaves: 554
Re: Amanero USB naar I²S
Er is niets mis met USB, maar als je bijvoorbeeld een TV wil aansluiten (voor Netflix oid.) ontkom je niet aan SPDIF.
- ma 14 jun 2021, 13:58
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Amanero USB naar I²S
- Reacties: 5
- Weergaves: 554
Re: Amanero USB naar I²S
Mooie ontwikkeling, alleen zit je dan wel vast aan bronnen met een USB-aansluiting. SPDIF is niet te gebruiken.
- vr 30 apr 2021, 21:57
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Paasproject - de Peter Versterker
- Reacties: 59
- Weergaves: 3030
Re: Paasproject - de Peter Versterker
Hoi Ray,
Ik heb nog een 4 x 21V ringkern liggen, mag je voor niks hebben. Exacte gegevens heb ik niet maar dit is wat ik er van weet:
Diameter 13cm
Hoogte 6,5cm
Gewicht 3,6kg
4 aparte windingen van 21Vac, prima geschikt voor een dual mono opzet.
Ik heb nog een 4 x 21V ringkern liggen, mag je voor niks hebben. Exacte gegevens heb ik niet maar dit is wat ik er van weet:
Diameter 13cm
Hoogte 6,5cm
Gewicht 3,6kg
4 aparte windingen van 21Vac, prima geschikt voor een dual mono opzet.
- vr 05 feb 2021, 18:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Composiet versterker MK1-V2
- Reacties: 663
- Weergaves: 26542
Re: Composiet versterker MK1-V2
Hier idem. Als iemand heel graag deze versterker wil en geen kans ziet om de printen zelf te solderen stuur mij dan de printen en alle onderdelen.
- zo 31 jan 2021, 17:40
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 45692
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als het display zwak is dan kan het liggen aan het display zelf of de 5V spanning voor het display. Wat meet je voor spanning op het display?
De brom kan liggen aan de spanningen voor de opamps, de AVCC-spanning, en de spanningen voor het digitale gedeelte (al zal dat laatste wel meevallen).
De brom kan liggen aan de spanningen voor de opamps, de AVCC-spanning, en de spanningen voor het digitale gedeelte (al zal dat laatste wel meevallen).
- zo 31 jan 2021, 13:38
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 45692
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Heb je al de spanningen gemeten?
- wo 06 jan 2021, 11:41
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Wie is Master in het Clockenspel?
- Reacties: 21
- Weergaves: 980
Re: Wie is Master in het Clockenspel?
In de handleiding staan in krom vertaald Chinees verwijzingen naar een synchrone en asynchrone versie van de dac:
R8_tda_Asy don't need MLCK input . Even the source has MLCK output but has not effect
Zonder goede beschrijving van de dac kan ik er verder ook niet veel chocola van maken.
R8_tda_Asy don't need MLCK input . Even the source has MLCK output but has not effect
Zonder goede beschrijving van de dac kan ik er verder ook niet veel chocola van maken.
