Er zijn 483 resultaten gevonden

door Paul Jenner
wo 04 feb 2026, 21:38
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Verzwakkingsweerstand voor tweeter
Reacties: 16
Weergaves: 386

Re: Verzwakkingsweerstand voor tweeter

Metingen heb ik al gedaan, impedantievrloop + FR. 3 jaar geleden. Laptop niet meer in bezit, meetbestanden wel bewaard, Vituix opnieuw geinstalleerd, meetbestanden weer opgezocht ..... enz enz.
Maar ik vrees dat ik die optimiser niet aan de praat krijg.
Ik denk dat ik nog doelcurves mis ....


Paul.
door Paul Jenner
wo 04 feb 2026, 21:22
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Verzwakkingsweerstand voor tweeter
Reacties: 16
Weergaves: 386

Re: Verzwakkingsweerstand voor tweeter

Ha die Peter, long time no see :)

Ja, ik antwoorde al in jouw trant, maar op verkeerd knopje gedrukt blijkbaar ...

Iemand nog een idee hoe ik de optimiser in Vituixcad aan de praat krijg, of daar apart topic voor openen ?


Paul.
door Paul Jenner
wo 04 feb 2026, 19:27
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Verzwakkingsweerstand voor tweeter
Reacties: 16
Weergaves: 386

Re: Verzwakkingsweerstand voor tweeter

Okay, dan kan ik gaan voor een enkele 4 ohm in serie, lekker simpel.
door Paul Jenner
wo 04 feb 2026, 19:04
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Verzwakkingsweerstand voor tweeter
Reacties: 16
Weergaves: 386

Re: Verzwakkingsweerstand voor tweeter

Ah, discussie :)

Het erge is, dat ik dit zelf moeten kunnen uitrekenen :)

Waar komt het verschil in jullie berekeningen van daan ?
door Paul Jenner
di 03 feb 2026, 21:58
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Verzwakkingsweerstand voor tweeter
Reacties: 16
Weergaves: 386

Re: Verzwakkingsweerstand voor tweeter

Hartelijk dank Ronny !
Gaan we proberen.
Ondertussen ook nog proberen iets nuttigs uit VituixCAd proberen te krijgen, er gaat iets niet goed.

Paul.
door Paul Jenner
di 03 feb 2026, 21:30
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Verzwakkingsweerstand voor tweeter
Reacties: 16
Weergaves: 386

Re: Verzwakkingsweerstand voor tweeter

Okay Ronnie, dat lijken mij nogal hoge waardes, of vergis ik me ?
door Paul Jenner
ma 02 feb 2026, 22:56
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Verzwakkingsweerstand voor tweeter
Reacties: 16
Weergaves: 386

Re: Verzwakkingsweerstand voor tweeter

Hey Rob, bedankt voor je reactie.

De oude tweeters heb ik niet meer, dus die kan ik niet meten.
Je opmerking over ferrofluid is juist, maar ze kunnen weldegelijk ook echt kapot. Ik had er hier 2 waarvan de spreekspoel was doorgebrand ...


Paul.
door Paul Jenner
ma 02 feb 2026, 22:46
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Verzwakkingsweerstand voor tweeter
Reacties: 16
Weergaves: 386

Verzwakkingsweerstand voor tweeter

Beste mensen. Ik heb hier een paar oude Wharfedale boxjes staan, type 505.2. Op de kast staat nominaal 8 Ohm en 86 dB gevoeligheid. Omdat de originele tweeters gaar waren, heb ik deze vervangen door de Peerless DX25TG59-04. Daar zien we 2 verschillen: - impedantie 4 ohm vs "nominaal" zeer ...
door Paul Jenner
wo 09 mei 2012, 17:02
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1
Reacties: 27
Weergaves: 8200

Re: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd

honderd kilo is zwaar overdreven.

Ik schat dat ik -inclusief het rek zelf- aan niet meer dan 30 a 40 kilo zou komen. Ik heb geen Krell versterkers :)

Maar ik pieker nog rustig verder, tips voor een leuk staand rek zijn welkom. 3 plateaus van 45 x 45 cm is de wens. 4 plateaus mag ook nog.


Paul.
door Paul Jenner
wo 09 mei 2012, 13:00
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1
Reacties: 27
Weergaves: 8200

Re: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd

Hoi Sark, nee, tot mijn schande bekennen dat ik er nog niet mee verder ben gegaan. Heb nu ook het plan een beetje gewijzigd t.a.v. de plaatsing van het geheel. Ik zat eerst te denken aan (het einde van) de zijwand, maar dat zou bij nader inzien toch de achterwand moeten worden. Nu is het vrijwel uit...
door Paul Jenner
za 17 mar 2012, 11:59
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1
Reacties: 27
Weergaves: 8200

Re: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd

Hey Sark,
heb je zomaar een tekening voor mij gemaakt ?
Het idee van die kantinetafels is goed, vraag me af hoe sterk en anti-wiebel zo'n constructie zal zijn. Een Technics Sl weegt 12,5 kilogram he ...


Paul.
door Paul Jenner
vr 16 mar 2012, 21:03
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1
Reacties: 27
Weergaves: 8200

Re: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd

Weet ik, maar prima te vullen met zand indien gewenst :)


Paul.
door Paul Jenner
vr 16 mar 2012, 20:01
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1
Reacties: 27
Weergaves: 8200

Re: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd

Nog eens over nagedacht, gaat hem niet worden met de Lack pootjes. Hou te weinig breedte over om de versterker e.d. ertussen te kunnen schuiven.

Misschien toch maar zo'n hele plaat Lagan laten verzagen, dan ook zijkantjes ervan laten maken en er een half open kastje van maken, dat ophangen ?
door Paul Jenner
vr 16 mar 2012, 19:38
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1
Reacties: 27
Weergaves: 8200

Re: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd

Ik kan ook eventueel in die holle Lack pootjes een ondersteboven sleutelgat zagen aan de achterkrant, dan schroeven in de muur, en de pootjes eroverheen stulpen en naar beneden laten zakken. Vatten jullie wat ik bedoel ?


Paul.
door Paul Jenner
vr 16 mar 2012, 19:34
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1
Reacties: 27
Weergaves: 8200

Re: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd

Ha die Peet ! Ongetwijfeld een stevige oplossing, maar fraai ??? @Arno: Wat staat gij daar te lassen, zunne ? Awel , het is voor mijne platenspelert, buurman ... :mrgreen: :mrgreen: Ik heb ook een idee: Bij Ikea kun je een werkblad kopen "Lagan", E 29,- http://www.ikea.com/nl/nl/images/pro...
door Paul Jenner
vr 16 mar 2012, 15:53
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1
Reacties: 27
Weergaves: 8200

Re: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd

En ook bij mij bekend (en in gebruik in de studeerkamer).
Maar het is een wiebelig geheel en het ziet er niet uit :(


Paul.
door Paul Jenner
vr 16 mar 2012, 12:27
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1
Reacties: 27
Weergaves: 8200

Re: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd

Zeg 4 planken, de bovenste op een metertje of iets meer boven de grond.


Paul.
door Paul Jenner
do 15 mar 2012, 22:40
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1
Reacties: 27
Weergaves: 8200

Re: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd

Hey Hannesie,

dank voor je reactie, het ziet er netjes uit. Maar ik zoek meer iets "opens", in verband met de draaitafel en de Klasse A versterking ....


Paul.
door Paul Jenner
do 15 mar 2012, 17:26
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1
Reacties: 27
Weergaves: 8200

Ik zoek een ophangsysteem voor draaitafel, verterker, cd + 1

Hoi, ik heb me suf gezocht naar een ophangsysteem voor de audiospulletjes. Graag wil ik alles aan de muur hebben "zweven". Mag wat mij betreft kant-en-klaar zijn, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken :( Ik wil planken hebben van 45 x 45. En dan nog een manier om e.e.a. degelijk aan de mu...
door Paul Jenner
do 25 mar 2010, 21:22
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Speaker front doek / grille
Reacties: 4
Weergaves: 3149

Re: Speaker front doek / grille

Cableguy, bij mijn nieuwe -te bouwen- luidsprekers komt er gewoon weer een frontje op. De units hoef ik niet te zien, het is hier geen electronicawinkel maar een huiskamer. Nu in gebruik de standaard uitgezaagde plaat mdf van 10mm met doekfornt, zwart, enigzins elastisch en niet doorzichtig, bevesti...
door Paul Jenner
di 23 mar 2010, 21:48
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeter opstelling
Reacties: 28
Weergaves: 2108

Re: Tweeter opstelling

Zit er dan nu een gat in je baffle, nu de tweeters eruit gehaald zijn ?


Paul.
door Paul Jenner
vr 19 mar 2010, 20:39
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: parameters Monacor SPh 165 KE gezocht
Reacties: 9
Weergaves: 459

Re: parameters Monacor SPh 165 KE gezocht

Ook weer opgelost :)


Paul.
door Paul Jenner
vr 19 mar 2010, 16:01
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: parameters Monacor SPh 165 KE gezocht
Reacties: 9
Weergaves: 459

Re: parameters Monacor SPh 165 KE gezocht

Ja, die verschillen zijn vreemd (en vervelend). De opgaves via die link van KILLorBE inzake de KEP geeft zijn wel hetzelfde als Monacor heden ten dage op de eigen site publiceert. En dat Hobby Hifi op 44 Hz komt is misschien niet vreemd als zij een niet ingespeelde unit hebben gebruikt ? Ik weet nie...
door Paul Jenner
vr 19 mar 2010, 13:08
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: parameters Monacor SPh 165 KE gezocht
Reacties: 9
Weergaves: 459

Re: parameters Monacor SPh 165 KE gezocht

Hey,

hardstikke mooi,

mijn dank is groot !

Kon het werkelijk niet vinden met Google, maar ik geloof dat ik inderdaad de Tjechische (?) sites buiten beschouwing heb gelaten ...


Paul.
door Paul Jenner
do 18 mar 2010, 22:40
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: parameters Monacor SPh 165 KE gezocht
Reacties: 9
Weergaves: 459

parameters Monacor SPh 165 KE gezocht

Kan ze nergens meer vinden :(
Had ik ooit op een oude pc staan.

Heeft iemand ze ?

Dank alvast,

PAul.