Speaker front doek / grille

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
MrCaBLeGuY

Speaker front doek / grille

Bericht door MrCaBLeGuY »

Graag eerst even lezen voor re reply-en, bedankt :)

Ik kan er recent geen topic over vinden maar hoe maakt men de speaker fronten dan wel van doek dan wel een gril. Ik begrijp dat de meeste mensen geen front gebruiken omdat je met trots naar je drivers wil kijken (of katten in huis hebt). Maar het is wellicht een leuke nieuwe sticky.

Ik wil (vriendelijk) verzoeken niet te antwoorden met leuk idee of niet boeiend maar uitsluitend met tips en liever nog met wat foto's hoe jouw front frames eruit zien, opgebouwd zijn, wat voor doek, wat je ervaring daar mee is, hoe je ze bevestigd hebt (wat voor deuveltjes), en alle andere gerelateerde tips en foto's.

Dit om te voorkomen dat het een draadje wordt met allerlei 'off-topic' posts waar je doorheen moet scrollen maar het kernachtig topic blijft vol met nuttige info. Als het slaagt pas ik deze post natuurlijk even aan.

Alvast bedankt voor jullie eventuele medewerking !!

Edit: Zou het leuk vinden als je eventuele toevoeging langer dan 1 zin is :) Valt vast wel -als je er ervaring mee hebt- meer dan 1 zin over te schrijven, bedankt :)
Laatst gewijzigd door MrCaBLeGuY op do 25 mar 2010, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
buisje

Re: Speaker front doek / grille

Bericht door buisje »

Ik nam vroeger zwarte dikke hema panty. Nu zilverkleurig zonwerings doek :)
Arno

Bericht door Arno »

Ik heb een tip:

Voordat je het frame van het frontje gaat bespannen met doek, leg je het frame op de juiste plaats op de luidsprekerkast. Dan boor je op de gewenste plekken met een klein boortje, een gaatje door het frame en in de kast. Op die manier heb je keurig corresponderende centreergaatjes voor de 'grill fixing studs' van je keuze :)
Paul Jenner
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Cableguy,

bij mijn nieuwe -te bouwen- luidsprekers komt er gewoon weer een frontje op. De units hoef ik niet te zien, het is hier geen electronicawinkel maar een huiskamer.
Nu in gebruik de standaard uitgezaagde plaat mdf van 10mm met doekfornt, zwart, enigzins elastisch en niet doorzichtig, bevestigd met de standaard studs.

Ben erg gecharmeerd van de fronten zoals Sonus faber ze gebruikt in hun Homage serie: Semi transparante voorkant met draden. ziet er niet alleen goed uit, maar heeft geluidstechnisch ook z'n voordelen denk ik.

Paul.
Bijlagen
Sonus Faber grille.jpg
Sonus Faber grille.jpg (29.18 KiB) 3128 keer bekeken
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Paul Jenner schreef:
Ben erg gecharmeerd van de fronten zoals Sonus faber ze gebruikt in hun Homage serie
Dat blijft er schitterend uitzien he. 8) Mocht MeneerKabelJongen iets in die richting willen doen, dan is deze rol misschien wel wat.
MrCaBLeGuY schreef:
Ik kan er recent geen topic over vinden maar hoe maakt men de speaker fronten dan wel van doek dan wel een gril.
Er bestaan meer topics, maar hier kom je waarschijnlijk al een heel eind mee:
- Frontjes bevestigd met alnico magneten
- Topic met duidelijke illustraties
- Luidspreker doek (deze is nogal beperkt)
- Wat foto's van het voorwerk bij een Avalon clone
- Luidsprekerdoek, een recent topic met daarin 2 mooie links:
Plaats reactie