Er zijn 68 resultaten gevonden
- do 26 jun 2025, 10:28
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Quadral Ascent 850 met vervormd hoog
- Reacties: 0
- Weergaves: 299
Quadral Ascent 850 met vervormd hoog
Ik kom hier niet zo vaak (meer), maar heb nu twee Quadral Ascent 850 luidsprekers staan waarvan ik hoop dat iemand hier er nog iets mee wil of kan, ik vind het zonde ze naar de stort te brengen. En als je denkt, daar kan ik wel wat mee, je zal niet de eerste zijn die flink aan het verbouwen gaat: ht...
- di 27 apr 2021, 15:43
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
- Reacties: 15
- Weergaves: 942
Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Aangezien we vandaag toch niet mogen rondscharrelen op de vrijmarkt maar weer eens een poging gewaagd. Ik bedacht mij dat ik nog een Twisted Pear Metronome ASRC module had liggen. Schone installatie HifiberryOS op de Pi en als volgt bekabeld: HifiBerry Dac+ Pro -> Twisted Pear Metronome 1 GND -> PCM...
- za 20 jun 2020, 19:30
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
- Reacties: 15
- Weergaves: 942
Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Voor zover ik kan zien is de Opus afhankelijk van een extern kloksignaal. Zonder masterclock op de input gaat het dan toch niet werken?
- za 20 jun 2020, 18:08
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
- Reacties: 15
- Weergaves: 942
Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Dan moet ik dus uitvogelen hoe ik dat moet gaan bedraden.
En ik zal vast nog iets moeten configureren in de software? Ik kan sowieso beter Volumio gebruiken denk ik, daar zijn toch meer mensen mee bezig en is meer info over te vinden. Ook heb ik het idee dat er meer configuratieopties zijn.
En ik zal vast nog iets moeten configureren in de software? Ik kan sowieso beter Volumio gebruiken denk ik, daar zijn toch meer mensen mee bezig en is meer info over te vinden. Ook heb ik het idee dat er meer configuratieopties zijn.
- za 20 jun 2020, 17:53
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
- Reacties: 15
- Weergaves: 942
Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Ik dacht dat I2S vanaf de GPIO niet zou werken omdat ik dan een master clock mis.
- za 20 jun 2020, 17:26
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
- Reacties: 15
- Weergaves: 942
Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Oei, dan moet ik wel heel ver in mijn geheugen graven. Ik weet nog wel dat je een keer op Citromobile verscheen en dat men verrast was dat je echt bestond. Zo ging dat nog in de begintijd van de internets
.
- za 20 jun 2020, 17:22
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
- Reacties: 15
- Weergaves: 942
Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Ja, dat ben ik, maar de XM club, dat is wel heeeeeel laaaaaang geleden. Ben jij niet Gerhard, ook nog wel uit de tijd van de Yahoo lijsten?
- za 20 jun 2020, 17:10
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
- Reacties: 15
- Weergaves: 942
Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Het is jaren geleden dat ik hier eens iets gepost heb, maar het zelfbouwvirus is de laatste maanden weer wat opgelaaid. Ik ben dus weer aan het knutselen geslagen, maar loop halverwege mijn doel vast. :roll: Ik had nog een Raspberry Pi 3B over en dacht, daar is vast wel een streamer van te maken. Na...
- do 19 feb 2009, 18:13
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: ZBA Luisterdag V Breda 2009, voor wachtlijst (oud topic!)
- Reacties: 132
- Weergaves: 15507
- zo 25 mei 2008, 14:03
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: ZBA Luisterdag Breda IV !!! Hoofdtopic en verslag
- Reacties: 110
- Weergaves: 18030
- wo 02 apr 2008, 22:14
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Reckhorn subwoofer versterker
- Reacties: 69
- Weergaves: 13466
Medeforummer xmax gebruikt een A-400 op een Peerless XLS-12 met PR en dat werkt prima. 1 Keer het lampje gezien dat hij stond te clippen, maar dat was bij zeer hoge belasting in een erg grote ruimte. Bij normaal gebruik bevalt hij prima, de instelmogelijkheden zijn uitgebreid. De A-401 lijkt me voor...
- vr 14 mar 2008, 21:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bandor breedbander met Visaton GF200 als laagondersteuning
- Reacties: 52
- Weergaves: 6917
Ik heb van de Bandor de hoogdoorlaat weggehaald, alleen de impedantiecorrectie zit er nog voor. Het klinkt veel frisser en het komt een stuk losser van de luidspreker. Wel sluit op het gehoor de woofer slechter aan. Dat is natuurlijk niet zo raar, aan de afstemming daarvan heb ik niets veranderd en ...
- wo 20 feb 2008, 23:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: drieweg met eton laag, mid en visaton hoog
- Reacties: 40
- Weergaves: 4308
- wo 20 feb 2008, 23:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: drieweg met eton laag, mid en visaton hoog
- Reacties: 40
- Weergaves: 4308
- wo 20 feb 2008, 19:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: drieweg met eton laag, mid en visaton hoog
- Reacties: 40
- Weergaves: 4308
- zo 03 feb 2008, 13:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bandor breedbander met Visaton GF200 als laagondersteuning
- Reacties: 52
- Weergaves: 6917
- za 02 feb 2008, 22:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bandor breedbander met Visaton GF200 als laagondersteuning
- Reacties: 52
- Weergaves: 6917
- za 02 feb 2008, 22:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bandor breedbander met Visaton GF200 als laagondersteuning
- Reacties: 52
- Weergaves: 6917
Zo, ben ik weer. Ik heb wat nagedacht over een kastvorm. Om het niet al te wild te maken en gewoon uit plaat op te kunnen bouwen ben ik tot het volgende gekomen. Met dank aan xmax voor het maken van de tekening. LINK NAAR PLAATJE Ik post dit natuurlijk met als doel het verkrijgen van wat feedback, i...
- za 02 feb 2008, 1:55
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: twistedpear opus dac
- Reacties: 13
- Weergaves: 3156
Ik heb alweer een tijd de opus in gebruik in dual mono met de metronome, wat gescheiden voedingen en een ballsie er aan. Zojuist een pre-order geplaatst voor een USB-receiver board, optisch ontvangertje en een OTTO I2S switcher. Zal nog wel even duren tot dat in huis is. Met deze componenten in huis...
- di 29 jan 2008, 9:49
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: ZBA-luisterdag Breda IV Inschrijvingen GESLOTEN, wachtlijst
- Reacties: 156
- Weergaves: 21876
- wo 23 jan 2008, 21:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bandor breedbander met Visaton GF200 als laagondersteuning
- Reacties: 52
- Weergaves: 6917
Goed, we zijn twee maanden verder. Weinig opgeschoten eigenlijk. Vorige week wel een kastje voor de Bandors gemaakt met de juiste inhoud en min of meer de definitieve vorm van de baffle. De vorm is ongeveer piramidevormig. Dit behoeft foto's voor verduidelijking :-) . Andere wijzigingen zijn er ook....
- di 25 dec 2007, 0:47
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag BredaIV !!! preliminary topic, nu gesloten
- Reacties: 115
- Weergaves: 20891
- vr 14 dec 2007, 20:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: BLH voor Visaton FRS8 (M)
- Reacties: 15
- Weergaves: 2183
Die hoorn die Sark post staat hier . Leuk om te oefenen met je zaagtafel. Hij is makkelijker te bouwen dan je wellicht denkt. Groet, L Waar :?: Hier op zolder :-) . Het gaat dus niet om de luidspreker op de foto. Ik heb die hoorn samen met medeforummer xmax nagebouwd. Afwerken is er niet van gekome...
- vr 14 dec 2007, 0:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: BLH voor Visaton FRS8 (M)
- Reacties: 15
- Weergaves: 2183

