Er zijn 68 resultaten gevonden

door L
do 26 jun 2025, 10:28
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Quadral Ascent 850 met vervormd hoog
Reacties: 0
Weergaves: 299

Quadral Ascent 850 met vervormd hoog

Ik kom hier niet zo vaak (meer), maar heb nu twee Quadral Ascent 850 luidsprekers staan waarvan ik hoop dat iemand hier er nog iets mee wil of kan, ik vind het zonde ze naar de stort te brengen. En als je denkt, daar kan ik wel wat mee, je zal niet de eerste zijn die flink aan het verbouwen gaat: ht...
door L
di 27 apr 2021, 15:43
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Reacties: 15
Weergaves: 942

Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC

Aangezien we vandaag toch niet mogen rondscharrelen op de vrijmarkt maar weer eens een poging gewaagd. Ik bedacht mij dat ik nog een Twisted Pear Metronome ASRC module had liggen. Schone installatie HifiberryOS op de Pi en als volgt bekabeld: HifiBerry Dac+ Pro -> Twisted Pear Metronome 1 GND -> PCM...
door L
za 20 jun 2020, 19:30
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Reacties: 15
Weergaves: 942

Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC

Voor zover ik kan zien is de Opus afhankelijk van een extern kloksignaal. Zonder masterclock op de input gaat het dan toch niet werken?
door L
za 20 jun 2020, 18:08
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Reacties: 15
Weergaves: 942

Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC

Dan moet ik dus uitvogelen hoe ik dat moet gaan bedraden.

En ik zal vast nog iets moeten configureren in de software? Ik kan sowieso beter Volumio gebruiken denk ik, daar zijn toch meer mensen mee bezig en is meer info over te vinden. Ook heb ik het idee dat er meer configuratieopties zijn.
door L
za 20 jun 2020, 17:53
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Reacties: 15
Weergaves: 942

Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC

Ik dacht dat I2S vanaf de GPIO niet zou werken omdat ik dan een master clock mis.
door L
za 20 jun 2020, 17:26
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Reacties: 15
Weergaves: 942

Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC

Oei, dan moet ik wel heel ver in mijn geheugen graven. Ik weet nog wel dat je een keer op Citromobile verscheen en dat men verrast was dat je echt bestond. Zo ging dat nog in de begintijd van de internets :-D.
door L
za 20 jun 2020, 17:22
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Reacties: 15
Weergaves: 942

Re: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC

Ja, dat ben ik, maar de XM club, dat is wel heeeeeel laaaaaang geleden. Ben jij niet Gerhard, ook nog wel uit de tijd van de Yahoo lijsten?
door L
za 20 jun 2020, 17:10
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC
Reacties: 15
Weergaves: 942

Raspberry Pi streamer met Twisted Pear OPUS DAC

Het is jaren geleden dat ik hier eens iets gepost heb, maar het zelfbouwvirus is de laatste maanden weer wat opgelaaid. Ik ben dus weer aan het knutselen geslagen, maar loop halverwege mijn doel vast. :roll: Ik had nog een Raspberry Pi 3B over en dacht, daar is vast wel een streamer van te maken. Na...
door L
do 19 feb 2009, 18:13
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ZBA Luisterdag V Breda 2009, voor wachtlijst (oud topic!)
Reacties: 132
Weergaves: 15507

Ha, leuk! Ik ben er graag weer bij en deze keer is xmax niet verhinderd.

Nickname: L
Naam: Lucas Unger
Naam vriend: xmax
Naam vriend: Max Unger
Dagdelen: alle
Mee-eten: ja

Groet,

L
door L
zo 25 mei 2008, 14:03
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ZBA Luisterdag Breda IV !!! Hoofdtopic en verslag
Reacties: 110
Weergaves: 18030

Ik heb me prima vermaakt, leuke dag, goed georganiseerd. Ik heb maar 1 ding gemist, de open baffles........

Groet,

L
door L
wo 02 apr 2008, 22:14
Forum: Persberichten
Onderwerp: Reckhorn subwoofer versterker
Reacties: 69
Weergaves: 13466

Medeforummer xmax gebruikt een A-400 op een Peerless XLS-12 met PR en dat werkt prima. 1 Keer het lampje gezien dat hij stond te clippen, maar dat was bij zeer hoge belasting in een erg grote ruimte. Bij normaal gebruik bevalt hij prima, de instelmogelijkheden zijn uitgebreid. De A-401 lijkt me voor...
door L
di 25 mar 2008, 23:48
Forum: Bronnen
Onderwerp: dac kit
Reacties: 8
Weergaves: 2247

Ik heb wel ervaring met de door knuisje aangehaalde Opus Dac, ik ben daar HEEL blij mee.

Groet,

L
door L
vr 14 mar 2008, 21:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bandor breedbander met Visaton GF200 als laagondersteuning
Reacties: 52
Weergaves: 6917

Ik heb van de Bandor de hoogdoorlaat weggehaald, alleen de impedantiecorrectie zit er nog voor. Het klinkt veel frisser en het komt een stuk losser van de luidspreker. Wel sluit op het gehoor de woofer slechter aan. Dat is natuurlijk niet zo raar, aan de afstemming daarvan heb ik niets veranderd en ...
door L
wo 20 feb 2008, 23:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: drieweg met eton laag, mid en visaton hoog
Reacties: 40
Weergaves: 4308

Over 1 à 2 weken kun je hier een Eton 8.2 horen. (Dus met de 5" mid en 8" zonder heatpipe laag). En een Eton 19 SD 1. Dat lijkt heel aardig qua bezetting. In ieder geval is de woofer gelijk. De mid zoals xmax die toe gaat passen is uit het assortiment dus die zal niet zo veel meer gebruik...
door L
wo 20 feb 2008, 23:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: drieweg met eton laag, mid en visaton hoog
Reacties: 40
Weergaves: 4308

Het zullen in ieder geval vele uren aan de zaagtafel en met de frees in de hand worden. De Watt/Puppy kloon uit de recente K+T's die ik wil gaan bouwen is echt een makkie vergeleken met dit project.

Groet,

L
door L
wo 20 feb 2008, 19:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: drieweg met eton laag, mid en visaton hoog
Reacties: 40
Weergaves: 4308

Als achtergrondinformatie; ik ben xmax' DHZ-collega. We hebben beide eigenlijk nog nooit een systeem met Eton mid/laag beluisterd. Is er misschien iemand waar we een keer te luister kunnen? Dan hebben we een beetje een referentie wat er uit te halen is.

Groet,

L
door L
zo 03 feb 2008, 13:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bandor breedbander met Visaton GF200 als laagondersteuning
Reacties: 52
Weergaves: 6917

Ja, dat kan natuurlijk ook nog. Als ik de GF200 dan wat lager af laat vallen, vanaf iets onder de 200Hz krijg je zoiets:

Afbeelding

Groet,

L
door L
za 02 feb 2008, 22:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bandor breedbander met Visaton GF200 als laagondersteuning
Reacties: 52
Weergaves: 6917

Zo beter? Ik heb er meteen maar een linkje van gemaakt, het is een vrij breed plaatje.

Groet,

L
door L
za 02 feb 2008, 22:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bandor breedbander met Visaton GF200 als laagondersteuning
Reacties: 52
Weergaves: 6917

Zo, ben ik weer. Ik heb wat nagedacht over een kastvorm. Om het niet al te wild te maken en gewoon uit plaat op te kunnen bouwen ben ik tot het volgende gekomen. Met dank aan xmax voor het maken van de tekening. LINK NAAR PLAATJE Ik post dit natuurlijk met als doel het verkrijgen van wat feedback, i...
door L
za 02 feb 2008, 1:55
Forum: Bronnen
Onderwerp: twistedpear opus dac
Reacties: 13
Weergaves: 3156

Ik heb alweer een tijd de opus in gebruik in dual mono met de metronome, wat gescheiden voedingen en een ballsie er aan. Zojuist een pre-order geplaatst voor een USB-receiver board, optisch ontvangertje en een OTTO I2S switcher. Zal nog wel even duren tot dat in huis is. Met deze componenten in huis...
door L
di 29 jan 2008, 9:49
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ZBA-luisterdag Breda IV Inschrijvingen GESLOTEN, wachtlijst
Reacties: 156
Weergaves: 21876

Ik kom ook graag kijken met de oren;

Naam (L)
Naam (Lucas Unger)
Naam vriend (xmax) ONDER VOORBEHOUD
Naam vriend (mag hij zelf vertellen)
Dagdelen; alle
Mee-eten; ja
Maximum bedrag eten 30 euro.
door L
wo 23 jan 2008, 21:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bandor breedbander met Visaton GF200 als laagondersteuning
Reacties: 52
Weergaves: 6917

Goed, we zijn twee maanden verder. Weinig opgeschoten eigenlijk. Vorige week wel een kastje voor de Bandors gemaakt met de juiste inhoud en min of meer de definitieve vorm van de baffle. De vorm is ongeveer piramidevormig. Dit behoeft foto's voor verduidelijking :-) . Andere wijzigingen zijn er ook....
door L
di 25 dec 2007, 0:47
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag BredaIV !!! preliminary topic, nu gesloten
Reacties: 115
Weergaves: 20891

24 Mei, dat moet mij ook wel lukken. Misschien is het aardig als ik iets anders dan een luidspreker meeneem? Ik heb een twisted pear opus dac, nu nog op een stuk aluplaat, maar tegen die tijd hopelijk in een nette kast. Werkt in ieder geval nu al prima. Is dat wat?

Groet,

L
door L
vr 14 dec 2007, 20:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: BLH voor Visaton FRS8 (M)
Reacties: 15
Weergaves: 2183

Die hoorn die Sark post staat hier . Leuk om te oefenen met je zaagtafel. Hij is makkelijker te bouwen dan je wellicht denkt. Groet, L Waar :?: Hier op zolder :-) . Het gaat dus niet om de luidspreker op de foto. Ik heb die hoorn samen met medeforummer xmax nagebouwd. Afwerken is er niet van gekome...
door L
vr 14 dec 2007, 0:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: BLH voor Visaton FRS8 (M)
Reacties: 15
Weergaves: 2183

Die hoorn die Sark post staat hier. Leuk om te oefenen met je zaagtafel. Hij is makkelijker te bouwen dan je wellicht denkt.

Groet,

L