Luisterdag BredaIV !!! preliminary topic, nu gesloten
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Luisterdag BredaIV !!! preliminary topic, nu gesloten
Tja, aangezien de tijd idd erg snel kan gaan wil ik alvast een topicje openen over de 4e luisterdag. Deze zal traditiegtrouw plaatsvinden eind mei in Breda, natuurlijk in het gemeenschapshuis de Duiventil zoals de afgelopen 3 keer.
Ik heb een paar ideetjes, en die wilde ik toetsen met jullie. Als ze niks zijn, schiet ze maar af! Het zijn nu nog maar ideeen.
ideeën:
- Sets niet meer smaenstellen, maar alleen maar complete sets laten komen. Indien mensen geen complete set hebben om te laten horen dan kunnen ze dit onderling af gaan spreken met elkaar. Kunnen ze ook checken of de set zoals ie is mooi klinkt en dan aanmelden...
- Avondeten erbij regelen. kunnen we met z'n allen onze inwendige mensen versterken voordat (ja nu komt een unicum!) de AVONDSTINT gaat beginnen.
- In de avondstint een heuse "ultra Home Theater experience" plannen. Met een high end projector, high end surround set en high end surround luidsprekerset. Owja, de bruutste der bruten onder de subs natuurlijk (of meerdere stacken)
Enfin,wat mij betreft geen rem meer op de inschrijvingen off-course, iedereen moet mee kunnen doen
Shoot it!
Wowly
Ik heb een paar ideetjes, en die wilde ik toetsen met jullie. Als ze niks zijn, schiet ze maar af! Het zijn nu nog maar ideeen.
ideeën:
- Sets niet meer smaenstellen, maar alleen maar complete sets laten komen. Indien mensen geen complete set hebben om te laten horen dan kunnen ze dit onderling af gaan spreken met elkaar. Kunnen ze ook checken of de set zoals ie is mooi klinkt en dan aanmelden...
- Avondeten erbij regelen. kunnen we met z'n allen onze inwendige mensen versterken voordat (ja nu komt een unicum!) de AVONDSTINT gaat beginnen.
- In de avondstint een heuse "ultra Home Theater experience" plannen. Met een high end projector, high end surround set en high end surround luidsprekerset. Owja, de bruutste der bruten onder de subs natuurlijk (of meerdere stacken)
Enfin,wat mij betreft geen rem meer op de inschrijvingen off-course, iedereen moet mee kunnen doen
Shoot it!
Wowly
Laatst gewijzigd door Wowly op za 26 jan 2008, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Ik ben natuurlijk weer voor !!!
Maar ik snap nog steeds niet helemaal wat er mis was met "niet complete" sets ?
De mensen die perse willen dat hun speaker-set goed klinkt, moeten dan zelf iets mee brengen, dat lijkt me logisch.
Maar voor mij maakt het niet veel uit, liever een UCD voor mijn monitors dan mijn huidige marantz
Maar ik snap nog steeds niet helemaal wat er mis was met "niet complete" sets ?
De mensen die perse willen dat hun speaker-set goed klinkt, moeten dan zelf iets mee brengen, dat lijkt me logisch.
Maar voor mij maakt het niet veel uit, liever een UCD voor mijn monitors dan mijn huidige marantz
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Ik zou hier echt heel graag bij willen zijn!
Hoe wil je het echter doen met de home theater plannen? Wil je dan een klein stukje van een film steeds wisselen of een hele film kijken of steeds andere DTS stukjes of iets dergelijks? Hoe had je dat precies in gedachten?
Overigens vind ik een subwoofer niet alleen leuk voor bij HT maar vooral ook voor muziek!
Hoe wil je het echter doen met de home theater plannen? Wil je dan een klein stukje van een film steeds wisselen of een hele film kijken of steeds andere DTS stukjes of iets dergelijks? Hoe had je dat precies in gedachten?
Overigens vind ik een subwoofer niet alleen leuk voor bij HT maar vooral ook voor muziek!
Woei wat een boel reacties alweer! had nu al enkele PB's gekregen ook al
Mijn ideen zijn ook nog maar ideën. Hoe e.e.a. in te vullen is me nu nog niet helemaal duidelijk.
Waarom complete sets: afgelopen keer (en in mindere mate de keren daarvoor) was het lastig om goede sets te maken. Vaak in onbalans, moeite met aansluitingen, matchte niet ideaal of kwamen simpelweg een onderdeel te kort (bijvoorbeeld een cd-speler). Omdat ik dan (en niet alleen ik) dan nog ad hoc een set moesten regelen (mag die cd-speler hierbij? pas deze daarop?) was ik naar mijn zin teveel bezig met het compleet maken van een goede set dan met relaxed luisteren. Vandaar dat ik graag complete sets wil zien en horen.
de truuk is dat mensen die geen complete set hebben of me willen nemen (je moet het allemaal maar mee willen nemen.....) zelf met anderen gaan kijken welke set je met anderen in elkaar kan zetten. Goed idee he?
Dat van die HT-plannen is nog helemaal niet uitgedokterd. Wilde eigenlijk meerdere gave muziekdvd's afspelen. Daar duren de nummers niet langer dan 10 minuten. Na een 3 kwartier wisselen van dvd of zelfs van een complete surroundset. Al met al zal het niet simpel zijn een kwaliteit hoge set van HT bij elkaar te sprokkelen, daar de meesten op dit forum zijn gefocussed op 2 kanaals of 2.1 kanaals.
Sander, als ik nou een mooie van stevie ray vaghn of simon en garfunkel live in New York opzet, met een spetterend audiofiel geluidsbeeld, doe je dan wel mee?
had jij trouwens niet 4 maggies staan
ik durf het bijna niet te vragen, maar.................
Oja, dat soldeerhoekje blijft een goed idee, zou ik er graag bij hebben, en ik vermoed dat ik niet de enigste ben..
Meten workshop lijkt me een erg leuk idee!!! Moeten hier voldoende tijd voor hebben, of anders met inschrijving hiervoor werken. Misschien moet ik luisterdag weghalen en er gewoon Breda IV van maken als titel.
Wat me ook erg leuk lijkt is een aantal van die elementen van de Elektuur audio special uit te nodigen
Jan
Mijn ideen zijn ook nog maar ideën. Hoe e.e.a. in te vullen is me nu nog niet helemaal duidelijk.
Waarom complete sets: afgelopen keer (en in mindere mate de keren daarvoor) was het lastig om goede sets te maken. Vaak in onbalans, moeite met aansluitingen, matchte niet ideaal of kwamen simpelweg een onderdeel te kort (bijvoorbeeld een cd-speler). Omdat ik dan (en niet alleen ik) dan nog ad hoc een set moesten regelen (mag die cd-speler hierbij? pas deze daarop?) was ik naar mijn zin teveel bezig met het compleet maken van een goede set dan met relaxed luisteren. Vandaar dat ik graag complete sets wil zien en horen.
de truuk is dat mensen die geen complete set hebben of me willen nemen (je moet het allemaal maar mee willen nemen.....) zelf met anderen gaan kijken welke set je met anderen in elkaar kan zetten. Goed idee he?
Dat van die HT-plannen is nog helemaal niet uitgedokterd. Wilde eigenlijk meerdere gave muziekdvd's afspelen. Daar duren de nummers niet langer dan 10 minuten. Na een 3 kwartier wisselen van dvd of zelfs van een complete surroundset. Al met al zal het niet simpel zijn een kwaliteit hoge set van HT bij elkaar te sprokkelen, daar de meesten op dit forum zijn gefocussed op 2 kanaals of 2.1 kanaals.
Sander, als ik nou een mooie van stevie ray vaghn of simon en garfunkel live in New York opzet, met een spetterend audiofiel geluidsbeeld, doe je dan wel mee?
Oja, dat soldeerhoekje blijft een goed idee, zou ik er graag bij hebben, en ik vermoed dat ik niet de enigste ben..
Meten workshop lijkt me een erg leuk idee!!! Moeten hier voldoende tijd voor hebben, of anders met inschrijving hiervoor werken. Misschien moet ik luisterdag weghalen en er gewoon Breda IV van maken als titel.
Wat me ook erg leuk lijkt is een aantal van die elementen van de Elektuur audio special uit te nodigen
Jan
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Het lijkt mij ook erg leuk om er bij te zijn met mijn set die momenteel in productie is 
Uiteraard een komplete set. Dit lijkt mij inderdaad ook wel zo handig.
Eventueel kan er altijd nog wat vergeleken worden.
Een HT avond lijkt me leuk. Ik heb er zelf niks mee (ik ga voor een film gewoon naar de bios) maar ben zeker geinteresseerd wat een goede set doet.
Uiteraard een komplete set. Dit lijkt mij inderdaad ook wel zo handig.
Eventueel kan er altijd nog wat vergeleken worden.
Een HT avond lijkt me leuk. Ik heb er zelf niks mee (ik ga voor een film gewoon naar de bios) maar ben zeker geinteresseerd wat een goede set doet.
Er staan nu 6 Magnepans, waarbij ik eindelijk een goede opstelling heb gevonden.Wowly schreef:
Sander, als ik nou een mooie van stevie ray vaghn of simon en garfunkel live in New York opzet, met een spetterend audiofiel geluidsbeeld, doe je dan wel mee?had jij trouwens niet 4 maggies staan
ik durf het bijna niet te vragen, maar.................
En nee, dat is geen surround maar gewoon stereo.
(overigens komen er binnen zeer kort nog 2 bij en ga ik ze horizontaal zetten a la Mark Levinson met de Quads voor mid/hoog).
Sorry, maar ik ga dus niet slepen met die dingen.
Ik wil best 1 of 2 complete sets (dwz. CD + amp en evt. DT) meenemen, sans luidsprekers.
Misschien heb ik tegen die tijd ook de ExtremA eindelijk eens af
De DT is ook zelfbouw, trouwens (leunend op Thorens techniek).
In ieder geval zijn de versterkers allemaal zelfbouw en zijn de CD spelers redelijk tot zwaar gemodificeerd.
En mischien zelfs wel een zelfbouw CD speler (maar dat beloof ik nog niet).
No problem, dat doen we.Oja, dat soldeerhoekje blijft een goed idee, zou ik er graag bij hebben, en ik vermoed dat ik niet de enigste ben..
tino en ik zijn zeker ook van de partij.
tegen die tijd zal ik waarschijnlijk ook de eton/focal combi wel spelend hebben dus die neem ik graag mee,maar een hele installatie erbij gaat niet passen
en dan de ht avond erbij,hoeft van mij niet maar dit geeft wel wat meer ruimte over de dag heen
en dan eten,wie wil er nou niet eten
misschien is het verzorgen van wat simpele broodjes onder de middag ook een strak plan(ik wil er wel aan meewerken,als het er maar geen 200 worden)
tegen die tijd zal ik waarschijnlijk ook de eton/focal combi wel spelend hebben dus die neem ik graag mee,maar een hele installatie erbij gaat niet passen
en dan de ht avond erbij,hoeft van mij niet maar dit geeft wel wat meer ruimte over de dag heen
en dan eten,wie wil er nou niet eten
misschien is het verzorgen van wat simpele broodjes onder de middag ook een strak plan(ik wil er wel aan meewerken,als het er maar geen 200 worden)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
naar die set, die niet echt soepel mee te nemen is.... als ik m'n woonkamer set mee ga nemen, zit ook de TV zonder geluid en dat krijg ik dus niet door t parlement. en m'n set op zolder is me gewoon te zwaar, ik ga niet die 30kg HK de trap af zeulen, heb al genoeg last van m'n rug zonder dat soort kunstjesCarloPJB schreef:Hoe luisteren ze thuis danHenkjan schreef:complete sets... misschien niet voor iedereen haalbaar.![]()
maar ff wat overleggen lukt wel hoor
Als ik de tijd heb, zou ik ook erg graag willen komen! Laatste keer werd ik tegengehouden door mijn studie.
Ik heb denk ik wel de juiste ingredienten voor indrukwekkend HT of muziek laagfundament (apocalypsia stereosub), maar dat werkt met een actief filter dat op 80Hz crosst. Er zit ook een high pass op, maar dat is alleen te gebruiken wanneer de frontluidsprekers met het rendement rond de 85-89dB zitten.
Als iemand een stereo Velodyne eq heeft is het natuurlijk geen probleem.
En ik ben niet aansprakelijk voor eventuele materiele of psychische schade!
mvg,
Martijn
Ik heb denk ik wel de juiste ingredienten voor indrukwekkend HT of muziek laagfundament (apocalypsia stereosub), maar dat werkt met een actief filter dat op 80Hz crosst. Er zit ook een high pass op, maar dat is alleen te gebruiken wanneer de frontluidsprekers met het rendement rond de 85-89dB zitten.
Als iemand een stereo Velodyne eq heeft is het natuurlijk geen probleem.
En ik ben niet aansprakelijk voor eventuele materiele of psychische schade!
mvg,
Martijn
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ik ben ook van de partij, moet ik nog wat meenemen?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ben ik wel 'ns chagerijnig dan? Nee toch?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
-
peter geerts
- Berichten: 145
- Lid geworden op: ma 22 aug 2005, 23:10

