Er zijn 19 resultaten gevonden

door BAD720
ma 13 jan 2025, 19:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Bart-Jan : ik ben heel nieuwsgierig welke set speakers het uiteindelijk gaat worden qua geluid. Ik heb mijn Moa Pillars naast de Monitor Audio RS8 Silvers staan en hoor wel verschillen in het hoog en bij klassiek (ik noem het maar de lokalisering van de instrumenten komt bij de Moa beter uit de ver...
door BAD720
di 26 nov 2024, 11:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Zijn er misschien nog luisteraars die een paar hebben staan en er niets mee doen? Het mag een paar zijn dat moet worden gereviseerd, ik heb wel interesse. Stuur mij dan een persoonlijk bericht. Dank je wel!
door BAD720
za 23 nov 2024, 22:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Ik zie op de fotos van Analogsa dat daar een andere metalen ring (acht-hoek) bij de grote speaker is gebruikt, dan die ik heb (rond) :-( Bijzonder! Hoeveel verschillende Mao Pillars zouden er dan wel niet zijn?
door BAD720
za 23 nov 2024, 22:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Beste Herman, ik ben nog niemand tegen gekomen die tekeningen van de bouw/ binnenkant heeft. Voor mij was het onmogelijk om de tweeters los te krijgen. Alles zit dubbel en dwars gelijmd. Hopelijk dat iemand ideeën heeft/ suggesties voor je tweeter. Succes! Bart ps bij spelen ze met een NADC700. Dag...
door BAD720
do 21 nov 2024, 14:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Beste Herman, ik ben nog niemand tegen gekomen die tekeningen van de bouw/ binnenkant heeft. Voor mij was het onmogelijk om de tweeters los te krijgen. Alles zit dubbel en dwars gelijmd. Hopelijk dat iemand ideeën heeft/ suggesties voor je tweeter. Succes! Bart
ps bij spelen ze met een NADC700.
door BAD720
do 14 nov 2024, 18:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Mooie fotos! Zo had ik ze tijdens het vervangen van de foamranden. Maar ik zie dat je de bovenplaat eraf hebt gekregen zonder het doek te beschadigen. Wat is de truck? Wil je die delen?
door BAD720
za 02 nov 2024, 22:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Zijn er misschien ook mede Moa Pillar luisteraars die nog wat oude documentatie beschikbaar hebben en die misschien digitaal zouden willen delen. Ben nieuwsgierig naar de specificaties en testen die ze met de speakers hebben gedaan.
door BAD720
za 02 nov 2024, 22:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Is er al iemand die zonder ruw/ hard te keer gaan, de bovenplaat van een Moa Pillar af heeft weten te krijgen. Dus niet met een zaag of multitool of iest dergelijks.

Ik ben heel nieuwsgierig.
door BAD720
di 16 jan 2024, 11:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Ze klinken heerlijk; mooi helder, niet te hoog en niet te laag; natuurlijk! Heb er een streamer van NAD op aangesloten.
door BAD720
do 04 jan 2024, 16:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Weer een paar dagen - uren - klussen verder en ze hebben al weer muziek kunnen laten klinken. Heerlijk! Een heel ander geluid dan de huidige Monitor Audio Silver RS8 speakers. Het afwerken, doek terug plaatsen en goed vast zetten (zonder lijm te willen gebruiken) is goed gelukt :D Nu nog een leuke v...
door BAD720
wo 27 dec 2023, 9:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Is er iemand in dit draadje die op een nette manier de houten boven plank van een MOA Pillar heeft weten te verwijderen? Dit is iets wat ik nog niet gevonden het in dit draadje.

Veel luisterplezier!
door BAD720
za 23 dec 2023, 13:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Hoi Sofa, Da's bijzonder. Maar dat is ook wat ik gezien heb aan ander foto's met betrekking tot MOA The Pillar (met een naam plaatje van goud op het doek), waarschijnlijk dus meerdere varianten in omloop gebracht. Heb je een foto? Uit nieuwsgierigheid. Heb jij ze reviseerd/ gerepareerd? Hoe heb je h...
door BAD720
wo 20 dec 2023, 22:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Een avondje boenen met alcohol en aceton en wat stickerverwijderaar is de eerste schoon ;-) Goede youtube filmpjes zijn te vinden op https://www.repairyourspeakers.com/ dat voorkomt een hoop stress. Ook bij hen de foamranden bestelt; laat maar komen :-) Ben nu wel stoned van de heerlijke dampen op z...
door BAD720
di 19 dec 2023, 22:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Hoi Kappa, Ik heb de vier schroeven op de hoeken verwijderd, voorzichtig de tweeter proberen los te krijgen. Er is met geen enkele mogelijkheid beweging in te krijgen en het blauwe goedje voelt als hard rubber. Ik vermoed dat lijm is; helaas maar waar. De tweeter proberen te verwijderen laat ik maar...
door BAD720
di 19 dec 2023, 8:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Goedmorgen Ray5150, Dat zou geweldig zijn, maar zoals ik al schreef "H.W. Lüpertz hield ook erg van lijm. De speaker en tweeters zitten geschroefd en gelijmd :? :(" Er is niets te demonteren zonder te kast te vernielen. De speaker zit met vier schroeven vast en het metalenframe daaromheen ...
door BAD720
di 19 dec 2023, 8:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Beste ..., De wanden van de speakers zijn dikker (maar hoe dik daar heb ik geen idee van en is ook nergens op te meten); de speakers (2 tweeters (allebei op een andere zijde en andere hoogte) en 1 bas) liggen er verzonken in. En er zitten twee (bas)openingen in. H.W. Lüpertz hield ook erg van lijm. ...
door BAD720
ma 18 dec 2023, 22:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Beste Marp, De luidsprekers steunen volledig met die 6mm rand op de onderplaat van de luidspreker. De foto's van gisteren zijn van de onderkant van de zuil. De foto met de vier grijze rubbertjes is van de onderkant van de luidspreker voet. Groetjes
door BAD720
zo 17 dec 2023, 21:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Dimensions: 25 x 25 x 85 cm dat zal wel de buiten afmetingen zijn, ga ik voor intern maar uit van 5cm in elke richting er af Dan zou je uitgaan van een wanddikte van 50 mm. is dat niet wat fors ? De buitenkant steekt iets over (zie foto) en het spaanplaat is circa 6mm dik. Buitenmaat x buitenmaat (...
door BAD720
zo 17 dec 2023, 21:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Reacties: 74
Weergaves: 4184

Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz

Beste Mede Muziek liefhebbers, Ik ben momenteel bezig met het verwijderen van de lijmrand met aceton aan de onderkant bij de voet. Dan hoop ik daarna het doek rondom op de kunnen stropen naar boven zodat de speakers met (hopelijk defecte) foamranden te voorschijn komen. Een ander defect hoop ik niet...