Er zijn 19 resultaten gevonden
- ma 13 jan 2025, 19:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Bart-Jan : ik ben heel nieuwsgierig welke set speakers het uiteindelijk gaat worden qua geluid. Ik heb mijn Moa Pillars naast de Monitor Audio RS8 Silvers staan en hoor wel verschillen in het hoog en bij klassiek (ik noem het maar de lokalisering van de instrumenten komt bij de Moa beter uit de ver...
- di 26 nov 2024, 11:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Zijn er misschien nog luisteraars die een paar hebben staan en er niets mee doen? Het mag een paar zijn dat moet worden gereviseerd, ik heb wel interesse. Stuur mij dan een persoonlijk bericht. Dank je wel!
- za 23 nov 2024, 22:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Ik zie op de fotos van Analogsa dat daar een andere metalen ring (acht-hoek) bij de grote speaker is gebruikt, dan die ik heb (rond)
Bijzonder! Hoeveel verschillende Mao Pillars zouden er dan wel niet zijn?
- za 23 nov 2024, 22:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Beste Herman, ik ben nog niemand tegen gekomen die tekeningen van de bouw/ binnenkant heeft. Voor mij was het onmogelijk om de tweeters los te krijgen. Alles zit dubbel en dwars gelijmd. Hopelijk dat iemand ideeën heeft/ suggesties voor je tweeter. Succes! Bart ps bij spelen ze met een NADC700. Dag...
- do 21 nov 2024, 14:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Beste Herman, ik ben nog niemand tegen gekomen die tekeningen van de bouw/ binnenkant heeft. Voor mij was het onmogelijk om de tweeters los te krijgen. Alles zit dubbel en dwars gelijmd. Hopelijk dat iemand ideeën heeft/ suggesties voor je tweeter. Succes! Bart
ps bij spelen ze met een NADC700.
ps bij spelen ze met een NADC700.
- do 14 nov 2024, 18:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Mooie fotos! Zo had ik ze tijdens het vervangen van de foamranden. Maar ik zie dat je de bovenplaat eraf hebt gekregen zonder het doek te beschadigen. Wat is de truck? Wil je die delen?
- za 02 nov 2024, 22:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Zijn er misschien ook mede Moa Pillar luisteraars die nog wat oude documentatie beschikbaar hebben en die misschien digitaal zouden willen delen. Ben nieuwsgierig naar de specificaties en testen die ze met de speakers hebben gedaan.
- za 02 nov 2024, 22:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Is er al iemand die zonder ruw/ hard te keer gaan, de bovenplaat van een Moa Pillar af heeft weten te krijgen. Dus niet met een zaag of multitool of iest dergelijks.
Ik ben heel nieuwsgierig.
Ik ben heel nieuwsgierig.
- di 16 jan 2024, 11:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Ze klinken heerlijk; mooi helder, niet te hoog en niet te laag; natuurlijk! Heb er een streamer van NAD op aangesloten.
- do 04 jan 2024, 16:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Weer een paar dagen - uren - klussen verder en ze hebben al weer muziek kunnen laten klinken. Heerlijk! Een heel ander geluid dan de huidige Monitor Audio Silver RS8 speakers. Het afwerken, doek terug plaatsen en goed vast zetten (zonder lijm te willen gebruiken) is goed gelukt :D Nu nog een leuke v...
- wo 27 dec 2023, 9:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Is er iemand in dit draadje die op een nette manier de houten boven plank van een MOA Pillar heeft weten te verwijderen? Dit is iets wat ik nog niet gevonden het in dit draadje.
Veel luisterplezier!
Veel luisterplezier!
- za 23 dec 2023, 13:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Hoi Sofa, Da's bijzonder. Maar dat is ook wat ik gezien heb aan ander foto's met betrekking tot MOA The Pillar (met een naam plaatje van goud op het doek), waarschijnlijk dus meerdere varianten in omloop gebracht. Heb je een foto? Uit nieuwsgierigheid. Heb jij ze reviseerd/ gerepareerd? Hoe heb je h...
- wo 20 dec 2023, 22:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Een avondje boenen met alcohol en aceton en wat stickerverwijderaar is de eerste schoon ;-) Goede youtube filmpjes zijn te vinden op https://www.repairyourspeakers.com/ dat voorkomt een hoop stress. Ook bij hen de foamranden bestelt; laat maar komen :-) Ben nu wel stoned van de heerlijke dampen op z...
- di 19 dec 2023, 22:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Hoi Kappa, Ik heb de vier schroeven op de hoeken verwijderd, voorzichtig de tweeter proberen los te krijgen. Er is met geen enkele mogelijkheid beweging in te krijgen en het blauwe goedje voelt als hard rubber. Ik vermoed dat lijm is; helaas maar waar. De tweeter proberen te verwijderen laat ik maar...
- di 19 dec 2023, 8:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Goedmorgen Ray5150, Dat zou geweldig zijn, maar zoals ik al schreef "H.W. Lüpertz hield ook erg van lijm. De speaker en tweeters zitten geschroefd en gelijmd :? :(" Er is niets te demonteren zonder te kast te vernielen. De speaker zit met vier schroeven vast en het metalenframe daaromheen ...
- di 19 dec 2023, 8:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Beste ..., De wanden van de speakers zijn dikker (maar hoe dik daar heb ik geen idee van en is ook nergens op te meten); de speakers (2 tweeters (allebei op een andere zijde en andere hoogte) en 1 bas) liggen er verzonken in. En er zitten twee (bas)openingen in. H.W. Lüpertz hield ook erg van lijm. ...
- ma 18 dec 2023, 22:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Beste Marp, De luidsprekers steunen volledig met die 6mm rand op de onderplaat van de luidspreker. De foto's van gisteren zijn van de onderkant van de zuil. De foto met de vier grijze rubbertjes is van de onderkant van de luidspreker voet. Groetjes
- zo 17 dec 2023, 21:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Dimensions: 25 x 25 x 85 cm dat zal wel de buiten afmetingen zijn, ga ik voor intern maar uit van 5cm in elke richting er af Dan zou je uitgaan van een wanddikte van 50 mm. is dat niet wat fors ? De buitenkant steekt iets over (zie foto) en het spaanplaat is circa 6mm dik. Buitenmaat x buitenmaat (...
- zo 17 dec 2023, 21:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
- Reacties: 74
- Weergaves: 4184
Re: MOA The Pillar luidspreker van H.W. Lüpertz
Beste Mede Muziek liefhebbers, Ik ben momenteel bezig met het verwijderen van de lijmrand met aceton aan de onderkant bij de voet. Dan hoop ik daarna het doek rondom op de kunnen stropen naar boven zodat de speakers met (hopelijk defecte) foamranden te voorschijn komen. Een ander defect hoop ik niet...
