Poco, nieuwe GHP impulsgecompenseerde sub van Crafty
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
Poco, nieuwe GHP impulsgecompenseerde sub van Crafty
http://www.crafty.nl/producten/luidsprekers/poco/
Leuk, en ik ben heel benieuwd naar het resultaat!
Driver ziet er keurig uit al. (CSS TRIO8)
Klein kastje ook nog!
Ben heel benieuwd wat dat gaat worden. regen de tijd dat het nobember is, zal ikzelf ook wel aan de slag gaan...
Leuk, en ik ben heel benieuwd naar het resultaat!
Driver ziet er keurig uit al. (CSS TRIO8)
Klein kastje ook nog!
Ben heel benieuwd wat dat gaat worden. regen de tijd dat het nobember is, zal ikzelf ook wel aan de slag gaan...
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: Poco, nieuwe GHP impulsgecompenseerde sub van Crafty
En wat zijn de meningen?
Ik vond het netjes en geloof in de potentie in een woonkamer.
Ik vond het netjes en geloof in de potentie in een woonkamer.
Re:
Ik heb deze driver ook in een TL geprobeerd. Die werd alleen veel en veel te lomp... 120 cm bij 28*2 cm. En ik miste wat punch. De TL leek traag en was lastiger aan te koppelen.sietse schreef:Hum, zag dat er ook een TL komt.....wouter schreef:Me 2, saturday we know........(arme Roland...?...
)
De truc van de Poco is dat ie heel klein is. Maar erg veel dynamiek ruimte heeft (2*214 cm2*14mm x-max). 110 dB is geen enkel probleem... Twee maal 20 cm is dichtbij het oppervlak van 1 x 30 cm. Degenen die afgelopen zaterdag aan de kast gevoeld hebben, kunnen beamen dat de Push Push opstelling de kast heel stil maakt. Belangrijkste aandachtspunten voor het ontwikkelen van de Poco: geen boem, kleine kast, veel dynamiek.
De bijhorende sattelieten volgt later. Eerst eens wat meer aan het filter voor deze sat sleutelen. Dat filter is nu wel erg duur...
Groet Roland
Re:
ja ja, hum, moet ik ook voor alle eerlijkheid dus ff vertellen wat ik er van vond.sietse schreef:Hum, zag dat er ook een TL komt.....wouter schreef:Me 2, saturday we know........(arme Roland...?...
)
Nou, het totaal systeem ( het idee erachter) werkt echt wel goed. Niks mis mee. Maar ja, en dat is voor mij misschien puur persoonlijke smaak, ik zou die papierconis speakertjes vervangen door wat anders. Zeker op het volume waar op werd gedemonstreerd, was dat voor mij direkt een herkenbare sound. En dat vond ik eigenlijk wel een beetje jammer.
-
wouter
- Ook commercieel actief
even vervuilen...
heb je dat bij de 2-weg variant ook zo ervaren?papierconis speakertjes vervangen door wat anders. Zeker op het volume waar op werd gedemonstreerd, was dat voor mij direkt een herkenbare sound
Het totaalsysteem was nog veel te schel. Daar werk ik nog aan. Het toegepaste LCR filtertje was een eerste probeersel. En ik ben er nu net pas achter dat er veel minder "wol" in de sub moet... Dan speelt ie zacht ook goed. Die zat dus verstopt afgelopen weekend.
Ik draaide inderdaad veel te hard. Klopt wel. Excuseer. Beetje te blij dat de max spl zo hoog uitviel van die sattelietjes. Er kan afhankelijk van de voor condensator zon 20 a 24 volt opgezet worden voor X-max bereikt wordt. Niet slecht voor een 3 inch breedbander.
Ik denk dat het nog wat te vroeg is om te zeggen dat je "last" had van de papier klank. Ik ben echt nog maar net begonnen ze te filteren. Die schele klank in het hoog komt in ieder geval niet van vervorming. Dit 3 inch Vifa speakertje heeft erg lage THD cijfers. (Zie de HH)
Ik draaide inderdaad veel te hard. Klopt wel. Excuseer. Beetje te blij dat de max spl zo hoog uitviel van die sattelietjes. Er kan afhankelijk van de voor condensator zon 20 a 24 volt opgezet worden voor X-max bereikt wordt. Niet slecht voor een 3 inch breedbander.
Ik denk dat het nog wat te vroeg is om te zeggen dat je "last" had van de papier klank. Ik ben echt nog maar net begonnen ze te filteren. Die schele klank in het hoog komt in ieder geval niet van vervorming. Dit 3 inch Vifa speakertje heeft erg lage THD cijfers. (Zie de HH)
@ Wouter, als je een twwet toevoegd aan een breedbandertje, wordt het klankmatige verhaal anders. Minder hoog via het breedbandertje en dat heb ik dan persoonlijk liever.
@ Roland, ook Rome is niet in één dag gebouwd, als je begrijpt wat ik bedoel....
@ Roland, ook Rome is niet in één dag gebouwd, als je begrijpt wat ik bedoel....
Zon zelfbouwdag is ook de enige plek denk ik, waar je terecht kunt met een systeem in wording. Als ze helemaal af zijn neem ik ze weer mee.
Ja, maar da's maar één keer per jaar. Maar er zijn ook hobbyisten die niet zover van je af wonen en die kun je natuurlijk ook ff tussen door vragen om es te komen luisteren. Proberen wij hier in Dokkum en omgeving ook wel es.Roland schreef:Zon zelfbouwdag is ook de enige plek denk ik, waar je terecht kunt met een systeem in wording. Als ze helemaal af zijn neem ik ze weer mee.
Werkt ook, als je wilt weten wat anderen van je "kunstwerk" vinden.
Had meer problemen met de basweergave... dus..Roland schreef:Het totaalsysteem was nog veel te schel. Daar werk ik nog aan. Het toegepaste LCR filtertje was een eerste probeersel. En ik ben er nu net pas achter dat er veel minder "wol" in de sub moet... Dan speelt ie zacht ook goed. Die zat dus verstopt afgelopen weekend.
de vifa breedbander deed veel meer dan ik verwacht had
zit mi genoeg hoog in
mooi als puntbron blijven gebruiken zou ik zo zeggen
blijft de plaatsing (stereobeeld) rustiger
is mijn mening
Papieren conussen hebben een natuurllijker weergave dan de meeste
kunststof soortgenoten is mijn ervaring...
Welke Vifa was het? Ben wel benieuwd.
Ik vind papier altijd erg prettig klinken, een soort van makkelijk en vriendelijk, maar heb betere ervaring met de aluminium Veravox 3. Ik vond die Markaudio drivers ook erg mooi klinken in Breda. Wat schoner en neutraler dan wat ik van papier gewend ben. (Fostex, Lowther, Monacor.)
Ik vind papier altijd erg prettig klinken, een soort van makkelijk en vriendelijk, maar heb betere ervaring met de aluminium Veravox 3. Ik vond die Markaudio drivers ook erg mooi klinken in Breda. Wat schoner en neutraler dan wat ik van papier gewend ben. (Fostex, Lowther, Monacor.)
Hoi Ivo,
Het is deze Vifa:
http://www.tymphany.com/tc9fd-18-08
Die is een paar Hobby hifi's terug getest.
Ik ben ook een papier fan... Ook als de breakups snel weg zijn in het hoog van een metaal BB, het laat wat achter in mijn oren. Bijvoorbeeld bij de 4 inch titanium van TB en de W3 alu magnesium. Jordan hetzelfde. Ook met een goed lcr filter. Dan maar net niet het laatste woord op detail. Ik hecht ook waarde aan een nets iets hogere impedantie. De 4 ohm's 3 inchers vallen voor mij af. (buizen versterkers..)
Het is deze Vifa:
http://www.tymphany.com/tc9fd-18-08
Die is een paar Hobby hifi's terug getest.
Ik ben ook een papier fan... Ook als de breakups snel weg zijn in het hoog van een metaal BB, het laat wat achter in mijn oren. Bijvoorbeeld bij de 4 inch titanium van TB en de W3 alu magnesium. Jordan hetzelfde. Ook met een goed lcr filter. Dan maar net niet het laatste woord op detail. Ik hecht ook waarde aan een nets iets hogere impedantie. De 4 ohm's 3 inchers vallen voor mij af. (buizen versterkers..)
Ik begrijp het. Mijn hoorervaring met verschillende modellen en merken is denk ik ook beperkt vergeleken bij die van jou, denk ik. Door de bank genomen vond ik de meeste papieren units vriendelijk en duidelijk warm klinken. De andere dan "dus" minder gekleurd, maar dat is een voorkeurskwestie. Ik zit in de planningsfase van een FAST en een van de te maken afwegingen is "bij vlagen geniaal" of "altijd prettig om te horen." Ik associeer het eerste met allerlei extreme materialen en het tweede met beproefd en gerijpt papier.
Ik kom (nog) niet uit de afweging en zal de eerste FAST uitproberen met mijn vertrouwde Monacors. Ik wil nu wat anders doen dan mijn hoornontwerpen en wat van mijn afgelopen ervaringen er in verwerken. Vooralsnog een kubusvormige monitor met strategisch geplaatste 3 inch breedbander, om bafflestep gunstig te verschuiven, en een Tangband W6-1139SG voor het laag. Het zal niet de ultieme neutraliteit of hoogbelastbaarheid worden, maar het zal voor mijn doen een ongekend klein en vooral makkelijk (ver)plaatsbaar speakertje worden.
Ik kom (nog) niet uit de afweging en zal de eerste FAST uitproberen met mijn vertrouwde Monacors. Ik wil nu wat anders doen dan mijn hoornontwerpen en wat van mijn afgelopen ervaringen er in verwerken. Vooralsnog een kubusvormige monitor met strategisch geplaatste 3 inch breedbander, om bafflestep gunstig te verschuiven, en een Tangband W6-1139SG voor het laag. Het zal niet de ultieme neutraliteit of hoogbelastbaarheid worden, maar het zal voor mijn doen een ongekend klein en vooral makkelijk (ver)plaatsbaar speakertje worden.
Ik heb ook lang niet alles gehoord hoor. Zo ken ik deze 3 inchers niet: Fountek alu, Markaudio 6, Aurasounds. Kastgrote, xmax, max spl en -3dB punt spelen allemaal mee in mijn keuze voor deze Vifa. Hij moet wel de sub redelijk kunnen bijhouden namelijk. Ik geef alleen net een andere draai aan je uitspraakIvo schreef:Ik begrijp het. Mijn hoorervaring met verschillende modellen en merken is denk ik ook beperkt vergeleken bij die van jou, denk ik. Door de bank genomen vond ik de meeste papieren units vriendelijk en duidelijk warm klinken. De andere dan "dus" minder gekleurd, maar dat is een voorkeurskwestie. Ik zit in de planningsfase van een FAST en een van de te maken afwegingen is "bij vlagen geniaal" of "altijd prettig om te horen." Ik associeer het eerste met allerlei extreme materialen en het tweede met beproefd en gerijpt papier.
Een speaker mag nooit vervelend klinken. En dat doen sommige metaalbreedbanders wel in mijn oren, met bijvoorbeeld piano. Dan valt zon driver voor mij helemaal af. Ook als ie bij vlagen wel geniaal is."bij vlagen geniaal" of "altijd prettig om te horen."
Groet Roland
Roland, wil je misschien iets meer vertellen over de satellietjes. Zelf heb ik nog twee broertjes van de door jou gekozen driver liggen die ik in later een keer in een fast wil gebruiken, maar daar komt het eerst niet van.
http://www.tymphany.com/tg9fd-10-04
gr Kevin
http://www.tymphany.com/tg9fd-10-04
gr Kevin
-
wouter
- Ook commercieel actief
Hoi,
die laatstgenoemde had ik bij mij in de Needles zitten. Heb er een mooi filtertje voor gemaakt, en ben van plan er meer mee te gaan doen. Spelend gebruik ik hem ook in de FAST waarbij de sub actief is, dus eigenlijk een soort 2.2 systeem met de sub als zuil voor de vifa.
filter kan ik opzoeken, bleek volgens mij vrij neutraal op de ZBA dag, maar ben er nog niet helemaal tevreden over als FAST.
die laatstgenoemde had ik bij mij in de Needles zitten. Heb er een mooi filtertje voor gemaakt, en ben van plan er meer mee te gaan doen. Spelend gebruik ik hem ook in de FAST waarbij de sub actief is, dus eigenlijk een soort 2.2 systeem met de sub als zuil voor de vifa.
filter kan ik opzoeken, bleek volgens mij vrij neutraal op de ZBA dag, maar ben er nog niet helemaal tevreden over als FAST.
Wouter kan je beter helpen denk ik. Ik heb geen ervaring met de glasvezel variant.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik heb die glasvezel versie ook in de Needle gehad, zie dit topic.
btw: als je wil luisteren, deze versie staat ook bij Speakerland in de luisterruimte
btw: als je wil luisteren, deze versie staat ook bij Speakerland in de luisterruimte
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
bericht van wouter verplaatst naar het hierboven gelinkte needle topic
-
wouter
- Ook commercieel actief
jij mag datbericht van wouter verplaatst naar het hierboven gelinkte needle topic
We hebben het hier over de Poco en diens sats. Hopelijk snel weer leuk nieuws hierover...
Misschien een domme vraag (eigenlijk is alleen de vraag die niet gesteld wordt een domme vraag), waarvoor staan de letters FAST?wouter schreef:maar ben er nog niet helemaal tevreden over als FAST.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
wees gerust, ik heb me dit tot twee weken geleden ook afgevraagdrichard schreef:Misschien een domme vraag (eigenlijk is alleen de vraag die niet gesteld wordt een domme vraag), waarvoor staan de letters FAST?wouter schreef:maar ben er nog niet helemaal tevreden over als FAST.
Met google niet makkelijk te vinden als je de woorden die de afkorting betekent niet kent