Hallo allemaal,
Een vraag waar jullie vast een antwoord op hebben;
Ik ben screens aan het monteren. Vanuit een doorvoer uit het kozijn komen 5 (ik heb er maar 4 nodig achteraf) VD draden welke moeten worden aangesloten aan de somfymotor welke 4 getwiste 0.75 dikke draden heeft welke in een 4aderige witte soepele kabel lopen. Dit zal plaatsvinden net onder de screenkast in de buitenlucht.
Hoe kan ik het beste, maar vooral kleinste/strakste en makkelijkste deze 4 draden verbinden?
Ik kan alles solderen, en daarna krimpkous
Ik kan alles solderen meteen waterdicht verbinden met een kant en klare verbinden die al een krimplaag om zich heen heeft
Ik kan wago doorverbinders gebruiken
Ik kan automotive 4 polige stekkers gebruiken
Wat is de veiligste en makkelijkste manier die ook nog eens heel erg compact is? En welke connector bedoelen jullie dan precies. Bij Wago wordt ik helemaal duizelig van alle mogelijkheden
4polige connectors?
Moderator: Beheerdersteam
Re: 4polige connectors?
De wago lasdoppen zijn wel redelijk standaard voor zo iets.
Wel even adereind hulzen gebruiken om de blanke draad.
Verder als het buiten is een lasdoos plaatsen die minstens IP55 is.
Verder als het buiten is een lasdoos plaatsen die minstens IP55 is.
Re: 4polige connectors?
Wago heeft ook de doorvoervariant hiervan, maar dan wo4dt het allemaal zo vreselijk groot
Re: 4polige connectors?
Ja die zijn ook prima, zo lange ze maar geschikt zijn voor soepele kabel.
Je bedoeld deze denk ik. Verder moet je het wel in een lasdoos plaatsen dus daar is meestal wel ruimte voldoende voor handen.
Je bedoeld deze denk ik. Verder moet je het wel in een lasdoos plaatsen dus daar is meestal wel ruimte voldoende voor handen.
Re: 4polige connectors?
Gewoon kroonsteentje (strip) en evt. krimpkous er om?
En zeker dan adereindhulsjes gebruiken! Sowieso met soepele kabel wat geschroefd/geklemd wordt.
Re: 4polige connectors?
Heb ik ook aan gedacht. Maar een stekker is netter en mocht ik eens wat moeten vervangen is dat makkelijker.
@kappa, idd die bedoel ik. Ze moeten dan in een gelbox geschikt voor 4 aansluitingen. Maar ook hier, niet echt makkelijk als ik op de ladder sta zullen we maar zeggen
@kappa, idd die bedoel ik. Ze moeten dan in een gelbox geschikt voor 4 aansluitingen. Maar ook hier, niet echt makkelijk als ik op de ladder sta zullen we maar zeggen
Re: 4polige connectors?
Nee gewoon in een doosje dat je open kan maken als er ooit iets mee is.
https://zonnigewinkel.nl/product/lasdoo ... aterdicht/
is een voorbeeld maar er zijn vele soorten en maten in. even kijken dus naar iets wat past achter je scherm.
https://zonnigewinkel.nl/product/lasdoo ... aterdicht/
is een voorbeeld maar er zijn vele soorten en maten in. even kijken dus naar iets wat past achter je scherm.
