TOA P300D in protection
Moderator: Beheerdersteam
TOA P300D in protection
Goedenavond,
Zojuist onderstaande versterker opgepikt wetende dat één kanaal na een tijdje in de beveiliging schiet.
Gezien de leeftijd (ca. 1984) verwacht ik dat er best wat versleten onderdeeltjes in zitten. Dus ik maak mij niet de illusie dat het zin heeft een werkende maar niet geservicede versterker aan te schaffen en dat ie nog vele jaren mee gaat.
Zou een revisie over het algemeen voldoende zijn om het probleem te verhelpen?
Zojuist onderstaande versterker opgepikt wetende dat één kanaal na een tijdje in de beveiliging schiet.
Gezien de leeftijd (ca. 1984) verwacht ik dat er best wat versleten onderdeeltjes in zitten. Dus ik maak mij niet de illusie dat het zin heeft een werkende maar niet geservicede versterker aan te schaffen en dat ie nog vele jaren mee gaat.
Zou een revisie over het algemeen voldoende zijn om het probleem te verhelpen?
Laatst gewijzigd door beijert op za 23 dec 2023, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: TOA P300D in protection
Aangezien er ongetwijfeld te ver verlopen condensatoren in zullen zitten en tevens wat slecht geworden soldeer verbindingen zal een revisie het probleem inderdaad waarschijnlijk oplossen. Plus dat dan ook de klank weer wordt zoals deze hoort te zijn.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: TOA P300D in protection
'Laten' reviseren, de 'Z' van ZBA he
maar dat moet goed te doen zijn, mits je een schema / service manual hebt. Condensatoren zijn na 40 jaar toe aan verversing, maar het kan ook zijn dat er simpelweg een of meerdere bias instellingen verlopen zijn. Komt misschien wel ergens uit horeca oid? Met veel speeluren in dat geval.
In geld zal het wel loslopen, reviseren, tijd kan het wel kosten. Heb niet gezocht, maar je zou kunnen beginnen met een schema / service manual te zoeken, zonder dat is het glazen bol werk. Je kunt dan eens starten met de voedingsspanningen meten, zijn die correct. En DC op de uitgang, vermoedelijk zal 'ie daardoor in protectie schieten, is dit altijd aanwezig (niet wenselijk)? Je moet er zin in / tijd voor hebben, dan zijn dit leuke karweitjes
In geld zal het wel loslopen, reviseren, tijd kan het wel kosten. Heb niet gezocht, maar je zou kunnen beginnen met een schema / service manual te zoeken, zonder dat is het glazen bol werk. Je kunt dan eens starten met de voedingsspanningen meten, zijn die correct. En DC op de uitgang, vermoedelijk zal 'ie daardoor in protectie schieten, is dit altijd aanwezig (niet wenselijk)? Je moet er zin in / tijd voor hebben, dan zijn dit leuke karweitjes
Re: TOA P300D in protection
Dank,
Ik ben nog zoekende naar een service manual. En ik zit er aan te denken om dit om termijn toch maar uit te besteden. Iets zelf in elkaar bakken vind ik minder lastig dan herstellen.
Hij is gebouwd door Onkyo en die heeft gelukkig goed gebruik van stekkertjes
Ik ben nog zoekende naar een service manual. En ik zit er aan te denken om dit om termijn toch maar uit te besteden. Iets zelf in elkaar bakken vind ik minder lastig dan herstellen.
Hij is gebouwd door Onkyo en die heeft gelukkig goed gebruik van stekkertjes
Re: TOA P300D in protection
Ik denk dat een schema of sm een lastige zaak word.
Eigenlijk is dat een vereiste voor een zware jongen als deze.
Ik vond wel een vrij uitgebreide gebruiksaanwijzing.
En hier wat meer foto's :
https://www.canuckaudiomart.com/details ... s/2455430/
Eigenlijk is dat een vereiste voor een zware jongen als deze.
Ik vond wel een vrij uitgebreide gebruiksaanwijzing.
En hier wat meer foto's :
https://www.canuckaudiomart.com/details ... s/2455430/
