D/A converter in auto

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Atari
Berichten: 3
Lid geworden op: di 11 apr 2023, 20:43

D/A converter in auto

Bericht door Atari »

Ik heb een Seat Ibiza van 2019. De autoradio met DAB+ speelt mooi geluid af.
Dat is helaas anders wanneer je via BT Spotify afspeelt, van USB een MP3 afspeelt of een CD afspeelt.
Dat klinkt dan erg kil en zeer weinig bass. Ik heb geprobeerd met een andere telefoon te streamen, andere USB en meerdere CD's.
Niets helpt. Ik heb op de USB zelfs van CD geript in verschillende bestandsindelingen, MP3 320kb tot 128KB, FLAC, WAV en MPEG.
Ook hier geen enkel goed resultaat. Ik denk daarom dat de D/A converter van de Seat Radio niet zo best is. Daarom mijn vraag, als leek.
Is er een manier om op een makkelijke manier een andere D/A converter in te bouwen?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: D/A converter in auto

Bericht door hardbats »

Welke radio zit er in de ibiza? Ik heb een Leon van 2018 en heb niks te klagen over het geluid, DAB+ als muziek via android auto klinkt goed. Voor dab+ is ook een D/A converter nodig dus het lijkt me raar dat het 2 verschillende zijn waarbij 1 goed is en de andere onder de maat.
Atari
Berichten: 3
Lid geworden op: di 11 apr 2023, 20:43

Re: D/A converter in auto

Bericht door Atari »

De standaard radio met met DAB+
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: D/A converter in auto

Bericht door Kappa7 »

Bij Radio wordt vaak he geluid gecomprimeerd en het laag wat aangedikt.
Kan me voorstellen dat je dit mist als je muziek van een andere bron afspeelt.
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om met de toonregeling het een en ander te compenseren.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: D/A converter in auto

Bericht door ray5150 »

Wat Kappa7 hierboven schrijft zat ik ook al aan te denken.
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: D/A converter in auto

Bericht door Bertje »

Meestal kan je per bron volume, toonregeling (of eq) instellen. DAC zal de oorzaak niet zijn.
Atari
Berichten: 3
Lid geworden op: di 11 apr 2023, 20:43

Re: D/A converter in auto

Bericht door Atari »

Ik kan de toonregeling wel bijstellen, maar helaas niet afzonderlijk per bron. Ik zal er aan moeten wennen.
Plaats reactie