Ik heb een Seat Ibiza van 2019. De autoradio met DAB+ speelt mooi geluid af.
Dat is helaas anders wanneer je via BT Spotify afspeelt, van USB een MP3 afspeelt of een CD afspeelt.
Dat klinkt dan erg kil en zeer weinig bass. Ik heb geprobeerd met een andere telefoon te streamen, andere USB en meerdere CD's.
Niets helpt. Ik heb op de USB zelfs van CD geript in verschillende bestandsindelingen, MP3 320kb tot 128KB, FLAC, WAV en MPEG.
Ook hier geen enkel goed resultaat. Ik denk daarom dat de D/A converter van de Seat Radio niet zo best is. Daarom mijn vraag, als leek.
Is er een manier om op een makkelijke manier een andere D/A converter in te bouwen?
D/A converter in auto
Moderator: Beheerdersteam
Re: D/A converter in auto
Welke radio zit er in de ibiza? Ik heb een Leon van 2018 en heb niks te klagen over het geluid, DAB+ als muziek via android auto klinkt goed. Voor dab+ is ook een D/A converter nodig dus het lijkt me raar dat het 2 verschillende zijn waarbij 1 goed is en de andere onder de maat.
Bij Radio wordt vaak he geluid gecomprimeerd en het laag wat aangedikt.
Kan me voorstellen dat je dit mist als je muziek van een andere bron afspeelt.
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om met de toonregeling het een en ander te compenseren.
Kan me voorstellen dat je dit mist als je muziek van een andere bron afspeelt.
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om met de toonregeling het een en ander te compenseren.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Meestal kan je per bron volume, toonregeling (of eq) instellen. DAC zal de oorzaak niet zijn.
Ik kan de toonregeling wel bijstellen, maar helaas niet afzonderlijk per bron. Ik zal er aan moeten wennen.