Na jaren mijn audiospul in de garage (inpandig
Aanleiding is de levering van m'n nieuwe auto voor de komende 3 jaren, qua rijden e.d. superfijne auto, maar het standaard audiosysteem is echt om te huilen. Waren simpele 10cm coax speakertjes in de deuren. Deze heb ik onlangs vervangen naar Focal IS BMW 100L, zodat ik losse tweeters heb. Deze staan op de -3dB output, maar nog klinkt het voor geen meter. Wanneer ik de treble -10 zet en de bass +3 dan is het doenbaar, maar nog erg slecht.
Dus alle settings weer op 0 gezet en gaan meten met Arta. Ik gebruik een M-Audio Fast Track Pro USB geluidskaart (heeft een 48V fantoomvoeding) en een Dayton EMM6 meetmicrofoon. Daarna in ARTA zowel met Pink Noise als met een sweep gemeten en ik moet zeggen, ik twijfel aan m'n resultaten, omdat het er zo slecht uitziet. Al klinkt het ook heel slecht, dus ergens zou het kunnen kloppen.
Als vergelijking heb ik ook een keer REW gebruikt en een RTA meting met stepped sine gedaan.
Wie kan me er iets zinvol over vertellen? Slecht gemeten of gewoon slechte audio in die auto
Ik overweeg om een DSP Amp van Audiotec Fischer te bestellen, daar kan ik dan die voorgestelde filters van REW invullen en zo hopelijk een veel betere sound krijgen.