Plafondspeaker design met JBL Control 1 Pro

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
steen

Plafondspeaker design met JBL Control 1 Pro

Bericht door steen »

Beste zelfbouwers

Dit is mijn eerste post op dit forum, leuk te zien dat dit zo leeft. Ik heb momenteel (praktisch) geen ervaring met zelfbouw audio, en heb dus geprobeerd om mij al wat te verdiepen vooraleer deze vraag te stellen, maar ik geraak er precies niet helemaal aan uit.

We gaan grondig renoveren, en dus had ik graag de speaker installatie mee onder handen genomen. Nu ben ik op zoek gegaan naar gepaste speakers, zowel kwalitatief als esthetisch, maar vind niets dat me helemaal warm maakt. Dus dacht ik om er zelf te maken. Het idee is om plafondspeakers te maken in opbouw. Dus niet ingebouwd omdat ik bang ben dat de houten vloeren teveel door geluid zouden laten, en omdat ik dat eigenlijk ook niet mooi vind. Om dan gewone speakers tegen het plafond of muren te plakken vond ik ook geen goed idee, en dus kwam ik met de volgende opstelling:

- De speakers en filters van een aantal JBL Control 1 Pro's (prijs/kwaliteit best goed, correct?)
- Een eigen bekisting in de stijl van de afbeeldingen in bijlage
- Stoffen frontje om het af te werken

Het hoeft geen HiFi kwaliteit te zijn, en ook niet ontzettend luid te gaan, het is voornamelijk bedoeld als goeie achtergrondmuziek door de dag heen. Maar ik hoor wel graag de details in de muziek, ook al staat het niet hard. Een sub lijkt me uiteraard een must met deze speakers om het maximale eruit te halen (maar dat zie ik later wel).