Audio Exeo '12
Moderator: Beheerdersteam
Audio Exeo '12
Nieuwe auto, nieuwe audio...
In de Exeo wil ik 2 composets en 1 sub middels DSP aansturen, elk een eigen kanaal. Totaal 9.
De auto is erg stil vind ik zelf, ik ga de deuren/ wielkasten iig dempen. verder zie ik wel.
Qua radio ben ik er nog niet uit, sowieso 2 din en het liefst android auto maar veel bomen en een groot bos met allerlei prijskaartjes.
Om het betaalbaar te houden scharrel ik alles bij elkaar op Marktplaats enz.
Wat heb ik:
Audio System Twister F4-380 voor de mids
Audio System Twister F4-260 voor de tweeters
Audio System Twister F2-300 voor de sub.
Midwoofers:
2x Audio System H165 Evo midwoofer
2x Gladen SQX 165
Monteren op MDF ringen, die gewoon te krijgen zijn voor deze auto dus dat is lekker makkelijk.
Tweeters:
Nog niet, ik zoek iets kleins wat laag te crossen is en op de originele plek geklust kan worden.
SB heeft iets wat betaalbaar is en volgens mij vrij laag gecrossed kan worden
deze: https://sbacoustics.com/product/sb14st-c000-4/
Sub:
MTX RT10-04
In een kist in de zijkant van de kofferbak, ik wil zo min mogelijk ruimte inleveren.
https://www.ebay.nl/itm/AUDI-A4-B6-B7-A ... SwjVVViSSl
Hier een uitgebreid verslag van een audio upgrade van een audi A4, wat een Exeo in essentie is.
https://www.diymobileaudio.com/threads/ ... as.236897/
Ik ga proberen alles in de ruimte onder de vloer van de achterbak te verwerken, uit het zicht.
In de Exeo wil ik 2 composets en 1 sub middels DSP aansturen, elk een eigen kanaal. Totaal 9.
De auto is erg stil vind ik zelf, ik ga de deuren/ wielkasten iig dempen. verder zie ik wel.
Qua radio ben ik er nog niet uit, sowieso 2 din en het liefst android auto maar veel bomen en een groot bos met allerlei prijskaartjes.
Om het betaalbaar te houden scharrel ik alles bij elkaar op Marktplaats enz.
Wat heb ik:
Audio System Twister F4-380 voor de mids
Audio System Twister F4-260 voor de tweeters
Audio System Twister F2-300 voor de sub.
Midwoofers:
2x Audio System H165 Evo midwoofer
2x Gladen SQX 165
Monteren op MDF ringen, die gewoon te krijgen zijn voor deze auto dus dat is lekker makkelijk.
Tweeters:
Nog niet, ik zoek iets kleins wat laag te crossen is en op de originele plek geklust kan worden.
SB heeft iets wat betaalbaar is en volgens mij vrij laag gecrossed kan worden
deze: https://sbacoustics.com/product/sb14st-c000-4/
Sub:
MTX RT10-04
In een kist in de zijkant van de kofferbak, ik wil zo min mogelijk ruimte inleveren.
https://www.ebay.nl/itm/AUDI-A4-B6-B7-A ... SwjVVViSSl
Hier een uitgebreid verslag van een audio upgrade van een audi A4, wat een Exeo in essentie is.
https://www.diymobileaudio.com/threads/ ... as.236897/
Ik ga proberen alles in de ruimte onder de vloer van de achterbak te verwerken, uit het zicht.
Re: Audio Exeo '12
Wil je niet de originele head unit houden voor dit hele verhaal?
Ik vind het eigenlijk altijd een beetje zonde om een unit te vervangen die juist optimaal is geïntegreerd met de auto.
Er zijn toch wel mogelijkheden genoeg om betere speakers en versterking daar op aan te sluiten.
Ik vind het eigenlijk altijd een beetje zonde om een unit te vervangen die juist optimaal is geïntegreerd met de auto.
Er zijn toch wel mogelijkheden genoeg om betere speakers en versterking daar op aan te sluiten.
Re: Audio Exeo '12
Eigenlijk wel maar die is echt beperkt. Geen bluetooth dus met een aux kabel muziek luisteren. Dat is wel echt een must.Kappa7 schreef: ↑zo 28 nov 2021, 19:41Wil je niet de originele head unit houden voor dit hele verhaal?
Ik vind het eigenlijk altijd een beetje zonde om een unit te vervangen die juist optimaal is geïntegreerd met de auto.
Er zijn toch wel mogelijkheden genoeg om betere speakers en versterking daar op aan te sluiten.
Re: Audio Exeo '12
Is daar geen Bluetooth module voor te krijgen? Wat voor systeem zit er in? Mmi?
Re: Audio Exeo '12
RNS-E, zo'n module vind ik ook niks. Dan heb ik liever iets heel anders met touchscreen enz wat je in kan stellen zodat de kleuren overeen komen met je dash verlichting enzo. Dan smoelt het nog een soort oem+
Re: Audio Exeo '12
Nog eens nadenkend weet ik t niet zo goed eerlijk gezegd.
Ik wil bluetooth en dab+ het liefst wel oem look maar dat is er alleen in dodgy merken zo ver ik nu zie of kost meteen weer €400 euro.
Enkel DIN vind ik ook niks als de standaard unit al dubbel is...
Suggesties?
Ik wil bluetooth en dab+ het liefst wel oem look maar dat is er alleen in dodgy merken zo ver ik nu zie of kost meteen weer €400 euro.
Enkel DIN vind ik ook niks als de standaard unit al dubbel is...
Suggesties?
Re: Audio Exeo '12
Ik heb zo'n ding bij Audiovolt gekocht en dat viel niet tegen, standaard ingebouwde versterker heeft niet heel veel sap maar dat maakt voor jou toch niet uit. Het is gewoon een tablet met wifi en bluetooth die intakt op de canbus, kan er ook wat auto functies mee zien iig.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Audio Exeo '12
ik heb ik de A8 zo'n Yatour, je zou dat eens kunnen proberen (weet niet of die er al met DAB+ zijn).
Re: Audio Exeo '12
Die heb ik ook gezien idd, joying en xtrons hebben ook goede reviews op YouTube. Aftersales zijn ook in orde. Misschien dat toch eens overwegen.Shadow schreef: ↑di 30 nov 2021, 16:39Ik heb zo'n ding bij Audiovolt gekocht en dat viel niet tegen, standaard ingebouwde versterker heeft niet heel veel sap maar dat maakt voor jou toch niet uit. Het is gewoon een tablet met wifi en bluetooth die intakt op de canbus, kan er ook wat auto functies mee zien iig.
Dat is zo'n adapter toch? Vaak is het of of daarmee omdat er maar een aux/ aansluiting voor is.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Audio Exeo '12
draait VCDS er ook op?Shadow schreef: ↑di 30 nov 2021, 16:39Ik heb zo'n ding bij Audiovolt gekocht en dat viel niet tegen, standaard ingebouwde versterker heeft niet heel veel sap maar dat maakt voor jou toch niet uit. Het is gewoon een tablet met wifi en bluetooth die intakt op de canbus, kan er ook wat auto functies mee zien iig.
Re: Audio Exeo '12
Nog niet geprobeerd eigenlijk 
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Audio Exeo '12
Die Joyings e.a. hebben ook spdiff voor output naar een externe dsp, best ideaal. Voor de rest wisselende ervaringen over gehoord, zelf geen ervaring mee. RSN-e is wel erg bejaard inmiddels en heeft geen fatsoenlijke line-outs.
Re: Audio Exeo '12
Van die spdif had ik nog niet eens aan gedacht, dat slikt de dsp ook... Scheelt een paar rca's
Ah ja, thx
Re: Audio Exeo '12
Maar dat is dan nog wel op lijn niveau en moet je nog iets gaan doen met de volumeregeling.
Re: Audio Exeo '12
De spdif van de yatour gaat normaal in de spdif van je head unit die normaalgesproken de ingang is voor de cd wisselaar.
Maar als je die dan in je DSP prikt bypass je de head unit en dus ook je volumeregeling.
Maar als je die dan in je DSP prikt bypass je de head unit en dus ook je volumeregeling.
Re: Audio Exeo '12
Ah, ik doelde op de spdif van een joying radio naar de dsp.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Audio Exeo '12
Op de dsp's van bijvoorbeeld Helix kan je mastervolume en bronvolume / keuze regelen met een bedrade afstandsbediening, met een duur woord de Conductor of Director opties.
Die Yatour is ook een mogelijkheid maar is uiteraard goedkoper maar veel beperkter.
Re: Audio Exeo '12
Ik gebruik een Minidsp-c-dsp-6x8 als radio is deze Joying qua looks en opties wel interessant misschien.
Wat ik wel interessant vind is dit:
Note:
1. Joying Android Autoradios cannot support the original Car GPS antenna, USB, Original Backup Camera, Bluetooth, and microphone. But Joying radios come with GPS antenna, USB Ports, Bluetooth, Microphone, and Backup Camera(the backup camera needs purchase separately.
Dat lijkt me je reinste onzin... misschien een adaptertje nodig voor de juiste connector maar lijkt me toch dat de GPS die al op het dak zit gewoon moet kunnen werken hier mee...
Android auto is wat minder cruciaal dan ik dacht. Er zit immers android op dus navigeren kan prima op de radio met Waze op Maps... Android auto is vooral interessant als je een systeem hebt met eigen besturingssysteem waar je geen apps op kan zetten.
De 3e twister moet ik nog even achteraan, wel betaald maar nog niet verzonden
Wat ik wel interessant vind is dit:
Note:
1. Joying Android Autoradios cannot support the original Car GPS antenna, USB, Original Backup Camera, Bluetooth, and microphone. But Joying radios come with GPS antenna, USB Ports, Bluetooth, Microphone, and Backup Camera(the backup camera needs purchase separately.
Dat lijkt me je reinste onzin... misschien een adaptertje nodig voor de juiste connector maar lijkt me toch dat de GPS die al op het dak zit gewoon moet kunnen werken hier mee...
Android auto is wat minder cruciaal dan ik dacht. Er zit immers android op dus navigeren kan prima op de radio met Waze op Maps... Android auto is vooral interessant als je een systeem hebt met eigen besturingssysteem waar je geen apps op kan zetten.
De 3e twister moet ik nog even achteraan, wel betaald maar nog niet verzonden
Re: Audio Exeo '12
Het viel me op dat de Joying geen DAB+ heeft.
Verder wel een mooie unit.
Edit.
Ik zie dat je daar een aparte USB plug voor nodig hebt.
https://www.joyingauto.eu/joying-dab-di ... -unit.html
Verder wel een mooie unit.
Edit.
Ik zie dat je daar een aparte USB plug voor nodig hebt.
https://www.joyingauto.eu/joying-dab-di ... -unit.html
Laatst gewijzigd door Kappa7 op do 02 dec 2021, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Audio Exeo '12
En die miniDSP heeft ook een mastervolume regeling...
Re: Audio Exeo '12
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Audio Exeo '12
Als je de miniDSP via coax SPdiff aansluit, regel je het volume op de miniDSP met 't mastervolume. Scheelt weer een D/A (radio uitgang ) en A/D (miniDSP ingang) omzetting en een aantal RCA kabels.
Met RCA analoog regel je op de radio uiteraard. Maar het is maar net wat je graag wil natuurlijk, ik geef alleen de mogelijkheden aan.
Met RCA analoog regel je op de radio uiteraard. Maar het is maar net wat je graag wil natuurlijk, ik geef alleen de mogelijkheden aan.
Re: Audio Exeo '12
Ok, thx. Helder
