Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Moderator: Beheerdersteam
Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Als beginnend zelfbouwer wil ik mijn aangekochte UCD400HG/HxR + TR400/UcDSupplyHGMono combinatie voorzien van de SMPS400A400 in plaats van de vermelde Transformer.
Maar bij ontvangst van de SMPS400 modules vroeg ik me af of deze wel bruikbaar zijn zoals geleverd.
Wat is jullie mening?
Maar bij ontvangst van de SMPS400 modules vroeg ik me af of deze wel bruikbaar zijn zoals geleverd.
Wat is jullie mening?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
dat zie je toch op de meeste printen in de meeste apparatuur wel
niet altijd verwachten dat het er uit ziet als in de folder hè
maar Hypex is actief op t forum, ze kunnen je vast wel opheldering geven
niet altijd verwachten dat het er uit ziet als in de folder hè
maar Hypex is actief op t forum, ze kunnen je vast wel opheldering geven
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Het fenomeen "folder/demo" ken ik.
Maar vergeleken met foto's die op het internet circuleren van andere zelfbouwers is dit toch echt wel extreem en ongewoon.
Daarom mijn zorg of dit de levensduur kan beïnvloeden....
Maar vergeleken met foto's die op het internet circuleren van andere zelfbouwers is dit toch echt wel extreem en ongewoon.
Daarom mijn zorg of dit de levensduur kan beïnvloeden....
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Schakelende voedingen zitten over het algemeen vrij vol gebouwd met logge en zware onderdelen. (vergeleken met bijvoorbeeld SMD)
Bij vallen of stoten kunnen door het grote gewicht van die onderdelen de printbanen of soldeerpads beschadigd raken. (hefboom principe)
Om dit te voorkomen worden bij dit soort schakelingen de grote onderdelen met kit gefixeerd zodat ze "elkaar enigszins steunen"
Blijkbaar heb jij er een waar de Chinese mevrouw aan de lopende band een beetje te scheutig met de kitspuit is geweest, of de spuit stond niet goed afgesteld.
't ziet er niet supernetjes uit, nee. maar mijns inziens is het niks om je zorgen over te maken.
kijk maar eens in een ATX voeding voor de PC, grote kans dat die er net zo uitziet.
Bij vallen of stoten kunnen door het grote gewicht van die onderdelen de printbanen of soldeerpads beschadigd raken. (hefboom principe)
Om dit te voorkomen worden bij dit soort schakelingen de grote onderdelen met kit gefixeerd zodat ze "elkaar enigszins steunen"
Blijkbaar heb jij er een waar de Chinese mevrouw aan de lopende band een beetje te scheutig met de kitspuit is geweest, of de spuit stond niet goed afgesteld.
't ziet er niet supernetjes uit, nee. maar mijns inziens is het niks om je zorgen over te maken.
kijk maar eens in een ATX voeding voor de PC, grote kans dat die er net zo uitziet.
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Ik mag het hopen van niet, maar het blijft een wat oncomfortabel gevoel wanneer het vrij uniek lijkt te zijn.
https://www.google.nl/search?q=hypex+sm ... ch&imgdii=_"
Wellicht ebt dat weg wanneer het eenmaal "draait".
https://www.google.nl/search?q=hypex+sm ... ch&imgdii=_"
Wellicht ebt dat weg wanneer het eenmaal "draait".
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Je kan het ook omdraaien; missschien hebben ze wel met een reden die kit toegevoegd na een paar jaar die dingen verkocht te hebben.....
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
De reakties hebben de onrust voor het grootste deel weggehaald.
Dank.
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Zoals Ray al schreef: er is nogal kwistig met kit gewerkt, visueel niet zo heel fraai maar het zal de werking niet beïnvloeden. Opvallend wel dat er geen transparante kit gebruikt zoals in de SMPS die ik zelf laatst van Hypex gekocht heb, daar zit transparante kit in, minder kwistig, maar toch bijna overal zit het.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Die "transparante kit", is waarschijnlijk gewoon hotglue.
Niet zo handig om dat te gebruiken bij warme onderdelen (wordt namelijk weer zacht)
Dat andere is kit die warmtebestendig is.
Apart dat men twijfels heeft met de kit.
Ik zou eerder twijfels hebben als componenten niet degelijk vast zouden zitten namelijk
Het inlijmen gebeurt altijd na de laatste quality check.
Ik weet niet zeker of Hypex dat gewoon in NL doet of in China laat doen.
Anders waarschijnlijk gewoon stagiair geweest die beetje te enthousiast was
Niet zo handig om dat te gebruiken bij warme onderdelen (wordt namelijk weer zacht)
Dat andere is kit die warmtebestendig is.
Apart dat men twijfels heeft met de kit.
Ik zou eerder twijfels hebben als componenten niet degelijk vast zouden zitten namelijk
Het inlijmen gebeurt altijd na de laatste quality check.
Ik weet niet zeker of Hypex dat gewoon in NL doet of in China laat doen.
Anders waarschijnlijk gewoon stagiair geweest die beetje te enthousiast was
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
De meeste van onze voedingen gaan in actieve speakers. Gezien de trillingen die je daarin hebt moet je de grote componenten lijmen of kitten. Visueel misschien wat minder fraai maar wel veel betrouwbaarder.... 
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Ze gaan één dezer dagen "onder dak".
Wat het oog niet......... (hoop ik)
TnX.
Wat het oog niet......... (hoop ik)
TnX.
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
De SMPS400's zijn ingebouwd.
Het lijkt allemaal naar behoren te werken.
Ik heb zelfs de indruk dat het geluid beter is dan met de Ringkern.
Maar de modules worden wel een behoorlijk stuk warmer dan met de Ringkern.
Ik had eigenlijk omgekeerd verwacht met "High Efficiency Audio SMPS".
Het lijkt allemaal naar behoren te werken.
Ik heb zelfs de indruk dat het geluid beter is dan met de Ringkern.
Maar de modules worden wel een behoorlijk stuk warmer dan met de Ringkern.
Ik had eigenlijk omgekeerd verwacht met "High Efficiency Audio SMPS".
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Heb je ze in een dichte kast ingebouwd, of zitten er ook ventilatie sleuven in ?

Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Dat heb ik vaker gehoord, ook Van Burno zelf.iLoup schreef:De SMPS400's zijn ingebouwd.
Ik heb zelfs de indruk dat het geluid beter is dan met de Ringkern.
.
Dat jij dat ook ervaar zou dus goed kunnen.
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Ook niets waar je je druk om hoef te maken hoor.iLoup schreef:Maar de modules worden wel een behoorlijk stuk warmer dan met de Ringkern.
Ik had eigenlijk omgekeerd verwacht met "High Efficiency Audio SMPS".
De SMPS hebben vrijwel zeker hogere uitgangsspaningen dan de ringkern+voedingsbuffer combi.
Dan gaat het rust verbruik van de versterker modulen ook omhoog.
Re: Hypex SMPS400: Bruikbaar?
Kast (Midimono) is vrij groot en met ventilatiesleuven.ray5150 schreef:Heb je ze in een dichte kast ingebouwd, of zitten er ook ventilatie sleuven in ?
Dat lijkt me geen probleem.
Ik hoopte er eigenlijk op dat ze koeler zouden blijven.
Maar uiteindelijk gaat het om de muziek en die is er op vooruit gegaan.
Hoog en midden duidelijker en genuanceerder bas.
Moet alleen een kabeltje beter verwerken.
Heb deze nu gesoldeerd op een krimpcontact.
Ik had geen krimptang voor zo'n kleine AWG (ca. 30 of hoger).
Tips voor een betaalbare krimptang met een range van 30-36 of vergelijkbaar?
