Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Dat denk ik ook Leo. Eerst wachten we rustig af wat triode dick met buizen voor elkaar krijgt op ons midhoog. First things first en dat betekent het leveren van een perfect afgewerkte luidspreker aan de eerste klanten!

Ik vind het mooi om te ervaren dat de ZBA-ers die de allereerste demo hebben meegemaakt zonder uitzondering terugkoppelen dat we enorme stappen hebben gemaakt. De geluidskwaliteit in februari Enschede, daarna mei Breda en kort daarop AVMN en nu die van afgelopen weekend zijn telkens een stap in de goede richting geweest. En natuurlijk bij de X-fi voor het eerst in een ruimte die qua formaat het dichtst in de buurt zit van de gemiddelde huiskamer, waardoor je een flinke dynamiek en helderheid kan neerzetten, het geluid niet verloren gaat en de kracht van het concept uitstekend tot uitdrukking komt.

Wat dat betreft hou ik mijn hart vast voor de demo in Oost Brabant in januari, waarvan ik hoorde dat de zaal nogal vervelend is. Dat betekent vroeg vertrekken zodat we flink de tijd hebben om in te regelen. Als er mensen zijn die deze ruimte toevallig goed kennen hou ik me aanbevolen voor tips en eerdere ervaringen met andere demo's in deze ruimte.
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Speakerkits »

Wij zijn er overmorgen met de "Nassac Discovery" ik laat het je weten

Grt Andre
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Als een luidspreker zelfs het verschil laat horen tussen een normale Mundorf Supreme of een Mundorf S/G/O als parallel (!) condensator aan de AT mid, dan zal een andere versterker voor het mid/hoog of andere kabels ook prima hoorbaar zijn.

Toch moet je die Daudio versterker niet onderschatten, ik speel nu met een ruim 7x duurdere Lindemann versterker, en de verschillen zijn echt niet zo groot als het prijsverschil zou kunnen doen vermoeden.

Wellicht nog wel een leuk idee voor Jeroen en Hans, om bijv. een mooie buizenbuffer te maken in een apart Daudio kastje, of als het er nog inpast, als extra optie in het ASP kastje of het DAC kastje.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Kappa7 »

Daudio schreef:
Dat denk ik ook Leo. Eerst wachten we rustig af wat triode dick met buizen voor elkaar krijgt op ons midhoog. First things first en dat betekent het leveren van een perfect afgewerkte luidspreker aan de eerste klanten!

Ik vind het mooi om te ervaren dat de ZBA-ers die de allereerste demo hebben meegemaakt zonder uitzondering terugkoppelen dat we enorme stappen hebben gemaakt. De geluidskwaliteit in februari Enschede, daarna mei Breda en kort daarop AVMN en nu die van afgelopen weekend zijn telkens een stap in de goede richting geweest. En natuurlijk bij de X-fi voor het eerst in een ruimte die qua formaat het dichtst in de buurt zit van de gemiddelde huiskamer, waardoor je een flinke dynamiek en helderheid kan neerzetten, het geluid niet verloren gaat en de kracht van het concept uitstekend tot uitdrukking komt.

Wat dat betreft hou ik mijn hart vast voor de demo in Oost Brabant in januari, waarvan ik hoorde dat de zaal nogal vervelend is. Dat betekent vroeg vertrekken zodat we flink de tijd hebben om in te regelen. Als er mensen zijn die deze ruimte toevallig goed kennen hou ik me aanbevolen voor tips en eerdere ervaringen met andere demo's in deze ruimte.
Het lijkt me zeer interessant om de speaker eens met een buizen versterker te beluisteren.
Als jullie het leuk vinden wil ik wel eens langs komen met een stel buizen versterkers.
Kunnen jullie ook horen wat dat doet.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Ik denk dat Hans je graag ontvangt. Moeten we wel even voorbereiden ivm kabel aansluitingen.

Groet, Jeroen
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Kappa7 »

Eens horen wanneer Hans een gaatje in z'n agenda heeft.
Lijkt me erg interessant.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Kappa7 schreef:
Eens horen wanneer Hans een gaatje in z'n agenda heeft.
Lijkt me erg interessant.
Ik ga eens kijken. Stuur je wel en PB.

Groet, Hans
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Wowly »

Mooi, het is gegaan zoals ik het had verwacht. Wel had ik twijfels of de ruimte geschikt zou zijn en of het niet te druk zou worden, maar zo te lezen was dat wel in orde. Ik hoop dat er genoeg van de speakers zijn verkocht om lekker door te werken aan andere modellen.........

Gefeliciteerd jongens met jullie eerste commercieële optreden!
Jan
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

hannesie schreef:
Is Fritz dan de "NORM"...? :( :shock:
De norm vind ik een groot woord. Maar ik ben toch altijd wel onder de indruk van zijn mooie opnames.
En daarbij zijn referentie is Kharma, Transmissionaudio, Blumenhofer qua speakers en hij is de man achter de test CD's van Marantz en nu Siltech.
Ik dat rijtje willen wij best worden opgenomen O:)

En trouwens maandag heeft hij ons deze mail nog geschreven. "Mannen ga zo door,het klonk echt zeer goed.jammer dat de kamer te klein was..volgend jaar iets groter...fdw".
Toch geweldig om zo'n mailtje te ontvangen van Fritz.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door hannesie »

Ik ken hem wel een "beetje". :wink:

Zijn opnames zijn net zo dynamisch als hij zelf kan zijn. :mrgreen: :lol:

En ik beoordeel liever zelf wat ik goed vind. :sure:

Mijn NORM. :rock:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

De vier bouwstadia naast elkaar
image (2).jpeg
"In de klemmen" Het verlijmen van het RVS profiel aan de baskast en de top.
image.jpeg
Nog even en dan staat er ook bij Jeroen een Daudio W1 te spelen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Wat gaat er dan met MOB3W gebeuren... verkoop?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Henkjan »

museum?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Ik zou ze verkopen aan ds23man, heeft ie eindelijk ook goede speakers... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ray5150 »

Serie produktie ?
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Aparte luisterruimte is in ontwikkeling, MOB3W blijft in de woonkamer.

Groet, Jeroen
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Martijn M »

Nu maak je ons nieuwsgierig. Vertel eens wat meer :D .
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Haha, Jeroen zijn dochter moet vanaf nu op het dak slapen? :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

We staan op het punt een kaveltje te kopen en daar een compleet nieuw huis op te zetten. Daar gaat een bedrijfsruimte annex luisterruimte bijgebouwd worden natuurlijk :D

Ik heb zojuist op facebook een artist impression van het nieuwe huis gedeeld, zodat in ieder geval Martijn M. het kan zien.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ray5150 »

Ik hoor 't al, de zaken gaan goed... :wink:
Dat roept ook om een bouwverslag van de nieuwe "fabriek annex showroom" :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Ik heb zo het vermoeden dat het nieuwe huis en de Daudio praktijken qua financiën nog wel redelijk ontkoppeld zullen zijn...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door meiborg »

Pfff, niet alleen Martijn hoor. Jullie hebben nog meer facebookvrinden :lol:, een dedicated luisteruimte lijkt me erg tof!

Ik ben benieuwd, ik zou ook wel een extra luisteruimte aan willen bouwen... Maarja, in een appartement houdt dat in naar buiten bouwen waarschijnlijk, tenzij de buren zo vriendelijk zijn een deel van hun woonkamer ter beschikking te stellen :mrgreen: .

Mvg Reinder
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door mischa72 »

Waarom een deel Reinder ?? :rofl:

Sorry voor de O.T. :oops:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Het systeem bij mij thuis is bijna klaar. Hier wat detail foto's van de montage van de bekabeling. Een nette beugel voor bevestiging van het 8-polige speakon chassisdeel is in de maak.

Groet, Jeroen

Speaker kabel gemonteerd op de midwoofer, afgewerkt met krimpkous
P1040229.jpg
Ophanging van de tweeter
P1040233.JPG
De draden van de middentoner moeten nog worden gelijmd.
P1040236.JPG
Draden van tweeter, midwoofer en bovenste woofer gecombineerd en de kast in geleid.
P1040237.JPG
Alle units aangesloten op het chassisdeel.
P1040242.jpg
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door anonamemouse »

Daudio schreef:
Het systeem bij mij thuis is bijna klaar.
Da's mooi! :goedzo:

(pakt agenda erbij om een luisterdatum te prikken...)
Gesloten