Daudio gaat 'live'
Moderator: Beheerdersteam
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Dat denk ik ook Leo. Eerst wachten we rustig af wat triode dick met buizen voor elkaar krijgt op ons midhoog. First things first en dat betekent het leveren van een perfect afgewerkte luidspreker aan de eerste klanten!
Ik vind het mooi om te ervaren dat de ZBA-ers die de allereerste demo hebben meegemaakt zonder uitzondering terugkoppelen dat we enorme stappen hebben gemaakt. De geluidskwaliteit in februari Enschede, daarna mei Breda en kort daarop AVMN en nu die van afgelopen weekend zijn telkens een stap in de goede richting geweest. En natuurlijk bij de X-fi voor het eerst in een ruimte die qua formaat het dichtst in de buurt zit van de gemiddelde huiskamer, waardoor je een flinke dynamiek en helderheid kan neerzetten, het geluid niet verloren gaat en de kracht van het concept uitstekend tot uitdrukking komt.
Wat dat betreft hou ik mijn hart vast voor de demo in Oost Brabant in januari, waarvan ik hoorde dat de zaal nogal vervelend is. Dat betekent vroeg vertrekken zodat we flink de tijd hebben om in te regelen. Als er mensen zijn die deze ruimte toevallig goed kennen hou ik me aanbevolen voor tips en eerdere ervaringen met andere demo's in deze ruimte.
Ik vind het mooi om te ervaren dat de ZBA-ers die de allereerste demo hebben meegemaakt zonder uitzondering terugkoppelen dat we enorme stappen hebben gemaakt. De geluidskwaliteit in februari Enschede, daarna mei Breda en kort daarop AVMN en nu die van afgelopen weekend zijn telkens een stap in de goede richting geweest. En natuurlijk bij de X-fi voor het eerst in een ruimte die qua formaat het dichtst in de buurt zit van de gemiddelde huiskamer, waardoor je een flinke dynamiek en helderheid kan neerzetten, het geluid niet verloren gaat en de kracht van het concept uitstekend tot uitdrukking komt.
Wat dat betreft hou ik mijn hart vast voor de demo in Oost Brabant in januari, waarvan ik hoorde dat de zaal nogal vervelend is. Dat betekent vroeg vertrekken zodat we flink de tijd hebben om in te regelen. Als er mensen zijn die deze ruimte toevallig goed kennen hou ik me aanbevolen voor tips en eerdere ervaringen met andere demo's in deze ruimte.
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Wij zijn er overmorgen met de "Nassac Discovery" ik laat het je weten
Grt Andre
Grt Andre
Re: Daudio gaat 'live'
Als een luidspreker zelfs het verschil laat horen tussen een normale Mundorf Supreme of een Mundorf S/G/O als parallel (!) condensator aan de AT mid, dan zal een andere versterker voor het mid/hoog of andere kabels ook prima hoorbaar zijn.
Toch moet je die Daudio versterker niet onderschatten, ik speel nu met een ruim 7x duurdere Lindemann versterker, en de verschillen zijn echt niet zo groot als het prijsverschil zou kunnen doen vermoeden.
Wellicht nog wel een leuk idee voor Jeroen en Hans, om bijv. een mooie buizenbuffer te maken in een apart Daudio kastje, of als het er nog inpast, als extra optie in het ASP kastje of het DAC kastje.
Groetjes Walter
Toch moet je die Daudio versterker niet onderschatten, ik speel nu met een ruim 7x duurdere Lindemann versterker, en de verschillen zijn echt niet zo groot als het prijsverschil zou kunnen doen vermoeden.
Wellicht nog wel een leuk idee voor Jeroen en Hans, om bijv. een mooie buizenbuffer te maken in een apart Daudio kastje, of als het er nog inpast, als extra optie in het ASP kastje of het DAC kastje.
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
Het lijkt me zeer interessant om de speaker eens met een buizen versterker te beluisteren.Daudio schreef:Dat denk ik ook Leo. Eerst wachten we rustig af wat triode dick met buizen voor elkaar krijgt op ons midhoog. First things first en dat betekent het leveren van een perfect afgewerkte luidspreker aan de eerste klanten!
Ik vind het mooi om te ervaren dat de ZBA-ers die de allereerste demo hebben meegemaakt zonder uitzondering terugkoppelen dat we enorme stappen hebben gemaakt. De geluidskwaliteit in februari Enschede, daarna mei Breda en kort daarop AVMN en nu die van afgelopen weekend zijn telkens een stap in de goede richting geweest. En natuurlijk bij de X-fi voor het eerst in een ruimte die qua formaat het dichtst in de buurt zit van de gemiddelde huiskamer, waardoor je een flinke dynamiek en helderheid kan neerzetten, het geluid niet verloren gaat en de kracht van het concept uitstekend tot uitdrukking komt.
Wat dat betreft hou ik mijn hart vast voor de demo in Oost Brabant in januari, waarvan ik hoorde dat de zaal nogal vervelend is. Dat betekent vroeg vertrekken zodat we flink de tijd hebben om in te regelen. Als er mensen zijn die deze ruimte toevallig goed kennen hou ik me aanbevolen voor tips en eerdere ervaringen met andere demo's in deze ruimte.
Als jullie het leuk vinden wil ik wel eens langs komen met een stel buizen versterkers.
Kunnen jullie ook horen wat dat doet.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ik denk dat Hans je graag ontvangt. Moeten we wel even voorbereiden ivm kabel aansluitingen.
Groet, Jeroen
Groet, Jeroen
Re: Daudio gaat 'live'
Eens horen wanneer Hans een gaatje in z'n agenda heeft.
Lijkt me erg interessant.
Lijkt me erg interessant.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ik ga eens kijken. Stuur je wel en PB.Kappa7 schreef:Eens horen wanneer Hans een gaatje in z'n agenda heeft.
Lijkt me erg interessant.
Groet, Hans
Re: Daudio gaat 'live'
Mooi, het is gegaan zoals ik het had verwacht. Wel had ik twijfels of de ruimte geschikt zou zijn en of het niet te druk zou worden, maar zo te lezen was dat wel in orde. Ik hoop dat er genoeg van de speakers zijn verkocht om lekker door te werken aan andere modellen.........
Gefeliciteerd jongens met jullie eerste commercieële optreden!
Jan
Gefeliciteerd jongens met jullie eerste commercieële optreden!
Jan
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
De norm vind ik een groot woord. Maar ik ben toch altijd wel onder de indruk van zijn mooie opnames.hannesie schreef:Is Fritz dan de "NORM"...?![]()
En daarbij zijn referentie is Kharma, Transmissionaudio, Blumenhofer qua speakers en hij is de man achter de test CD's van Marantz en nu Siltech.
Ik dat rijtje willen wij best worden opgenomen
En trouwens maandag heeft hij ons deze mail nog geschreven. "Mannen ga zo door,het klonk echt zeer goed.jammer dat de kamer te klein was..volgend jaar iets groter...fdw".
Toch geweldig om zo'n mailtje te ontvangen van Fritz.
Re: Daudio gaat 'live'
Ik ken hem wel een "beetje".
Zijn opnames zijn net zo dynamisch als hij zelf kan zijn.

En ik beoordeel liever zelf wat ik goed vind.
Mijn NORM.
Zijn opnames zijn net zo dynamisch als hij zelf kan zijn.
En ik beoordeel liever zelf wat ik goed vind.
Mijn NORM.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
De vier bouwstadia naast elkaar
"In de klemmen" Het verlijmen van het RVS profiel aan de baskast en de top.
Nog even en dan staat er ook bij Jeroen een Daudio W1 te spelen.
Re: Daudio gaat 'live'
Wat gaat er dan met MOB3W gebeuren... verkoop?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
museum?
Re: Daudio gaat 'live'
Ik zou ze verkopen aan ds23man, heeft ie eindelijk ook goede speakers...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
Serie produktie ?
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Aparte luisterruimte is in ontwikkeling, MOB3W blijft in de woonkamer.
Groet, Jeroen
Groet, Jeroen
Re: Daudio gaat 'live'
Nu maak je ons nieuwsgierig. Vertel eens wat meer
.
Re: Daudio gaat 'live'
Haha, Jeroen zijn dochter moet vanaf nu op het dak slapen?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
We staan op het punt een kaveltje te kopen en daar een compleet nieuw huis op te zetten. Daar gaat een bedrijfsruimte annex luisterruimte bijgebouwd worden natuurlijk
Ik heb zojuist op facebook een artist impression van het nieuwe huis gedeeld, zodat in ieder geval Martijn M. het kan zien.
Ik heb zojuist op facebook een artist impression van het nieuwe huis gedeeld, zodat in ieder geval Martijn M. het kan zien.
Re: Daudio gaat 'live'
Ik hoor 't al, de zaken gaan goed...
Dat roept ook om een bouwverslag van de nieuwe "fabriek annex showroom"
Dat roept ook om een bouwverslag van de nieuwe "fabriek annex showroom"
Re: Daudio gaat 'live'
Ik heb zo het vermoeden dat het nieuwe huis en de Daudio praktijken qua financiën nog wel redelijk ontkoppeld zullen zijn...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
Pfff, niet alleen Martijn hoor. Jullie hebben nog meer facebookvrinden
, een dedicated luisteruimte lijkt me erg tof!
Ik ben benieuwd, ik zou ook wel een extra luisteruimte aan willen bouwen... Maarja, in een appartement houdt dat in naar buiten bouwen waarschijnlijk, tenzij de buren zo vriendelijk zijn een deel van hun woonkamer ter beschikking te stellen
.
Mvg Reinder
Ik ben benieuwd, ik zou ook wel een extra luisteruimte aan willen bouwen... Maarja, in een appartement houdt dat in naar buiten bouwen waarschijnlijk, tenzij de buren zo vriendelijk zijn een deel van hun woonkamer ter beschikking te stellen
Mvg Reinder
Re: Daudio gaat 'live'
Waarom een deel Reinder ??
Sorry voor de O.T.
Sorry voor de O.T.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Het systeem bij mij thuis is bijna klaar. Hier wat detail foto's van de montage van de bekabeling. Een nette beugel voor bevestiging van het 8-polige speakon chassisdeel is in de maak.
Groet, Jeroen
Speaker kabel gemonteerd op de midwoofer, afgewerkt met krimpkous Ophanging van de tweeter De draden van de middentoner moeten nog worden gelijmd. Draden van tweeter, midwoofer en bovenste woofer gecombineerd en de kast in geleid. Alle units aangesloten op het chassisdeel.
Groet, Jeroen
Speaker kabel gemonteerd op de midwoofer, afgewerkt met krimpkous Ophanging van de tweeter De draden van de middentoner moeten nog worden gelijmd. Draden van tweeter, midwoofer en bovenste woofer gecombineerd en de kast in geleid. Alle units aangesloten op het chassisdeel.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Daudio gaat 'live'
Da's mooi!Daudio schreef:Het systeem bij mij thuis is bijna klaar.
(pakt agenda erbij om een luisterdatum te prikken...)
