Hallo Bas,bas focal m180 schreef:Ik ben zeker een hoop wijzer geworden .Daudio schreef:Dankjewel voor de mooie woorden Bas! Als ik het zo lees heb je een leuke middag gehad met een aantal ontdekkingen. En zo zie je maar, het kan op verschillende manieren mooi zijn, en Daudio is in ieder geval een van die manieren, ook als het niet honderd procent je smaak is.
Gisteren nog eens een aantal nummers geluisterd die ik bij Hans ook heb geluisterd maar nu met een 2- weg bassreflex , ik vindt bassreflex nu niet meer mooi op die speaker .
De AT is een zeer goede driver , speelde moeiteloos in OB .
Laat duidelijk muziek horen en met de juiste condensator moet daarmee veel mensen tevreden te krijgen zijn .
De tweeter is echt klasse alleen het laag is door mijn zeer grote muziek smaak heel erg goed met echte instrumenten maar met trance/hardcore is een dipool niet de juiste methode om dat ten gehoren te brengen .
Nu lijkt me dat 99,9% die de Daudio kopen dat ook weer juist niet luisteren op die speaker .
Had je nog met Hans gesproken over welke condensatoren hij had aan gesloten toen ik er was , ik moet zeggen alles wat op achtergrond in het nummer zat verwerkt kwam onzettend mooi en duidelijk zonder overdrijfen of ingetogen heel erg mooi eruit , dat was het moment dat ik voor mijn gevoel ervaarde dat het zo hoort te klinken en niets anders zo goed heb ik dat nog nooit gehoord .
Tzt als het kan zou ik de speaker toch nog eens willen horen met de andere soort condensator waarmee het geheel wat explosiever eruit kwam , dat is meer mijn smaak ook al kan het zijn dat het wat meer van de waarheid afligt .
Ten eerste leuke reacties. Ik vind het leuk dat is nu lees waar ik je mee zag worstelen.
Je hebt goed gehoord wat de condensators doen. Ik begrijp dat je de voorkeur gaf aan de iets agressievere Audyn Cap weergave. Dan doen de meeste mensen eerst. Maar de Mundorf combi geeft er muzikaliteit en ruimte voor terug. Hoe langer je daar naar luistert hoe meer je dat gaat waarderen. En als je dan terug gaat, vind je dat even fijn, maar mis je al gauw de details en ruimte. Dat is in ieder geval mijn mening.
Ik heb de parallel condensator over de AT mid gewisseld. Dit waren de combinaties die ik gewisseld heb. De Audyn cap combinatie was een 8,2 Audyn Cap Plus en een 1,8 AudynCap Tri Reference. De Mundorf combinatie is opgebouwd uit een Mundorf 6,8 Supreme en een 2,2 Silver Oil en de rest is Audyncap Tri Reference. Binnenkort gaan we de test afmaken met 3 Mundorf varianten en die vergelijken met de Audyn cap basis configuratie.
Oftewel met condensatoren moet je spelen en luisteren wat jou smaak is. Dat kost tijd maar loont de moeite. De units laten de verschillen erg goed horen.
Je reactie tav het laag, kan ik begrijpen en is voor mij heel herkenbaar. Ik had ook in het begin dat ik wat miste. Maar als je langer naar dipool laag luistert en regelmatig naar live laag luistert, is mijn ervaring dat goed dipool laag doordat het strakker is, veel realistischer is. En daardoor nauwkeuriger de muziek volgt. Trager laag blijft hangen en klinkt daardoor vetter, maar dit is niet realistisch. Daarmee zeg ik niet dat het niet mooi kan zijn. Ook voor electronisch muziek en trance/hardcore werkt dipool laag prima. Wel staat daar af en toe het laag bewust harder. Uiteindelijk zal je het zo moeten inregelen dat het goed klinkt in jou luisterruimte.
Kom nog maar een keer luisteren, we kunnen nog wel een keer een condensator vergelijk doen. We willen toch kunnen laten horen wat de AudynCap plus, die in het standaard filter zitten, klinken tov de Mundorf upgrade.
Luisteren kan natuurlijk ook op de X-fi op 14 en 15 september in Veldhoven. Dan kan je onze luidspreker ook makkelijk vergelijken met andere systemen.
Groet, Hans
