Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

bas focal m180 schreef:
Daudio schreef:
Dankjewel voor de mooie woorden Bas! Als ik het zo lees heb je een leuke middag gehad met een aantal ontdekkingen. En zo zie je maar, het kan op verschillende manieren mooi zijn, en Daudio is in ieder geval een van die manieren, ook als het niet honderd procent je smaak is. :D
Ik ben zeker een hoop wijzer geworden .

Gisteren nog eens een aantal nummers geluisterd die ik bij Hans ook heb geluisterd maar nu met een 2- weg bassreflex , ik vindt bassreflex nu niet meer mooi op die speaker .

De AT is een zeer goede driver , speelde moeiteloos in OB .
Laat duidelijk muziek horen en met de juiste condensator moet daarmee veel mensen tevreden te krijgen zijn .
De tweeter is echt klasse alleen het laag is door mijn zeer grote muziek smaak heel erg goed met echte instrumenten maar met trance/hardcore is een dipool niet de juiste methode om dat ten gehoren te brengen .
Nu lijkt me dat 99,9% die de Daudio kopen dat ook weer juist niet luisteren op die speaker .

Had je nog met Hans gesproken over welke condensatoren hij had aan gesloten toen ik er was , ik moet zeggen alles wat op achtergrond in het nummer zat verwerkt kwam onzettend mooi en duidelijk zonder overdrijfen of ingetogen heel erg mooi eruit , dat was het moment dat ik voor mijn gevoel ervaarde dat het zo hoort te klinken en niets anders zo goed heb ik dat nog nooit gehoord .

Tzt als het kan zou ik de speaker toch nog eens willen horen met de andere soort condensator waarmee het geheel wat explosiever eruit kwam , dat is meer mijn smaak ook al kan het zijn dat het wat meer van de waarheid afligt .
Hallo Bas,

Ten eerste leuke reacties. Ik vind het leuk dat is nu lees waar ik je mee zag worstelen.

Je hebt goed gehoord wat de condensators doen. Ik begrijp dat je de voorkeur gaf aan de iets agressievere Audyn Cap weergave. Dan doen de meeste mensen eerst. Maar de Mundorf combi geeft er muzikaliteit en ruimte voor terug. Hoe langer je daar naar luistert hoe meer je dat gaat waarderen. En als je dan terug gaat, vind je dat even fijn, maar mis je al gauw de details en ruimte. Dat is in ieder geval mijn mening.

Ik heb de parallel condensator over de AT mid gewisseld. Dit waren de combinaties die ik gewisseld heb. De Audyn cap combinatie was een 8,2 Audyn Cap Plus en een 1,8 AudynCap Tri Reference. De Mundorf combinatie is opgebouwd uit een Mundorf 6,8 Supreme en een 2,2 Silver Oil en de rest is Audyncap Tri Reference. Binnenkort gaan we de test afmaken met 3 Mundorf varianten en die vergelijken met de Audyn cap basis configuratie.
Oftewel met condensatoren moet je spelen en luisteren wat jou smaak is. Dat kost tijd maar loont de moeite. De units laten de verschillen erg goed horen.

Je reactie tav het laag, kan ik begrijpen en is voor mij heel herkenbaar. Ik had ook in het begin dat ik wat miste. Maar als je langer naar dipool laag luistert en regelmatig naar live laag luistert, is mijn ervaring dat goed dipool laag doordat het strakker is, veel realistischer is. En daardoor nauwkeuriger de muziek volgt. Trager laag blijft hangen en klinkt daardoor vetter, maar dit is niet realistisch. Daarmee zeg ik niet dat het niet mooi kan zijn. Ook voor electronisch muziek en trance/hardcore werkt dipool laag prima. Wel staat daar af en toe het laag bewust harder. Uiteindelijk zal je het zo moeten inregelen dat het goed klinkt in jou luisterruimte.

Kom nog maar een keer luisteren, we kunnen nog wel een keer een condensator vergelijk doen. We willen toch kunnen laten horen wat de AudynCap plus, die in het standaard filter zitten, klinken tov de Mundorf upgrade.

Luisteren kan natuurlijk ook op de X-fi op 14 en 15 september in Veldhoven. Dan kan je onze luidspreker ook makkelijk vergelijken met andere systemen.

Groet, Hans
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

De Daudio site nu ook in het Engels! We go international!

http://www.daudio.nl/en of klik op het Engelse vlaggetje
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door mischa72 »

En op 13 november als demogever bij AudioClub Limburg =P~
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

mischa72 schreef:
En op 13 november als demogever bij AudioClub Limburg =P~
Dat is helemaal waar!

Maar nu eerst de X-fi High End Audio show op 14 en 15 september in de Koningshof in Veldhoven.
Druk met de voorbereidingen voor deze audioshow waar veel te zien is.

Wij staan in kamer 117.

http://x-fi-audioshow.nl/
Bijlagen
x-fi-highend-audioshow-2013-logo.gif
Laatst gewijzigd door hans_b op di 03 sep 2013, 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door AatV »

Daudio schreef:
De Daudio site nu ook in het Engels! We go international!
Zou er wel nog even een native speaker naar laten kijken!

groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op vr 06 sep 2013, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door bas focal m180 »

Daudio schreef:

Hallo Bas,

Ten eerste leuke reacties. Ik vind het leuk dat is nu lees waar ik je mee zag worstelen.

Je hebt goed gehoord wat de condensators doen. Ik begrijp dat je de voorkeur gaf aan de iets agressievere Audyn Cap weergave. Dan doen de meeste mensen eerst. Maar de Mundorf combi geeft er muzikaliteit en ruimte voor terug. Hoe langer je daar naar luistert hoe meer je dat gaat waarderen. En als je dan terug gaat, vind je dat even fijn, maar mis je al gauw de details en ruimte. Dat is in ieder geval mijn mening.
Dat zou zomaar eens kunnen wat je zegt , het klinkt begrijp me goed iets minder spectaculair (explosief) met de mundorf maar daardoor hoor je echt alle achtergrond informatie in de muziek , daarom ook voor het eerst het gevoel gehad dat wat ik hoorde dat het 1 op 1 was wat er op de cd stond niets meer niets minder .
Net als het laag wat ik hoorde was het even wennen ik zie in je reactie dat je daar zelf ook mee komt hoe men dat over het algemeen ervaart in eerste instantie , in eerste instantie zou ik dus gezegt kunnen hebben '' minder spectaculair'' maar ik zie dat ook anders en vindt ik het laag van een bassreflex soms te overweldigend het is allemaal te dik aangezet , de meeste mensen zijn alleen bekend met bassrefex kijk maar wat er te koop is veelal bassreflex .
Mijn eigen 2-wegje waarmee ik momenteel mee speel zal wel op 45-50hz getuned zijn en daar zit bij veel muziek laag , en dat wordt dus ongedefineerd en te langdurig weergegeven .


Ik heb de parallel condensator over de AT mid gewisseld. Dit waren de combinaties die ik gewisseld heb. De Audyn cap combinatie was een 8,2 Audyn Cap Plus en een 1,8 AudynCap Tri Reference. De Mundorf combinatie is opgebouwd uit een Mundorf 6,8 Supreme en een 2,2 Silver Oil en de rest is Audyncap Tri Reference. Binnenkort gaan we de test afmaken met 3 Mundorf varianten en die vergelijken met de Audyn cap basis configuratie.
Oftewel met condensatoren moet je spelen en luisteren wat jou smaak is. Dat kost tijd maar loont de moeite. De units laten de verschillen erg goed horen.
Met zo een simpele aanpassing is het ook anders te zien je hoeft geen definitieve keuze te maken je kunt het filter zo opbouwen dat afhankelijk van je stemming en muziek keuze er simpel te schakelen is tussen een audyn of mundorf waarbij de kwaliteit hetzelfde blijft maar met ander klankbeeld .
Ik kan me zo voorstellen dat als ik lekker te keer wil gaan ik de audyn veel mooier vindt , maar voor het zachter ontspannen luisteren ik de mundorf prefereer .

Je reactie tav het laag, kan ik begrijpen en is voor mij heel herkenbaar. Ik had ook in het begin dat ik wat miste. Maar als je langer naar dipool laag luistert en regelmatig naar live laag luistert, is mijn ervaring dat goed dipool laag doordat het strakker is, veel realistischer is. En daardoor nauwkeuriger de muziek volgt. Trager laag blijft hangen en klinkt daardoor vetter, maar dit is niet realistisch. Daarmee zeg ik niet dat het niet mooi kan zijn. Ook voor electronisch muziek en trance/hardcore werkt dipool laag prima. Wel staat daar af en toe het laag bewust harder. Uiteindelijk zal je het zo moeten inregelen dat het goed klinkt in jou luisterruimte.

Dat in diverse muziek het laag erg verschild is mij bekend , door mijn zeer ruime muziek smaak kan ik niet zonder bi-amp waarbij ik het laag snel en simpel kan corrigeren , het is anders te zacht of te luid .

Kom nog maar een keer luisteren, we kunnen nog wel een keer een condensator vergelijk doen. We willen toch kunnen laten horen wat de AudynCap plus, die in het standaard filter zitten, klinken tov de Mundorf upgrade.
Dat lijkt me erg leuk , en mooi om de andere condensator eens te horen .
Maar het gevaar zou kunnen zijn dat ik straks niet meer tevreden zou kunnen zijn met de speakers die ik wil bouwen , een creatie uit hobby hifi , en een eigen ontwerp .
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door JeroenGRT »

Ben benieuwd naar de speakers a.s. zondag! Ik heb zelf ook wel eens het idee gehad om naar een open baffle te gaan...zeker nadat ik de speakers bij jeroen_d had gehoord.

Vraag me af of deze speakers een beetje "alleseters" zijn, of dat ze toch meer geschikt zijn voor wat rustige muziek.

Waar ligt het overname punt eigenlijk van de hoog/mid naar het laag? Kun je die mid en tweeter in een behuizing zetten die lijkt op een lyngdorf dp1 en aanvullen met cornerwoofers?
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Of de speakers alleseters zijn moet je zelf beoordelen. Ik vind zelf van wel, met uitzondering van sommige opnames. Zo af en toe komt het voor dat een opname knap beroerd klinkt. Onze speaker is erg neutraal en niet alle opnames worden op neutrale speakers afgemixed. Zo 1 op de 100 gevallen kan dan plots erg tegenvallen.

De open baffle die je bij mij hebt gehoord was nog voorzien van de AL130. Met de nieuwe Audio Technology midwoofer heb ik een forse verbetering bereikt.

Het overnamepunt ligt op 150Hz. We hebben de filtering van midhoog nu dusdanig goed gekregen dat hij als een enkele puntbron ervaren wordt. Ons topfilter bevat nu zelfs een Mundorf SGO voor de parallelcap over de mid. Het resultaat kun je a.s. weekend beluisteren.

Natuurlijk kun je die mid en tweeter in een behuizing zetten zoals de dp1. Van de 25D is nu ook een versie met faceplate beschikbaar. Dit is echter een model dat we niet zonder meer zullen uitbrengen. Wij zijn van mening dat ons dipoollaag een betere oplossing is dan cornerwoofers. Het is wel een oplossing die we op termijn willen aanbieden. Gesloten subwoofers zijn een potentieel enorm goede aanvulling voor weergave van het laagste octaaf en voor de mensen die de druk willen ervaren van een monopool systeem. Als we deze gesloten subs eenmaal hebben, als eventuele aanvulling op ons rechte model hieronder, is het een kleine stap naar gebruik als cornerwoofer in combinatie met een DSP oplossing. Dat zijn echter zaken voor later. Voor nu concentreren we ons op het W1 model en ons tweede model hieronder, dat inmiddels bij de spuiter staat.
Bijlagen
Daudio%20Recht%20model.JPG
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Martijn M »

Daudio schreef:
Onze speaker is erg neutraal en niet alle opnames worden op neutrale speakers afgemixed. Zo 1 op de 100 gevallen kan dan plots erg tegenvallen.
Een stelling als deze vraagt natuurlijk om onderbouwing met uitgebreide metingen :D .

Veel succes komend weekend! Ik kom zaterdag langs.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Ik heb als jeroen_d op het gebied van metingen ruimschoots mijn bijdrage geleverd aan het forum, dus als ik stel dat de W1 een neutrale speaker is dan kan men gerust aannemen dat het zo is. Dit wordt trouwens niet alleen bepaald door metingen. Opnames die zijn gemaakt in een zwaar gedempte studio klinken niet vanzelf neutraal in andere ruimtes, integendeel zelfs. Een licht aflopend hoog is zoals je weet bijna altijd nodig om de speaker enigszins neutraal te laten klinken. Met neutraal bedoel ik daarnaast ook dat de gebruikte drivers van zichzelf een heel neutrale klank hebben. Ieder materiaal en type heeft zijn eigen klank en bij de AT en AMT's wordt die eigenheid vooral bepaald door rust en neutraliteit. Het is niet allesbepalend, afstraalgedrag en filtering zijn belangrijker, maar de eigenschappen van de drivers en filtercomponenten zijn wel de puntjes op de 'i'.

Tot zaterdag! :D
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door JeroenGRT »

Bedankt voor je reactie Jeroen, je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt! Alvast veel succes dit weekend!
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Dankjewel, tot dan!
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door CoenvanDongen »

Ik kom zaterdag ook luisteren!! Heb er zin in!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Wowly »

Damn, ik ga wadlopen met het werk, kan niet komen :x
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Zondag is de show ook open!

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door CoenvanDongen »

Heb ze vandaag gehoord en ben erg onder de indruk van het mooie geluid dat er uit komt!
..zijn wel een stuk kleiner dan op de foto :wink:
Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Teigetje »

Ik heb ze vandaag ook gehoord. Ondanks de "overlast" van de buren, klonk het erg goed! Ook een juist verhaal verteld. Dat kun je helaas niet van alle deelnemende exposanten zeggen...

Ze zijn erg strak en netjes gebouwd, mooier dan een foto doet vermoeden. Chapeau!

Groet, Frank
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ray5150 »

Teigetje schreef:
Ook een juist verhaal verteld. Dat kun je helaas niet van alle deelnemende exposanten zeggen...
Vertel, vertel ! mega wollig High End gebabbel over synergie ? :lol:
Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Teigetje »

O.a. ja, maar ook een dipool die geen echte dipool was, interferentie BS, een netfilter dat niet filtert en daarom erg goed is, veel blabla dus. Ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben, maar soms lag de commerciële prietpraat er erg dik bovenop.
Gelukkig ook goede verhalen en logisch te volgen uitleg, zoals bij Daudio: een eerlijk betoog over keuze van componenten, vormgeving en prijs. Hans en Jeroen dragen hun hobby met veel passie en kennis uit.

Zo'n X-fi is een mooie gelegenheid rond te snuffelen en een indruk te krijgen van soms onbetaalbare apparatuur.
Echt luisteren kun je m.i. alleen in een luisterruimte of nog beter, thuis.

Morgen kun je er ook nog terecht :wink: om het zelf te ervaren, da's toch het beste...
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door avdboom »

En hoe hebben de heren van Daudio het ervaren?
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Martijn M »

Vandaag ben ik ook even bij onze heren van Daudio binnen gewandeld. In deze relatief kleine ruimte kwamen de W1's in mijn beleving beter tot hun recht dan in de grotere ruimtes waarin ik ze heb mogen beluisteren. Het valt me op dat elke keer dat ik Daudio weer zie, ze weer een professionelere indruk maken.

:goeie:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Kappa7 »

Heb ook geluisterd vandaag en vond het weer prima klinken.
goede demo. puntje van kritiek, er werd (te) veel technische info gegeven die voor techneuten leuk is maar voor de muziek liefhebber niets zecht, het overgrote deel van de xfi bezoekers is niet technisch.
Zo zal het linkwitch verhaal bij de meeste niet bekend zijn en mag er wel meer info komen over de werking en opstelling van een dipool., en waarom dat zo goed klinkt.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

avdboom schreef:
En hoe hebben de heren van Daudio het ervaren?
Wij hebben genoten! Heel veel complimenten gehad en erg veel mensen kwamen ons vertellen dat we de beste van de X-fi waren.
Meerdere mensen wilde een afspraak maken om verder te praten en te komen luisteren met eigen muziek.

Ook nog een kritische luisteraar gehad aan het eind van de dag. En die heeft met zijn input ons nog geholpen om de opstelling te verbeteren. Hij kwam uit Nijmegen en leest mee op ons forum. Ik hoop dat hij nog contact met ons zoekt want we willen hem bedanken.

Daarna hebben Jeroen en ik nog geluisterd naar een interlink van Element47 die ik heb gekregen om te testen. Een Spaans bedrijf met een Nederlander op de marketing. En hoe klonk dat? Onze mond viel open!!! Zo mooi.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door mischa72 »

Heren,

Dit is toch lekker !!! Leuk om te lezen dat het jullie goed gaat.

Ik kan er helaas niet bij zijn in Veldhoven wegens andere verplichtingen, maar we zien elkaar binnenkort :wink: .

Gr. Mischa
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Goede locatie van de Daudio ruimte, namelijk bijna aan de ingang: na het luisteren naar de W1 weet je precies hoe een goede speaker zou moeten klinken!

Wel jammer als je dan eenmaal doorloopt dat de rest van de show dan niet zoveel bijzonders s is, maar daar kunnen de mannen van Daudio niks aan doen natuurlijk.

(Heb wel eindelijk eens een set Blumenhofer hoorns fraai horen klinken)

Groetjes Walter
Gesloten