TS2019-PP80
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Re: TS2019-PP80
Jaweeeeeellll er spelen al een hele bult versterkers op die manier… of bedoel je alleen die dn2540 voor die andere versie?
- SSassen
- Contacteer:
Ik heb alleen het schema op de 1e pagina gezien!Leeuwarden schreef: ↑ma 05 dec 2022, 14:59Jaweeeeeellll er spelen al een hele bult versterkers op die manier… of bedoel je alleen die dn2540 voor die andere versie?
- Leeuwarden
Nou ja, de pcb’s en onderdelen liggen er nu en er zijn goed werkende versies van. Ik sta met de rug tegen de muur, er is geen weg terug…
Veel kan er niet stuk, hooguit een fetje en/of weerstandje. Zie/ruik je vanzelf
Lijkt mij niet iets om je op voorhand zorgen over te gaan maken. En i.d.d. is het al eens eerder gebouwd zonder dat de brandweer uit moest rukken.
- Leeuwarden
Trafco’s besteld. Ben alweer benieuwd wat daar aan extra kosten overheen komt als de besteller op de stoep staat…
Ik ben Peter niet, maar in een grotere behuizing wordt bij een gegeven potentiaal meer lading opgeslagen, waardoor de boel sneller stuk gaat bij ESD-tests volgens het charged device model. Dat geldt dan alleen als de chip precies hetzelfde is.Leeuwarden schreef: ↑di 29 nov 2022, 15:56Zou er qua statische elektriciteit gevoeligheid verschil zijn tussen een TO92 en TO220 behuizing?
Lijkt mij een vraag voor Peter?
Meestal zitten er in grotere behuizingen dikkere MOSFET's die meer lading nodig hebben om stuk te gaan en die dus juist minder kwetsbaar zijn dan een klein MOSFET'je.
- Leeuwarden
Tja, of het sneller of langzamer stuk gaat... Ze gaan i.i.g. niet door ESD stuk wanneer ze in de print gesoldeerd zitten en voorzien zijn van de benodigde weerstanden en de 2 zenerdioden op de gate. Ze zijn alleen kwetsbaar zo los in het wild. Pas dan op voor statische elektriciteit en laat ze dan ook in het ESD-veilige zakje zitten. Werk i.i.g. op een ESD veilige ondergrond. Hoeft niet per se een ESD mat te zijn, kan ook b.v. stuk blank triplex zijn. Soldeer eerst de overige componenten op de print en als laatste de fet. Soldeer dan eerst de source, dan de drain en als laatste de gate. Moet goed gaan.
- Leeuwarden
De gate is wat kwetsbaar is. Dus die als laatste. Dan wordt ie beschermd door de zenerdioden.
B.t.w. In de DN2540 met een TO220 jas zit dezelfde chip als die met een TO92 jas. Kan alleen meer vermogen dissiperen. Qua ESD maakt het niet uit.
B.t.w. In de DN2540 met een TO220 jas zit dezelfde chip als die met een TO92 jas. Kan alleen meer vermogen dissiperen. Qua ESD maakt het niet uit.
- Leeuwarden
Erwin, vraag aan jou: Ik zie R13 en R14 op de voedingsprint niet terug in het schema of de begeleidende tekst. Zie ik iets over het hoofd? Kunnen ze er beide domweg op? (weerstand 1M)
R13 en 14 zijn belastingweerstanden voor de FET. Ze zetten de Fet iets open, voordat de buizen zelf stroom gaan trekken. Het opkomen van de voeding gaat dan wat gelijkmatiger.
- Leeuwarden
- Leeuwarden
En gister bericht gekregen dat de trafoos uit Servie in aantocht zijn. De track and trace geeft echter een foutmelding dus eerst maar eens een paar dagen afwachten.
- Leeuwarden
Nu de trafo’s in aantocht zijn wordt het tijd om het restant van de onderdelen ook bij elkaar te sprokkelen.
Een van de dingen die ik nog nodig heb zijn buisvoetjes. Ik wil die graag “blind” door de bovenste plaat van de kast laten komen.
De buisvoeten moeten dus op de onderste plaat van de kast worden gemonteerd en dan met afstandbussen op de juiste hoogte worden gemonteerd. Wie heeft een tip/link naar waar ik iets dergelijks kopen kan. (Ik ben tijdens een korte speurtocht alleen buisvoeten tegen gekomen die geklemd worden en waarbij dus altijd boutjes zichtbaar blijven)
Een van de dingen die ik nog nodig heb zijn buisvoetjes. Ik wil die graag “blind” door de bovenste plaat van de kast laten komen.
De buisvoeten moeten dus op de onderste plaat van de kast worden gemonteerd en dan met afstandbussen op de juiste hoogte worden gemonteerd. Wie heeft een tip/link naar waar ik iets dergelijks kopen kan. (Ik ben tijdens een korte speurtocht alleen buisvoeten tegen gekomen die geklemd worden en waarbij dus altijd boutjes zichtbaar blijven)
- Leeuwarden
Nog een vraag: FP1 van de voeding dient ter koeling aan de kast te moeten worden gebout. Ik neen aan dat een klein koelprofiel ook kan? En hoe groot zou die dan moeten zijn?
Is er op de PCB ruimte voor een koelprofiel, en hoe groot is die ruimte dan ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Je kunt ook standaard buisvoetjes gebruiken. Ik heb ze (GU50PP) toen op alu plaatjes geschroefd die op de plaat-onder-de-topplaat zitten, maar dat hoeft eigenlijk ook niet eens. Dit bedoel ik:Leeuwarden schreef: ↑zo 25 dec 2022, 10:24Nu de trafo’s in aantocht zijn wordt het tijd om het restant van de onderdelen ook bij elkaar te sprokkelen.
- Leeuwarden
FP1 verstookt ongeveer 2,3 Watt. Met een koelblok van 15 K/W of een kleiner getal zit je wel goed denk ik.Nog een vraag: FP1 van de voeding dient ter koeling aan de kast te moeten worden gebout. Ik neen aan dat een klein koelprofiel ook kan? En hoe groot zou die dan moeten zijn?
- Leeuwarden
Bijvoorbeeld zoiets dus: https://nl.rs-online.com/web/p/heat-sin ... ns/1686245elpeewee schreef: ↑zo 25 dec 2022, 15:41FP1 verstookt ongeveer 2,3 Watt. Met een koelblok van 15 K/W of een kleiner getal zit je wel goed denk ik.Nog een vraag: FP1 van de voeding dient ter koeling aan de kast te moeten worden gebout. Ik neen aan dat een klein koelprofiel ook kan? En hoe groot zou die dan moeten zijn?
Dat moet makkelijk in te passen zijn lijkt me!
Met wat geknutsel kom je een heel eind. Als je zover bent plaats de stuurprint zo dicht mogelijk bij de buisvoeten, want anders heb je kans op oscillatie.
- Leeuwarden
Als de buizen niet op de print zitten dan de stopweerstanden (stuurrooster, schermrooster) niet op de print maar aan de buisvoet.
Anne