TS2019-PP80
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Die is uitverkocht. Was trouwens van de PR20HE. bij mijn weten verkocht hij ook alleen de topplaat van die kast.
Re: TS2019-PP80
Ah zo. Mooie houten rand met RVS top plaat ziet er ook erg fraai uit. Maar alu werkt wel stuk makkelijker, zeker als je nog wat experimenteren wilt. Netjes afwerken met zwarte Hammerite hoogglans radiatorlak...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Ik overweeg deze KT88…
https://www.technologyfactory.eu/en/eat ... 1-10000258
https://www.technologyfactory.eu/en/eat ... 1-10000258
Re: TS2019-PP80
Even het schema bekeken,
2x DN2540 voor de fase dinges.
Hou er wel rekening mee dat deze fet,s er zo maar mee kappen en maar een beetje nodig hebben kwa statische elec. om naar de eeuwige jachtvelden te gaan.........
Bartola valves, gebruikt daarom IXTP08N100D Is ook wel ergens te vinden op diy Audio.
Heb ik ook gebruikt,gaat goed
https://www.elpro.org/de/littelfuse-ixf ... 100d2.html
2x DN2540 voor de fase dinges.
Hou er wel rekening mee dat deze fet,s er zo maar mee kappen en maar een beetje nodig hebben kwa statische elec. om naar de eeuwige jachtvelden te gaan.........
Bartola valves, gebruikt daarom IXTP08N100D Is ook wel ergens te vinden op diy Audio.
Heb ik ook gebruikt,gaat goed
https://www.elpro.org/de/littelfuse-ixf ... 100d2.html
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Gelijk een reserve setje besteld?Leeuwarden schreef: ↑za 26 nov 2022, 1:48Ik overweeg deze KT88…
https://www.technologyfactory.eu/en/eat ... 1-10000258
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Vraag: er moeten 12V 50mW zener dioden in. Is het wattage heel belangrijk? Ik zie alleen maar hogere wattages beschikbaar bij Farnell.
Klopt het dat de 220nF 360V condensator van betere kwaliteit moet zijn?
Ik zie een weerstand met waarde 1E. Is dat gewoon 1 Ohm?
Klopt het dat de 220nF 360V condensator van betere kwaliteit moet zijn?
Ik zie een weerstand met waarde 1E. Is dat gewoon 1 Ohm?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: TS2019-PP80
De zeners, 50mW is wat de zener moet kunnen verstoken, meer mag er altijd in.
Die 220nF is een koppelcondensator, als je gelooft in 'goede' condensatoren is dit de plek om een maandsalaris stuk te slaan. Bij m'n laatste buizenversterkers heb ik polypropyleen condensatoren gebruikt, kost een paar duppies, ik hoor het verschil niet.
De 1E is 1 Ohm, klopt.
Die 220nF is een koppelcondensator, als je gelooft in 'goede' condensatoren is dit de plek om een maandsalaris stuk te slaan. Bij m'n laatste buizenversterkers heb ik polypropyleen condensatoren gebruikt, kost een paar duppies, ik hoor het verschil niet.
De 1E is 1 Ohm, klopt.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Thanks! Een maandsalaris is me wat te gortig maar een domweg nette C vind ik dan wel weer prettig...
(Ik heb ooit de ervaring gehad bij een speaker waarbij het vervangen van de C, het was niet eens een dure, echt heel veel verschil maakte.)
(Ik heb ooit de ervaring gehad bij een speaker waarbij het vervangen van de C, het was niet eens een dure, echt heel veel verschil maakte.)
Re: TS2019-PP80
Met die Zeners wel even opletten dat hogere wattages ook vaak een grotere body en (soms fors) dikkere pootjes hebben.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Die kun je dus niet verwisselen in deze schakeling. De DN2540 is een depletion mode mosfet en de IXTP08N100D is een enhanced mode mosfet. Ze werken tegenovergesteld. Zie het als bij een schakelaar "normally open" en "normally closed". Een buis is eigenlijk depletion mode. Een buis zou je dus kunnen vervangen door deze mosfets. Je kunt ze ook perfect gebruiken als stroombron.Even het schema bekeken,
2x DN2540 voor de fase dinges.
Hou er wel rekening mee dat deze fet,s er zo maar mee kappen en maar een beetje nodig hebben kwa statische elec. om naar de eeuwige jachtvelden te gaan.........
Bartola valves, gebruikt daarom IXTP08N100D Is ook wel ergens te vinden op diy Audio.
Heb ik ook gebruikt,gaat goed
De wattage is hier niet van belang. De Zeners in deze schakeling zijn puur voor de bescherming van de mosfets. Er loopt zo goed als geen stroom doorheen. Deze zeners moet je ook als eerste plaatsen op de pcb en dan de mosfet. Dan zijn ze al beschermd tegen bv. opstarten van versterker of statische elektriciteit. Al heb ik nog nooit last gehad van statische electriciteit waardoor de mosfet kapot gaat.Vraag: er moeten 12V 50mW zener dioden in. Is het wattage heel belangrijk? Ik zie alleen maar hogere wattages beschikbaar bij Farnell.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Dank! Ben jij toevallig diegene die de pcb’s heeft ontworpen? Of heb ik dat mis?
Re: TS2019-PP80
Niet waar,De DN2540 is een depletion mode mosfet en de IXTP08N100D is een enhanced mode mosfet.
Bekijk het gegevensblad ..............
Re: TS2019-PP80
Je hebt gelijk Democles. Ik had de serie nummer in de tekst gegoogled. Daar staat de 2 niet achter. En dan krijg je een enhanced type. Heb over je link heengekeken.
Mijn excuses.
@ Leeuwarden, je kan dit type dus gewoon gebruiken, en ja, ik heb deze printplaten ontworpen.
Mijn excuses.
@ Leeuwarden, je kan dit type dus gewoon gebruiken, en ja, ik heb deze printplaten ontworpen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Nog een vraag: deze voeding komt traag op. Traag genoeg om zonder inschakelvertraging te werken?
Re: TS2019-PP80
Nee de lay-out van de pinnen zijn anders. En de pinnen zijn dikker. Even wat knutselwerk. Maar niet moeilijk.
Re: TS2019-PP80
Nee er hoeft geen inschakelvertraging in. Maar de zekeringen zou ik wel van het dubbel traag type kiezen.
Re: TS2019-PP80
Wist niet dat er op de print een TO92 type DN2540 was bedoeld.
Waar ik op doelde waren de TO220 types.
Maar over dit TO92 type DN2540 kan ik niks zeggen......
Mocht er iets fout gaan dan heb je nu in ieder geval een alternatief.
Waar ik op doelde waren de TO220 types.
Maar over dit TO92 type DN2540 kan ik niks zeggen......
Mocht er iets fout gaan dan heb je nu in ieder geval een alternatief.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Zou er qua statische elektriciteit gevoeligheid verschil zijn tussen een TO92 en TO220 behuizing?
Lijkt mij een vraag voor Peter?
