het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Wel erg jammer dat Synology een andere weg in slaat, ze worden wat te groot lijkt wel.
maha
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 14 jan 2011, 15:11

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door maha »

Geweldig!
Bedankt voor de update!
Zal morgen er direct mee aan de slag gaan
Biarritz
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 23 mar 2005, 11:32

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Biarritz »

Helaas werkt die laatste link ook niet meer #-o , heeft iemand hem nog: LogitechMediaServer-armv5-8.0.0-1605892076.spk
Biarritz
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 23 mar 2005, 11:32

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Biarritz »

Helaas geen 'spk' voor Synology.

Heb met 8.0.0 gede-installeerd in de veronderstelling dat ik de 'spk' nog had of die tenminste bij https://pinkdot.synology.me/sspks/ kon downloaden, maar helaas.
Heb nog een 7.9 package maar zou toch nog graag de laatste willen gebruiken
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Biarritz schreef:
Helaas werkt die laatste link ook niet meer #-o , heeft iemand hem nog: LogitechMediaServer-armv5-8.0.0-1605892076.spk
Heb wel deze bewaard LogitechMediaServer-armv5-8.2.0-1616536502.spk en Perl-armv5-5.24.0-0074.spk als je hier interesse in hebt hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik heb nog de LogitechMediaServer-armada38x-8.0.0-1605892076 met bijbehorende Perl.
LMS 8.0 +Perl armada38x.zip
(45.86 MiB) 104 keer gedownload
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

John P schreef:
Ik heb nog de LogitechMediaServer-armada38x-8.0.0-1605892076 met bijbehorende Perl.
LMS 8.0 +Perl armada38x.zip
Armada en ARM zijn verschillende processoren, denk niet dat het zal werken.

LMS en Perl voor de ARMv5
ARMV5-LMS8.2.0-Perl5.24.0.zip
(42.92 MiB) 131 keer gedownload
Biarritz
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 23 mar 2005, 11:32

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Biarritz »

Heren, klasse, dank jullie wel :yeah: . Kan mijn oude NAS-je (Synology 212+) weer even vooruit.
Helaas kan ik hem steeds minder inzetten want hij ondersteund helaas ook geen Docker.
Maar op den duur krijg ik gewoon een dedicated LMS server.
Ik heb een ARMv5 processor, is inderdaad geen Armada. Toch bedankt voor de moeite.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Ik heb ook een DS212+ staan en virtueel op een HP Proliant mini Gen8 met ESXi een DS3617xs en ben aan het overstappen naar TrueNAS.
Biarritz
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 23 mar 2005, 11:32

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Biarritz »

De laatste tijd stream ik meer vanuit Spotify dan van mijn eigen muziek collectie.
Gewoon omdat het aanbod groter is, hoewel ik ook nummers heb die niet te vinden zijn op Spotify.
Wellicht als Spotify Hifi beschikbaar is dat het dan nog minder wordt.
Heb nu een Allo Katana op de Pi en Hifi Berry DAC2 HD met DSP.
DSP is wel fijn omdat ik een kleine luisterkamer heb en correctie in het laag wel erg handig is.
Maar ik volg met grote interesse het topic van Hans.
Biarritz
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 23 mar 2005, 11:32

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Biarritz »

Helaas de LMS van deze versie ARMV5-LMS8.2.0-Perl5.24.0.zip wil niet installeren bij mij.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Zal vanavond even kijken, ik heb de DS212+ namelijk niet meer aan staan. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Net geprobeerd, DS212+ eerst voorzien van de laatste versie DSM. Auto update had ik al uitstaan en Perl geïnstalleerd dat ging goed.
Toen een poging LMS maar helaas gaat dat niet meer, die geeft aan dat die niet wordt ondersteund door DSM.

Wil je de DS212+ toch nog gebruiken voor LMS dan komt het er op neer dat je de DS212+ opnieuw moet installeren met een oudere DSM versie en geen updates meer kan/mag uitvoeren.

Een andere optie is wat Hans naar linkt (iets zelf bouwen) of een ander systeem zoeken met die mogelijkheden.
Synology is voor de muziek hobby (LMS) naar mijn idee einde helaas.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Dat PC-tje waar ik naar linkte heb ik over, dus als je interesse hebt geef maar een gil, komen we denk ik wel uit.
Biarritz
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 23 mar 2005, 11:32

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Biarritz »

Heb nu LogitechMediaServer-armv5-8.0.0-1605892077 geïnstalleerd op mij DS212+ met Perl Perl-armv5-5.24.0-0074 op de laatste DMS versie 6.2.4.25556. Tot nu toe gaat dat prima.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rjmulder »

Biarritz schreef:
Heb nu LogitechMediaServer-armv5-8.0.0-1605892077 geïnstalleerd op mij DS212+ met Perl Perl-armv5-5.24.0-0074 op de laatste DMS versie 6.2.4.25556. Tot nu toe gaat dat prima.
Houden zo, en oppassen met updates.
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door AudioMan »

hannesie schreef: di 23 mar 2021, 11:39
En anders een RPI gebruiken als LMS server, ben je ook van het gekloot af.
rjmulder schreef: di 23 mar 2021, 12:03
Ik weet niet als het met elke DS kan maar dan zou je ook een virtueel systeem (Docker) kunnen maken Linux erop met LMS heb je ook geen extra hardware nodig.
Precies dit doe ik in met mijn project RPMS: een Pi (een Rp3 of 4) met daarop Linux (Raspbian om precies te zijn), docker en LMS, alles te installeren met 3 scriptjes.

Docker is wat dat betreft perfect, toen ik begon was dat met LMS 8.0 maar zag laatst dat ie automagisch was bijgewerkt naar 8.2. Heb het project oorspronkelijk voor mezelf geschreven, maar als ik alle toestanden in deze draad lees, is het vast voor meer mensen bruikbaar.
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

Henkjan schreef: di 29 sep 2020, 13:01
Wat lijkt t meest op squeezecommander?
Tsja... Zoals gezegd: Squeeze CTRL.

Update. Maar de material skin is ook erg lekker. Gebruik die twee nu door elkaar.
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door AudioMan »

John P schreef: di 23 mar 2021, 13:34
Als je LMS gebruikt dan is het wel slim om de automatische update functie van Perl te stoppen. Ik heb aan Synology gevraagd hoe je een update ongedaan kan maken, ik heb nog geen antwoord. Ik heb al wel een oude package (spk) gevonden, dus het zal wel handmatig worden. Zal ik eerst eens moeten uitzoeken hoe dat werkt, de nas uit kast moeten vrotten zonder alle kabels uit te trekken enz. Ik wacht het antwoord eerst maar eens af.
Dit gebeuren is hét grote voordeel van docker: de container wordt onderhouden door de ontwikkelaars zelf, zij zorgen (binnen die container) dat alles bij elkaar past. Als gebruiker hoef je alleen maar te pull'en (downloaden), de rest gaat automagisch. Na jaren deze ellende gehad te hebben, wil ik niets anders meer in mijn RPMS
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

blueznl schreef: di 20 sep 2022, 15:01
Henkjan schreef: di 29 sep 2020, 13:01
Wat lijkt t meest op squeezecommander?
Tsja... Zoals gezegd: Squeeze CTRL.

Update. Maar de material skin is ook erg lekker. Gebruik die twee nu door elkaar.
ik gebruik nu material skin, de app (android) moet je van github halen, of via F-Droid installeren, staat niet in de google store. voor W10 staat er een squeezelite-X app in de M$-store waarmee je ook alle andere spelers kan bedienen
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Je kunt via de browser op je foon ook een LMS knop maken. Ga naar http://192.168.X.XXX:9002/material/. Afhankelijk van browser en soort foon kun je nu een link maken op de desktop.
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door AudioMan »

Als je onder LMS, Instelllingen, Server, Interface je die hebt ingesteld op Material, dan hoef je dat niet eens in de url erbij te tikken
Bijlagen
material.png
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

Henkjan schreef: di 20 sep 2022, 16:59
ik gebruik nu material skin, de app (android) moet je van github halen, of via F-Droid installeren, staat niet in de google store. voor W10 staat er een squeezelite-X app in de M$-store waarmee je ook alle andere spelers kan bedienen
Maar je kunt toch gewoon via de browser werken op je telefoon? Is de 'app' hiervan niet gewoon een instant app voor Android? De Material Skin werkt gewoon op m'n telefoon. Moest 'm wel op de server installeren daarvoor, ben alleen even vergeten hoe ik dat ook alweer had gedaan :-)

Dus nu...

PC: Browser + Material
PC: SqueezeliteX + Material
Android: Squeeze CTRL
Android: Browser + Material (middels een shortcut)
iPad: nog altijd iPeng (maar ik gebruik nooit een iPad, dus who cares :-))
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”