het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: het grote squeezebox vragen topic
Wel erg jammer dat Synology een andere weg in slaat, ze worden wat te groot lijkt wel.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Geweldig!
Bedankt voor de update!
Zal morgen er direct mee aan de slag gaan
Bedankt voor de update!
Zal morgen er direct mee aan de slag gaan
Re: het grote squeezebox vragen topic
Helaas werkt die laatste link ook niet meer
, heeft iemand hem nog: LogitechMediaServer-armv5-8.0.0-1605892076.spk
Re: het grote squeezebox vragen topic
Helaas geen 'spk' voor Synology.
Heb met 8.0.0 gede-installeerd in de veronderstelling dat ik de 'spk' nog had of die tenminste bij https://pinkdot.synology.me/sspks/ kon downloaden, maar helaas.
Heb nog een 7.9 package maar zou toch nog graag de laatste willen gebruiken
Heb met 8.0.0 gede-installeerd in de veronderstelling dat ik de 'spk' nog had of die tenminste bij https://pinkdot.synology.me/sspks/ kon downloaden, maar helaas.
Heb nog een 7.9 package maar zou toch nog graag de laatste willen gebruiken
Re: het grote squeezebox vragen topic
Heb wel deze bewaard LogitechMediaServer-armv5-8.2.0-1616536502.spk en Perl-armv5-5.24.0-0074.spk als je hier interesse in hebt hoor ik het wel.Biarritz schreef:Helaas werkt die laatste link ook niet meer, heeft iemand hem nog: LogitechMediaServer-armv5-8.0.0-1605892076.spk
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb nog de LogitechMediaServer-armada38x-8.0.0-1605892076 met bijbehorende Perl.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Armada en ARM zijn verschillende processoren, denk niet dat het zal werken.John P schreef:Ik heb nog de LogitechMediaServer-armada38x-8.0.0-1605892076 met bijbehorende Perl.
LMS 8.0 +Perl armada38x.zip
LMS en Perl voor de ARMv5
Re: het grote squeezebox vragen topic
Heren, klasse, dank jullie wel
. Kan mijn oude NAS-je (Synology 212+) weer even vooruit.
Helaas kan ik hem steeds minder inzetten want hij ondersteund helaas ook geen Docker.
Maar op den duur krijg ik gewoon een dedicated LMS server.
Ik heb een ARMv5 processor, is inderdaad geen Armada. Toch bedankt voor de moeite.
Helaas kan ik hem steeds minder inzetten want hij ondersteund helaas ook geen Docker.
Maar op den duur krijg ik gewoon een dedicated LMS server.
Ik heb een ARMv5 processor, is inderdaad geen Armada. Toch bedankt voor de moeite.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Anders eens aan zoiets denken.
viewtopic.php?f=66&t=27110&p=2000850#p1998270
download/file.php?id=171357&mode=view
viewtopic.php?f=66&t=27110&p=2000850#p1998270
download/file.php?id=171357&mode=view
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb ook een DS212+ staan en virtueel op een HP Proliant mini Gen8 met ESXi een DS3617xs en ben aan het overstappen naar TrueNAS.
Re: het grote squeezebox vragen topic
De laatste tijd stream ik meer vanuit Spotify dan van mijn eigen muziek collectie.
Gewoon omdat het aanbod groter is, hoewel ik ook nummers heb die niet te vinden zijn op Spotify.
Wellicht als Spotify Hifi beschikbaar is dat het dan nog minder wordt.
Heb nu een Allo Katana op de Pi en Hifi Berry DAC2 HD met DSP.
DSP is wel fijn omdat ik een kleine luisterkamer heb en correctie in het laag wel erg handig is.
Maar ik volg met grote interesse het topic van Hans.
Gewoon omdat het aanbod groter is, hoewel ik ook nummers heb die niet te vinden zijn op Spotify.
Wellicht als Spotify Hifi beschikbaar is dat het dan nog minder wordt.
Heb nu een Allo Katana op de Pi en Hifi Berry DAC2 HD met DSP.
DSP is wel fijn omdat ik een kleine luisterkamer heb en correctie in het laag wel erg handig is.
Maar ik volg met grote interesse het topic van Hans.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Helaas de LMS van deze versie ARMV5-LMS8.2.0-Perl5.24.0.zip wil niet installeren bij mij.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Zal vanavond even kijken, ik heb de DS212+ namelijk niet meer aan staan. Wordt vervolgd.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Net geprobeerd, DS212+ eerst voorzien van de laatste versie DSM. Auto update had ik al uitstaan en Perl geïnstalleerd dat ging goed.
Toen een poging LMS maar helaas gaat dat niet meer, die geeft aan dat die niet wordt ondersteund door DSM.
Wil je de DS212+ toch nog gebruiken voor LMS dan komt het er op neer dat je de DS212+ opnieuw moet installeren met een oudere DSM versie en geen updates meer kan/mag uitvoeren.
Een andere optie is wat Hans naar linkt (iets zelf bouwen) of een ander systeem zoeken met die mogelijkheden.
Synology is voor de muziek hobby (LMS) naar mijn idee einde helaas.
Toen een poging LMS maar helaas gaat dat niet meer, die geeft aan dat die niet wordt ondersteund door DSM.
Wil je de DS212+ toch nog gebruiken voor LMS dan komt het er op neer dat je de DS212+ opnieuw moet installeren met een oudere DSM versie en geen updates meer kan/mag uitvoeren.
Een andere optie is wat Hans naar linkt (iets zelf bouwen) of een ander systeem zoeken met die mogelijkheden.
Synology is voor de muziek hobby (LMS) naar mijn idee einde helaas.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dat PC-tje waar ik naar linkte heb ik over, dus als je interesse hebt geef maar een gil, komen we denk ik wel uit.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Heb nu LogitechMediaServer-armv5-8.0.0-1605892077 geïnstalleerd op mij DS212+ met Perl Perl-armv5-5.24.0-0074 op de laatste DMS versie 6.2.4.25556. Tot nu toe gaat dat prima.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Houden zo, en oppassen met updates.Biarritz schreef:Heb nu LogitechMediaServer-armv5-8.0.0-1605892077 geïnstalleerd op mij DS212+ met Perl Perl-armv5-5.24.0-0074 op de laatste DMS versie 6.2.4.25556. Tot nu toe gaat dat prima.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Precies dit doe ik in met mijn project RPMS: een Pi (een Rp3 of 4) met daarop Linux (Raspbian om precies te zijn), docker en LMS, alles te installeren met 3 scriptjes.
Docker is wat dat betreft perfect, toen ik begon was dat met LMS 8.0 maar zag laatst dat ie automagisch was bijgewerkt naar 8.2. Heb het project oorspronkelijk voor mezelf geschreven, maar als ik alle toestanden in deze draad lees, is het vast voor meer mensen bruikbaar.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dit gebeuren is hét grote voordeel van docker: de container wordt onderhouden door de ontwikkelaars zelf, zij zorgen (binnen die container) dat alles bij elkaar past. Als gebruiker hoef je alleen maar te pull'en (downloaden), de rest gaat automagisch. Na jaren deze ellende gehad te hebben, wil ik niets anders meer in mijn RPMSJohn P schreef: ↑di 23 mar 2021, 13:34Als je LMS gebruikt dan is het wel slim om de automatische update functie van Perl te stoppen. Ik heb aan Synology gevraagd hoe je een update ongedaan kan maken, ik heb nog geen antwoord. Ik heb al wel een oude package (spk) gevonden, dus het zal wel handmatig worden. Zal ik eerst eens moeten uitzoeken hoe dat werkt, de nas uit kast moeten vrotten zonder alle kabels uit te trekken enz. Ik wacht het antwoord eerst maar eens af.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ik gebruik nu material skin, de app (android) moet je van github halen, of via F-Droid installeren, staat niet in de google store. voor W10 staat er een squeezelite-X app in de M$-store waarmee je ook alle andere spelers kan bedienen
Re: het grote squeezebox vragen topic
Je kunt via de browser op je foon ook een LMS knop maken. Ga naar http://192.168.X.XXX:9002/material/. Afhankelijk van browser en soort foon kun je nu een link maken op de desktop.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Als je onder LMS, Instelllingen, Server, Interface je die hebt ingesteld op Material, dan hoef je dat niet eens in de url erbij te tikken
Re: het grote squeezebox vragen topic
Maar je kunt toch gewoon via de browser werken op je telefoon? Is de 'app' hiervan niet gewoon een instant app voor Android? De Material Skin werkt gewoon op m'n telefoon. Moest 'm wel op de server installeren daarvoor, ben alleen even vergeten hoe ik dat ook alweer had gedaanHenkjan schreef: ↑di 20 sep 2022, 16:59ik gebruik nu material skin, de app (android) moet je van github halen, of via F-Droid installeren, staat niet in de google store. voor W10 staat er een squeezelite-X app in de M$-store waarmee je ook alle andere spelers kan bedienen
Dus nu...
PC: Browser + Material
PC: SqueezeliteX + Material
Android: Squeeze CTRL
Android: Browser + Material (middels een shortcut)
iPad: nog altijd iPeng (maar ik gebruik nooit een iPad, dus who cares
