Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ik kwam nog even wat tegen, waarvan ik dacht, waar zijn die in hemelsnaam mee bezig. :o :shock: :shock: :? :? :think: :think: :think: :think:
DSCN0991.jpg
Hier is het nog even stil in ieder geval.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ladder +++

Bericht door Pjotr »

Ik mis het Heras hekwerk er omheen nog. Dat is geen ladder meer, dat is een hele bouwput :shock: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Ladder +++

Bericht door Ah!buis »

Dan kan deze Belgische waarschuwing er ook nog wel bij :lol:
verboden.jpg
Anne
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door Barry2001 »

Fa Lomp BV :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ladder +++

Bericht door ds23man »

En er zit een schakelaar voor de schietstoel op
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door Barry2001 »

Raam ernaast open en een klein zetje :goedzo:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door pappaleo »

Deze foto is zojuist gemaakt op mijn werk. Daar had dat bord van Anne kunnen staan.
IMAG1553.jpg
Vals brandalarm.....
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Ladder +++

Bericht door Ah!buis »

pappaleo schreef:
Deze foto is zojuist gemaakt op mijn werk. Daar had dat bord van Anne kunnen staan.
Vals brandalarm.....
Da's mijn bord niet :shock: .
Had wel een (brand)ladder mogen staan, past 't beter in dit draadje :sure: .
Anne
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Vanavond maar eens even een truc uitgehaald.

Er stond op het "Net" bij HifiDuino ook een optie om de gebufferde uitgang te gebruiken als Headamp, oftewel er een koptelefoon aan hangen.
Volle uitsturing geeft natuurlijk nog al eens te veel herrie, dus ook de digitale volume regeling dan maar gedaan en dat maar even geïnstalleerd. :mrgreen:
DSC_1941.jpg
Edit: betere foto toegevoegd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Naar aanleiding van het gefreubel wat die Amerikaan maakte.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view.

De Chinezen kunnen er ook wat van.
zooi.JPG
Er wordt wat afgeklooid door sommige mensen. :oops: :shock: :shock:

Zelfs zonder aanpassing die Democles al wel heeft gedaan, kon de Soekris het gisterenavond met gemak aan om mee te komen met de toppertjes als de AudioNote Buizen Dac die dan ook al wel was gemodificeerd, maar dan wel netjes, en een Metrum.Pavane.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Ja,mijn DAM ligt ergens tussen de rest van mijn projecten, knoop hem wel weer tussen mijn buizenbakken als de GU-50 versterker het doet.

Ik had zoiets als Jan Geert al opmerkte(bij zijn laatste dac), het gevoel alsof al je vorige DAC projecten zo de kliko in kunnen.

Ik geniet ondertussen van mijn AD1865 zelfbouw buizen DAC,met in het achterhoofd dat ik hier luister naar een heleboel buizenvervorming,maar het klinkt nog steeds vet............... :rock:

In mijn GU-50 eindversterker projectje de koppelcondensatoren dusdanig aangepast ( polyprop,low ESR) om het karakter van de DAM DAC meer naar voren te brengen,dus minder buizen sound.

Wordt het te steriel (beetje plastic soundje) dan switch ik naar MBGO-2 PIO condensatoren.(krachtig mid,maar minder hoog en een minder strakke bas,maar wel een geluid wat ergens midden in je
kamer zweeft).

Al met al, nog genoeg ideeën om lekker verder aan te klooien .............. :mrgreen:

Voor de hele blonde lezers........... :mrgreen:

De DAM DAC is niet de ,,holy grail,, geeft alleen meer dingen te horen die er anders niet waren :D Of je de sound mooi vindt is persoonlijk. :|
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ik "hoor"/lees het alweer, jij bent een buizenman, er moet een bepaalde "sound" in zitten, is het met een buizen uitgang dan niet het geval?

Ik wil graag horen wat er is opgenomen, dus als het er op staat, is het blijkbaar opgenomen, ook de kuchjes. :lol: of ander niet bedoelde rotzooi in de ruimte. :hide:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door Kappa7 »

hannesie schreef:
Naar aanleiding van het gefreubel wat die Amerikaan maakte.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view.

De Chinezen kunnen er ook wat van.
zooi.JPG
Er wordt wat afgeklooid door sommige mensen. :oops: :shock: :shock:

Zelfs zonder aanpassing die Democles al wel heeft gedaan, kon de Soekris het gisterenavond met gemak aan om mee te komen met de toppertjes als de AudioNote Buizen Dac die dan ook al wel was gemodificeerd, maar dan wel netjes, en een Metrum.Pavane.
Was duidelijk te horen dat deze dac sinds Breda goede stappen heeft gezet.
Verschil met de Metrum en de Audionote was er zeker maar gezien het prijsverschil lijkt me dit geen ramp.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Verschil met de Metrum en de Audionote was er zeker maar gezien het prijsverschil lijkt me dit geen ramp.
Misschien mijn interpretatie van de DAM dac,toch ergens in de Friesland bijeenkomst laten horen?

Past net in de rugzak op de motor. :D
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Ladder +++

Bericht door Jan Geert »

hannesie schreef:
Ik "hoor"/lees het alweer, jij bent een buizenman, er moet een bepaalde "sound" in zitten, is het met een buizen uitgang dan niet het geval?

Ik wil graag horen wat er is opgenomen, dus als het er op staat, is het blijkbaar opgenomen, ook de kuchjes. :lol: of ander niet bedoelde rotzooi in de ruimte. :hide:
Ik snap dat verhaal over 'buizensound' echt totaal niet. En kuchjes en rotzooi in de ruimte hoor je met een buizenuitgang ook gewoon. Sterker nog, bij de Onkyo SACD speler met Wolfson 8742 DAC waren microdetails nu juist de verbetering toen ik de 3 NE5532's per kanaal verving door een enkele 6N16B mu stage.
Meetbaar in vervorming praat je overigens over het verschil tussen 0.01% (of lager, afhankelijk van de belasting) en 0.0001%. Dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Mijn door Democles aangehaalde AKM dac gebruikt standaard een enkele LME49860 in de uitgang. De Dac is omschakelbaar tussen deze uitgang en de buizentrap. Als er al verschillen zijn, dan zou ik die in een blinde test er hoogstwaarschijnlijk niet uithalen.

Meer in het algemene weet ik intussen ook wel dat reproductie naar een huiskamer toe meer vereist dan het meetbaar beste stuk elektronica. Mijn huiskamer is nu eenmaal geen concertzaal, daarvoor heb ik zelf ook te veel opnames gemaakt (tot Mahler orkestwerken toe) en hoe het uitpakt thuis en of het 'overkomt' is altijd weer een verrassing. Goede electronica helpt zonder twijfel, maar in mijn huiskamer denk ik dat ik gegeven mijn Cabasse Pacific luidsprekers en de beperkingen van de akoestiek, niet veel verder meer ga komen met de electronica. Ik diversifieer dan ook 'horizontaal'; ik heb zoals je in mijn signing kan zien, meer dan 10 cd spelers en losse DACs, allemaal subtiel verschillend van elkaar.

Soms kom je full circle, zoals ik nu ervaar met een simple Rotel installatie met Rega speakers die ik voor een paar honderd euri in uitstekende staat van MP heb gekocht (voor mijn moeder). Het is in zekere zin ontmoedigend hoe dicht dit bij al het andere nieuwe moois dat ik heb staan komt in de parktijk. Terwijl, gezien het aantal generaties dat ertussen ligt, elke generatie opnieuw aangeprezen als weer een straatlengte beter dan de vorige, het gewoon nergens naar had mogen klinken.

Mijn moodswings zijn kennelijk groter dan de hoorbare evolutie in audioelectronica :D
Laatst gewijzigd door Jan Geert op wo 03 feb 2016, 15:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

:goedzo:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

democles schreef:
:goedzo:
Wel grappig, ik reageer op jouw reactie, ik vind het prachtig wat je doet, en vooral dan de opbouw, zeer eigen, en herkenbaar.
Ja,mijn DAM ligt ergens tussen de rest van mijn projecten, knoop hem wel weer tussen mijn buizenbakken als de GU-50 versterker het doet.

Ik had zoiets als Jan Geert al opmerkte(bij zijn laatste dac), het gevoel alsof al je vorige DAC projecten zo de kliko in kunnen.

Ik geniet ondertussen van mijn AD1865 zelfbouw buizen DAC, met in het achterhoofd dat ik hier luister naar een heleboel buizenvervorming,maar het klinkt nog steeds vet............... :rock:

In mijn GU-50 eindversterker projectje de koppelcondensatoren dusdanig aangepast ( polyprop,low ESR) om het karakter van de DAM DAC meer naar voren te brengen,dus minder buizen sound.
Wat ik niet snap van mensen op het DIY audio die de meest onmogelijke fratsen uithalen, zoal ik al aanhaalde.

Bij de start had ik dus genoemd dat de optie met een buizen uitgangstrapje juist tot de mogelijkheden behoorde.
De bron kan ik dan eerst eens met een Raspberry met een kapot SDcard houdertje, maar dan kan het wel als I²S bron dienen met een piCorePlayer software.
Een Amanero of wat anders kan ook nog en dan de Odoid U3.
De gebalanceerde uitgangen kan ik direct aan de RelaiXed knopen, maar een buizenbuffer is in principe ook mogelijk met de RAW uitgang.
:kwijl: :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Wel grappig, ik reageer op jouw reactie, ik vind het prachtig wat je doet, en vooral dan de opbouw, zeer eigen, en herkenbaar.
Dank je Hans,

Zal ook niet veel aan veranderen....... :mrgreen:

De DAM dac nog niet genoeg beluisterd om nu een echt oordeel te geven,moet gewoon wennen aan het geluid,met buizen klonk het ook goed alleen heb ik nog geen geschikte match gevonden.

Ben er even een tijdje tussenuit geweest met gehoorproblemen,wat nu weer een beetje verbeterd. :(

Een buizenbuffer kan,maar moet niet te veel versterking geven,en het te veel aan output dan doodknuppelen door een heleboel tegenkoppeling is niet mijn ding.

Ben er nog niet uit.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door SSassen »

Zeg Hans, zijn er ergens schema's beschikbaar van Soekris z'n DAC? En dan vooral de referentie voeding voor de DAC. Da's namelijk één van de grootste knelpunten in een ladder DAC.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Het enige wat ik zo kan vinden, voor zover ik er verstand van heb is dit.

http://www.moredamfilters.info/content/ ... ngs-part-1
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door SSassen »

hannesie schreef:
Het enige wat ik zo kan vinden, voor zover ik er verstand van heb is dit.

http://www.moredamfilters.info/content/ ... ngs-part-1
Ben inmiddels in gesprek met Soren, kan gek gaan zo op een donderdagmiddag :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Vertel, vertel. :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ik krijg inmiddels door uit China dat hij een verbeterde versie heeft gemaakt.
soe.JPG
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Ladder +++

Bericht door FR_Aad »

Een nieuwe dac?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Nee nee, een nieuwe print waar je dan de Dac op kunt schroeven, en dan tevens de integratie van de S/PDIF coaxiaal en optisch, en dan weer met de galvanische scheiding (Murata101)voor de coaxiale en voeding voor de optische.

En dan de selectie knop voor de verschillende ingangen die het bij mij nu niet helemaal doet, en een S/PDIF uitgang en als krent in de pap, de selectie indicatie dual led-jes met de frequenties en lock en DSD, en dan de aansluiting ook geïntegreerd voor de Amanero die de USB en I²S toevoegt aan het geheel.

De nieuwste firmware, (wat komt er na 0.99) , die een dezer dagen uitkomt en wat dan via de USB poort DoP (= DSD over PCM ) de DSD bestanden nu ook direct kan afspelen.

Ik heb zelf nog niet veel gespeeld met filters, maar het moet zachtjes aan makkelijker worden om ook de newNos filter eens te gaan gebruiken uit 1 van de 4 filterbanken.

F7 zou dan de NOS zijn.
Plaats reactie