Hier is het nog even stil in ieder geval.
Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Ladder +++
Ik kwam nog even wat tegen, waarvan ik dacht, waar zijn die in hemelsnaam mee bezig.

Hier is het nog even stil in ieder geval.
Hier is het nog even stil in ieder geval.
Re: Ladder +++
Ik mis het Heras hekwerk er omheen nog. Dat is geen ladder meer, dat is een hele bouwput

- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Ladder +++
Deze foto is zojuist gemaakt op mijn werk. Daar had dat bord van Anne kunnen staan.
Vals brandalarm.....
Re: Ladder +++
Da's mijn bord nietpappaleo schreef:Deze foto is zojuist gemaakt op mijn werk. Daar had dat bord van Anne kunnen staan.
Vals brandalarm.....
Had wel een (brand)ladder mogen staan, past 't beter in dit draadje
Anne
Re: Ladder +++
Vanavond maar eens even een truc uitgehaald.
Er stond op het "Net" bij HifiDuino ook een optie om de gebufferde uitgang te gebruiken als Headamp, oftewel er een koptelefoon aan hangen.
Volle uitsturing geeft natuurlijk nog al eens te veel herrie, dus ook de digitale volume regeling dan maar gedaan en dat maar even geïnstalleerd.
Edit: betere foto toegevoegd.
Er stond op het "Net" bij HifiDuino ook een optie om de gebufferde uitgang te gebruiken als Headamp, oftewel er een koptelefoon aan hangen.
Volle uitsturing geeft natuurlijk nog al eens te veel herrie, dus ook de digitale volume regeling dan maar gedaan en dat maar even geïnstalleerd.
Re: Ladder +++
Naar aanleiding van het gefreubel wat die Amerikaan maakte.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view.
De Chinezen kunnen er ook wat van. Er wordt wat afgeklooid door sommige mensen.

Zelfs zonder aanpassing die Democles al wel heeft gedaan, kon de Soekris het gisterenavond met gemak aan om mee te komen met de toppertjes als de AudioNote Buizen Dac die dan ook al wel was gemodificeerd, maar dan wel netjes, en een Metrum.Pavane.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view.
De Chinezen kunnen er ook wat van. Er wordt wat afgeklooid door sommige mensen.
Zelfs zonder aanpassing die Democles al wel heeft gedaan, kon de Soekris het gisterenavond met gemak aan om mee te komen met de toppertjes als de AudioNote Buizen Dac die dan ook al wel was gemodificeerd, maar dan wel netjes, en een Metrum.Pavane.
Re: Ladder +++
Ja,mijn DAM ligt ergens tussen de rest van mijn projecten, knoop hem wel weer tussen mijn buizenbakken als de GU-50 versterker het doet.
Ik had zoiets als Jan Geert al opmerkte(bij zijn laatste dac), het gevoel alsof al je vorige DAC projecten zo de kliko in kunnen.
Ik geniet ondertussen van mijn AD1865 zelfbouw buizen DAC,met in het achterhoofd dat ik hier luister naar een heleboel buizenvervorming,maar het klinkt nog steeds vet...............
In mijn GU-50 eindversterker projectje de koppelcondensatoren dusdanig aangepast ( polyprop,low ESR) om het karakter van de DAM DAC meer naar voren te brengen,dus minder buizen sound.
Wordt het te steriel (beetje plastic soundje) dan switch ik naar MBGO-2 PIO condensatoren.(krachtig mid,maar minder hoog en een minder strakke bas,maar wel een geluid wat ergens midden in je
kamer zweeft).
Al met al, nog genoeg ideeën om lekker verder aan te klooien ..............
Voor de hele blonde lezers...........
De DAM DAC is niet de ,,holy grail,, geeft alleen meer dingen te horen die er anders niet waren
Of je de sound mooi vindt is persoonlijk. 
Ik had zoiets als Jan Geert al opmerkte(bij zijn laatste dac), het gevoel alsof al je vorige DAC projecten zo de kliko in kunnen.
Ik geniet ondertussen van mijn AD1865 zelfbouw buizen DAC,met in het achterhoofd dat ik hier luister naar een heleboel buizenvervorming,maar het klinkt nog steeds vet...............
In mijn GU-50 eindversterker projectje de koppelcondensatoren dusdanig aangepast ( polyprop,low ESR) om het karakter van de DAM DAC meer naar voren te brengen,dus minder buizen sound.
Wordt het te steriel (beetje plastic soundje) dan switch ik naar MBGO-2 PIO condensatoren.(krachtig mid,maar minder hoog en een minder strakke bas,maar wel een geluid wat ergens midden in je
kamer zweeft).
Al met al, nog genoeg ideeën om lekker verder aan te klooien ..............
Voor de hele blonde lezers...........
De DAM DAC is niet de ,,holy grail,, geeft alleen meer dingen te horen die er anders niet waren
Re: Ladder +++
Ik "hoor"/lees het alweer, jij bent een buizenman, er moet een bepaalde "sound" in zitten, is het met een buizen uitgang dan niet het geval?
Ik wil graag horen wat er is opgenomen, dus als het er op staat, is het blijkbaar opgenomen, ook de kuchjes.
of ander niet bedoelde rotzooi in de ruimte. 
Ik wil graag horen wat er is opgenomen, dus als het er op staat, is het blijkbaar opgenomen, ook de kuchjes.
Re: Ladder +++
Was duidelijk te horen dat deze dac sinds Breda goede stappen heeft gezet.hannesie schreef:Naar aanleiding van het gefreubel wat die Amerikaan maakte.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view.
De Chinezen kunnen er ook wat van. Er wordt wat afgeklooid door sommige mensen.![]()
![]()
Zelfs zonder aanpassing die Democles al wel heeft gedaan, kon de Soekris het gisterenavond met gemak aan om mee te komen met de toppertjes als de AudioNote Buizen Dac die dan ook al wel was gemodificeerd, maar dan wel netjes, en een Metrum.Pavane.
Verschil met de Metrum en de Audionote was er zeker maar gezien het prijsverschil lijkt me dit geen ramp.
Re: Ladder +++
Misschien mijn interpretatie van de DAM dac,toch ergens in de Friesland bijeenkomst laten horen?Verschil met de Metrum en de Audionote was er zeker maar gezien het prijsverschil lijkt me dit geen ramp.
Past net in de rugzak op de motor.
Re: Ladder +++
Ik snap dat verhaal over 'buizensound' echt totaal niet. En kuchjes en rotzooi in de ruimte hoor je met een buizenuitgang ook gewoon. Sterker nog, bij de Onkyo SACD speler met Wolfson 8742 DAC waren microdetails nu juist de verbetering toen ik de 3 NE5532's per kanaal verving door een enkele 6N16B mu stage.hannesie schreef:Ik "hoor"/lees het alweer, jij bent een buizenman, er moet een bepaalde "sound" in zitten, is het met een buizen uitgang dan niet het geval?
Ik wil graag horen wat er is opgenomen, dus als het er op staat, is het blijkbaar opgenomen, ook de kuchjes.of ander niet bedoelde rotzooi in de ruimte.
Meetbaar in vervorming praat je overigens over het verschil tussen 0.01% (of lager, afhankelijk van de belasting) en 0.0001%. Dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Mijn door Democles aangehaalde AKM dac gebruikt standaard een enkele LME49860 in de uitgang. De Dac is omschakelbaar tussen deze uitgang en de buizentrap. Als er al verschillen zijn, dan zou ik die in een blinde test er hoogstwaarschijnlijk niet uithalen.
Meer in het algemene weet ik intussen ook wel dat reproductie naar een huiskamer toe meer vereist dan het meetbaar beste stuk elektronica. Mijn huiskamer is nu eenmaal geen concertzaal, daarvoor heb ik zelf ook te veel opnames gemaakt (tot Mahler orkestwerken toe) en hoe het uitpakt thuis en of het 'overkomt' is altijd weer een verrassing. Goede electronica helpt zonder twijfel, maar in mijn huiskamer denk ik dat ik gegeven mijn Cabasse Pacific luidsprekers en de beperkingen van de akoestiek, niet veel verder meer ga komen met de electronica. Ik diversifieer dan ook 'horizontaal'; ik heb zoals je in mijn signing kan zien, meer dan 10 cd spelers en losse DACs, allemaal subtiel verschillend van elkaar.
Soms kom je full circle, zoals ik nu ervaar met een simple Rotel installatie met Rega speakers die ik voor een paar honderd euri in uitstekende staat van MP heb gekocht (voor mijn moeder). Het is in zekere zin ontmoedigend hoe dicht dit bij al het andere nieuwe moois dat ik heb staan komt in de parktijk. Terwijl, gezien het aantal generaties dat ertussen ligt, elke generatie opnieuw aangeprezen als weer een straatlengte beter dan de vorige, het gewoon nergens naar had mogen klinken.
Mijn moodswings zijn kennelijk groter dan de hoorbare evolutie in audioelectronica
Laatst gewijzigd door Jan Geert op wo 03 feb 2016, 15:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Ladder +++
Wel grappig, ik reageer op jouw reactie, ik vind het prachtig wat je doet, en vooral dan de opbouw, zeer eigen, en herkenbaar.democles schreef:
Wat ik niet snap van mensen op het DIY audio die de meest onmogelijke fratsen uithalen, zoal ik al aanhaalde.Ja,mijn DAM ligt ergens tussen de rest van mijn projecten, knoop hem wel weer tussen mijn buizenbakken als de GU-50 versterker het doet.
Ik had zoiets als Jan Geert al opmerkte(bij zijn laatste dac), het gevoel alsof al je vorige DAC projecten zo de kliko in kunnen.
Ik geniet ondertussen van mijn AD1865 zelfbouw buizen DAC, met in het achterhoofd dat ik hier luister naar een heleboel buizenvervorming,maar het klinkt nog steeds vet...............
In mijn GU-50 eindversterker projectje de koppelcondensatoren dusdanig aangepast ( polyprop,low ESR) om het karakter van de DAM DAC meer naar voren te brengen,dus minder buizen sound.
Bij de start had ik dus genoemd dat de optie met een buizen uitgangstrapje juist tot de mogelijkheden behoorde.
De bron kan ik dan eerst eens met een Raspberry met een kapot SDcard houdertje, maar dan kan het wel als I²S bron dienen met een piCorePlayer software.
Een Amanero of wat anders kan ook nog en dan de Odoid U3.
De gebalanceerde uitgangen kan ik direct aan de RelaiXed knopen, maar een buizenbuffer is in principe ook mogelijk met de RAW uitgang.
Re: Ladder +++
Dank je Hans,Wel grappig, ik reageer op jouw reactie, ik vind het prachtig wat je doet, en vooral dan de opbouw, zeer eigen, en herkenbaar.
Zal ook niet veel aan veranderen.......
De DAM dac nog niet genoeg beluisterd om nu een echt oordeel te geven,moet gewoon wennen aan het geluid,met buizen klonk het ook goed alleen heb ik nog geen geschikte match gevonden.
Ben er even een tijdje tussenuit geweest met gehoorproblemen,wat nu weer een beetje verbeterd.
Een buizenbuffer kan,maar moet niet te veel versterking geven,en het te veel aan output dan doodknuppelen door een heleboel tegenkoppeling is niet mijn ding.
Ben er nog niet uit.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Ladder +++
Zeg Hans, zijn er ergens schema's beschikbaar van Soekris z'n DAC? En dan vooral de referentie voeding voor de DAC. Da's namelijk één van de grootste knelpunten in een ladder DAC.
Re: Ladder +++
Het enige wat ik zo kan vinden, voor zover ik er verstand van heb is dit.
http://www.moredamfilters.info/content/ ... ngs-part-1
http://www.moredamfilters.info/content/ ... ngs-part-1
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Ladder +++
Ben inmiddels in gesprek met Soren, kan gek gaan zo op een donderdagmiddaghannesie schreef:Het enige wat ik zo kan vinden, voor zover ik er verstand van heb is dit.
http://www.moredamfilters.info/content/ ... ngs-part-1
Re: Ladder +++
Ik krijg inmiddels door uit China dat hij een verbeterde versie heeft gemaakt.
Re: Ladder +++
Nee nee, een nieuwe print waar je dan de Dac op kunt schroeven, en dan tevens de integratie van de S/PDIF coaxiaal en optisch, en dan weer met de galvanische scheiding (Murata101)voor de coaxiale en voeding voor de optische.
En dan de selectie knop voor de verschillende ingangen die het bij mij nu niet helemaal doet, en een S/PDIF uitgang en als krent in de pap, de selectie indicatie dual led-jes met de frequenties en lock en DSD, en dan de aansluiting ook geïntegreerd voor de Amanero die de USB en I²S toevoegt aan het geheel.
De nieuwste firmware, (wat komt er na 0.99) , die een dezer dagen uitkomt en wat dan via de USB poort DoP (= DSD over PCM ) de DSD bestanden nu ook direct kan afspelen.
Ik heb zelf nog niet veel gespeeld met filters, maar het moet zachtjes aan makkelijker worden om ook de newNos filter eens te gaan gebruiken uit 1 van de 4 filterbanken.
F7 zou dan de NOS zijn.
En dan de selectie knop voor de verschillende ingangen die het bij mij nu niet helemaal doet, en een S/PDIF uitgang en als krent in de pap, de selectie indicatie dual led-jes met de frequenties en lock en DSD, en dan de aansluiting ook geïntegreerd voor de Amanero die de USB en I²S toevoegt aan het geheel.
De nieuwste firmware, (wat komt er na 0.99) , die een dezer dagen uitkomt en wat dan via de USB poort DoP (= DSD over PCM ) de DSD bestanden nu ook direct kan afspelen.
Ik heb zelf nog niet veel gespeeld met filters, maar het moet zachtjes aan makkelijker worden om ook de newNos filter eens te gaan gebruiken uit 1 van de 4 filterbanken.
F7 zou dan de NOS zijn.
