Ah duidelijk. Altijd je Gerbers controleren met een apart proggie! Zelfs met Altium gaat het wel eens mis... Zelf gebruik ik de gratis versie van ViewMate Dat biedt uitgebreidere view modes, zoals een line mode. Handig voor checken van polygonen en cirkelsegmenten. Maar ok, is een andere discussie. OnT maar weer.Kappa7 schreef: ↑za 27 mei 2023, 0:25Dat is met Kicad gedaan.
De bovenstaande afdruk van de gerber heb ik overigens met Gerbv gedaan.
http://gerbv.geda-project.org/
Werkt erg mooi om de output mee te controleren.
zuivere DSD dac
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: zuivere DSD dac
Re: zuivere DSD dac
Ja klopt, ik geloof dat ik nu de laatste had die hier ooit waren aangeboden.
Werken erg prettig die kastjes.
Werken erg prettig die kastjes.
Re: zuivere DSD dac
De grote Mouser bestelling is nog niet gedaan, ik wacht op controle door Kappa7 van de BOM. Ondertussen zijn de (komende 9 maanden niet meer verkrijgbare!) weerstandsnetwerken binnen. Voor de zekerheid maar meteen 50 stuks besteld. Farnell heeft er nu nog 27.
Andere Chinese trafo's besteld. Veel blijkt niet leverbaar. Hopelijk wordt hier wel de belofte waargemaakt.
https://nl.aliexpress.com/item/40011461 ... pt=glo2nld Het aantal in voorraad is weer gedaald van 98 naar 97, want Kappa7 heeft ze ook besteld.
En de Toroidy trafo's zijn ook onderweg.
Last but not least: de printen zijn geproduceerd en verzonden.
https://nl.aliexpress.com/item/40011461 ... pt=glo2nld Het aantal in voorraad is weer gedaald van 98 naar 97, want Kappa7 heeft ze ook besteld.
En de Toroidy trafo's zijn ook onderweg.
Last but not least: de printen zijn geproduceerd en verzonden.
Re: zuivere DSD dac
Vol verwachting klopt ons hart, we hoeven daarvoor niet meer tot 5 december te wachten. 
Lijkt mij best wel een mooie opzet.
Lijkt mij best wel een mooie opzet.
Re: zuivere DSD dac
Klopt heb ook al wat spullen besteld en de Bom is akkoord en kan besteld worden.
Ziet er allemaal keurig uit.
Ik moet voor me zelf nog wat uitwerken om gelijk mee te bestellen.
Mijn huidige voorversterker is nog SE en moet omgebouwd worden naar gebalanceerd en dit project is daar een mooie aanleiding voor.
Nog maar even snel een input selector voor uitgewerkt.
Ziet er allemaal keurig uit.
Ik moet voor me zelf nog wat uitwerken om gelijk mee te bestellen.
Mijn huidige voorversterker is nog SE en moet omgebouwd worden naar gebalanceerd en dit project is daar een mooie aanleiding voor.
Nog maar even snel een input selector voor uitgewerkt.
Re: zuivere DSD dac
Ik heb net de grote mouser bestelling de deur uit gedaan.
En nog wat spul van alie wat ik niet bij mouser kon vinden.
Nu wachten tot alles binnen is dan kan het feest beginnen.

En nog wat spul van alie wat ik niet bij mouser kon vinden.
Nu wachten tot alles binnen is dan kan het feest beginnen.
Re: zuivere DSD dac
Mijn Mouser pakket kwam vandaag binnen. Duurste componenten zijn de Crystek klokken. Ze glimmen in ieder geval mooi! En zijn gemakkelijk te solderen.
Ik hoop nu zeer binnenkort de PCB's te ontvangen.
Re: zuivere DSD dac
De 4-laags PCB's zijn binnen! Mooi spul. Het solderen kan beginnen.
Re: zuivere DSD dac
Ik heb alvast wat gesoldeerd. Voelt een beetje als spelen met lego.
Re: zuivere DSD dac
Als het goed is ligt er het een en ander op de deurmat als ik thuis kom
Ik kom waarschijnlijk snel bij je langs
Spreken even af via pb
Re: zuivere DSD dac
Dat ziet er netjes uit zeg!
Zijn er nog manieren om te testen of dat fijne soldeerwerk goed is gegaan, of merk je dat pas door verder te bouwen en er geluid uit te krijgen?
Groetjes Walter
Zijn er nog manieren om te testen of dat fijne soldeerwerk goed is gegaan, of merk je dat pas door verder te bouwen en er geluid uit te krijgen?
Groetjes Walter
Re: zuivere DSD dac
Ik meet elke weerstand van 5k na direct na solderen. Zijn er dus telkens 8.
Re: zuivere DSD dac
Vandaag maar een dagje vrij genomen en bij Jeroen een PCB opgehaald.
tevens even door gereden naar aluminum op maat om daar nog een plaatje op te halen voor de behuizing.
thuis gekomen gelijk de pook opgestookt en maar weer uit gezet.
Er moest eerst nog wat uitgezocht worden. het solderen van de weerstanden ging wel maar de 0.1uF ctjes zijn wel erg klein. 603.
Er zijn er een aantal overleden zo lijkt en een aantal zijn ook de kamer ingeschoten uit de pincet vandaan.
En in de vloerbedekking vind je die dan niet meer terug.
Als de onderdelen er op zitten nog maar eens de balans opmaken van wat bij besteld moet worden.
Gaat best voorspoedig dus
tevens even door gereden naar aluminum op maat om daar nog een plaatje op te halen voor de behuizing.
thuis gekomen gelijk de pook opgestookt en maar weer uit gezet.
Er moest eerst nog wat uitgezocht worden. het solderen van de weerstanden ging wel maar de 0.1uF ctjes zijn wel erg klein. 603.
Er zijn er een aantal overleden zo lijkt en een aantal zijn ook de kamer ingeschoten uit de pincet vandaan.
En in de vloerbedekking vind je die dan niet meer terug.
Als de onderdelen er op zitten nog maar eens de balans opmaken van wat bij besteld moet worden.
Gaat best voorspoedig dus
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: zuivere DSD dac
Laat maar weten of het lukt George, ik kom graag langs als je hulp nodig hebt. Kan je meteen mn Unisolder zelfbouw soldeer apparaat uitproberen
Ik heb daar zoals gezegd nog bestukte printjes van liggen.
Ik heb ook nog wel eea aan 0603 condensatortjes liggen volgens mij, maar dat zou ik even moeten checken.
Tip: je kan eigenlijk nooit teveel flux gebruiken.
Ik heb ook nog wel eea aan 0603 condensatortjes liggen volgens mij, maar dat zou ik even moeten checken.
Tip: je kan eigenlijk nooit teveel flux gebruiken.
Re: zuivere DSD dac
Dat is goed om te weten.
Maar wil het voorlopig eerst zelf proberen.
Die flux heb ik nog niet echt gebruikt.
Mogelijk moet ik de tempratuur wat lager instellen.
Die heb ik nu op 280° staan maar zou wat lager mogen. Morgen maar eens kijken wat de goede tempratuur is.
Maar wil het voorlopig eerst zelf proberen.
Die flux heb ik nog niet echt gebruikt.
Mogelijk moet ik de tempratuur wat lager instellen.
Die heb ik nu op 280° staan maar zou wat lager mogen. Morgen maar eens kijken wat de goede tempratuur is.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: zuivere DSD dac
Ja, flux.
En soldeertin max 0,5mm, idem zo'n soldeerpunt.
Pincetje, zorg dat je daarvoor ook een goede hebt.
Met goed gereedschap is het geen probleem.
En soldeertin max 0,5mm, idem zo'n soldeerpunt.
Pincetje, zorg dat je daarvoor ook een goede hebt.
Met goed gereedschap is het geen probleem.
Re: zuivere DSD dac
Soldeer tin is 0.7 60-40 en dat gaat wel fijn, puntje van de bout is 0.5 gat ook goed.
Mijn rechte pincet is niet lekker en lanceert de componentjes maar de kromme met 40 graden punt werkt wel goed.
De loep die ik gebruik gaat ook prima, nu nog een motoriek wat de componenten gelijk recht legt.
Maar goed het schiet al redelijk op. en al doende leert men.
Tis wel een beetje een Walt foto maar heb geen zin om de telefoon beneden op te halen.
Verder zie ik dat de transformatoren inmiddels zijn vrijgegeven door de douane en nu ook snel geleverd zouden moeten worden. 
Mijn rechte pincet is niet lekker en lanceert de componentjes maar de kromme met 40 graden punt werkt wel goed.
De loep die ik gebruik gaat ook prima, nu nog een motoriek wat de componenten gelijk recht legt.
Maar goed het schiet al redelijk op. en al doende leert men.
Tis wel een beetje een Walt foto maar heb geen zin om de telefoon beneden op te halen.
Re: zuivere DSD dac
Maken jij en Jeroen nu precies dezelfde, of andere component keuzes?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: zuivere DSD dac
Zo goed als dezelfde.
Ik zal als interface in eerste instantie de amanero gebruiken en geen bbg.
Ik zal als interface in eerste instantie de amanero gebruiken en geen bbg.
Re: zuivere DSD dac
De nieuwe trafo's zijn binnen. Ik ben benieuwd hoe ze zich verhouden qua vervorming en klank met wat ik al had.
Nog niet gesoldeerd, maar er even opgelegd om te zien hoe het past.
Nog niet gesoldeerd, maar er even opgelegd om te zien hoe het past.
Re: zuivere DSD dac
Voor het gemak zojuist een Velleman hetelucht soldeerstation besteld. Dit om de DC-DC convertor te kunnen plaatsen op het grondvlak.
En meteen handig voor het plaatsen of desolderen van componenten daar waar er al soldeer op het soldeervlak zit. De geleverde printen zijn niet overal even schoon wat dat betreft en met de hete lucht maak je van de nood een deugd.
Van de Xing U30 moet ik verder de klokken nog netjes gaan verwijderen als ik die wil gaan gebruiken in plaats van de originele Amanero. De Xing U30 kan niet in slave mode dus de klokken moeten eraf en de (Crystek) masterklok moet via pin 6 van de Amanero connector worden doorverbonden.
Kun je ook zien op deze foto van het Russische forum waar deze luxere versie ook wordt getoond (net weer in een andere uitvoering).
En meteen handig voor het plaatsen of desolderen van componenten daar waar er al soldeer op het soldeervlak zit. De geleverde printen zijn niet overal even schoon wat dat betreft en met de hete lucht maak je van de nood een deugd.
Van de Xing U30 moet ik verder de klokken nog netjes gaan verwijderen als ik die wil gaan gebruiken in plaats van de originele Amanero. De Xing U30 kan niet in slave mode dus de klokken moeten eraf en de (Crystek) masterklok moet via pin 6 van de Amanero connector worden doorverbonden.
Kun je ook zien op deze foto van het Russische forum waar deze luxere versie ook wordt getoond (net weer in een andere uitvoering).
