ESP Project 88 Voorversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ESP Project 88 Voorversterker

Bericht door ray5150 »

De massabedrading van de audio, zit ik me eigenlijk af te vragen wat beter is,
Een sterpunt bij de voeding maken, of doorlussen van relaisprint, naar preamp, en dan naar de voeding ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ESP Project 88 Voorversterker

Bericht door Pjotr »

Met dit soort low level signalen: Een massavlak! Dus alle signaalaarde direct op de alu montageplaat. En hou stuursignalen zoals voor de relais daarvan geheel gescheiden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ESP Project 88 Voorversterker

Bericht door ray5150 »

De massa van de relais en schakel logica staan inderdaad los van de audiomassa. vandaar ook de gescheiden voedingen en trafo's.
Maarre, afgezien van het alu hoekbeugeltje dat de potmeter op zijn plek houd is hier geen massavlak te bekennen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ESP Project 88 Voorversterker

Bericht door Pjotr »

Gescheiden voeding prima! Dan wordt het steraarde voor de signaalaarde. Gewoon proberen. Wil je onderzoeken wat het minste storing/brom oplevert: Met Arta aan de uitgang een spectrum plotje maken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ESP Project 88 Voorversterker

Bericht door ray5150 »

Nu heb ik geen ervaring met Arta, maar ik kan natuurlijk mettertijd wel eens wat proberen.
Dit topic gevonden : viewtopic.php?t=21639 en ook Arta gedownload.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ESP Project 88 Voorversterker

Bericht door Pjotr »

Begin gewoon eens er mee te spelen. Te beginnen met een loopback meting met je geluidskaart: Line IN --> Line OUT met elkaar verbinden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ESP Project 88 Voorversterker

Bericht door ray5150 »

Moet dat perse een externe geluidskaart zijn, of zijn de interne aansluitingen van een simpele laptop goed genoeg ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ESP Project 88 Voorversterker

Bericht door Pjotr »

Die van een laptop hebben meestal een AVR voor opname en vallen af beneden de 100Hz, als ze al een Line In hebben. Gewoon proberen wat het oplevert. Losse PCI kaarten in een PC zijn doorgaans prima als je die nog hebt, anders i.d.d. een externe USB kaart. Doorgaans zijn de on-board geluidschips/kaarten van desktop PC's wel goed bruikbaar.
Plaats reactie