ESP Project 88 Voorversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: ESP Project 88 Voorversterker
De massabedrading van de audio, zit ik me eigenlijk af te vragen wat beter is,
Een sterpunt bij de voeding maken, of doorlussen van relaisprint, naar preamp, en dan naar de voeding ?
Een sterpunt bij de voeding maken, of doorlussen van relaisprint, naar preamp, en dan naar de voeding ?
Re: ESP Project 88 Voorversterker
Met dit soort low level signalen: Een massavlak! Dus alle signaalaarde direct op de alu montageplaat. En hou stuursignalen zoals voor de relais daarvan geheel gescheiden.
Re: ESP Project 88 Voorversterker
De massa van de relais en schakel logica staan inderdaad los van de audiomassa. vandaar ook de gescheiden voedingen en trafo's.
Maarre, afgezien van het alu hoekbeugeltje dat de potmeter op zijn plek houd is hier geen massavlak te bekennen.
Maarre, afgezien van het alu hoekbeugeltje dat de potmeter op zijn plek houd is hier geen massavlak te bekennen.
Re: ESP Project 88 Voorversterker
Gescheiden voeding prima! Dan wordt het steraarde voor de signaalaarde. Gewoon proberen. Wil je onderzoeken wat het minste storing/brom oplevert: Met Arta aan de uitgang een spectrum plotje maken.
Re: ESP Project 88 Voorversterker
Nu heb ik geen ervaring met Arta, maar ik kan natuurlijk mettertijd wel eens wat proberen.
Dit topic gevonden : viewtopic.php?t=21639 en ook Arta gedownload.
Dit topic gevonden : viewtopic.php?t=21639 en ook Arta gedownload.
Re: ESP Project 88 Voorversterker
Begin gewoon eens er mee te spelen. Te beginnen met een loopback meting met je geluidskaart: Line IN --> Line OUT met elkaar verbinden.
Re: ESP Project 88 Voorversterker
Moet dat perse een externe geluidskaart zijn, of zijn de interne aansluitingen van een simpele laptop goed genoeg ?
Re: ESP Project 88 Voorversterker
Die van een laptop hebben meestal een AVR voor opname en vallen af beneden de 100Hz, als ze al een Line In hebben. Gewoon proberen wat het oplevert. Losse PCI kaarten in een PC zijn doorgaans prima als je die nog hebt, anders i.d.d. een externe USB kaart. Doorgaans zijn de on-board geluidschips/kaarten van desktop PC's wel goed bruikbaar.
