Ik heb begin December een hartinfart gehad.bas focal m180 schreef:waarom mocht het eerst niet .
2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 2013
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Dat is minder , ik las het net allemaal in je topic .koifarm schreef:Ik heb begin December een hartinfart gehad.bas focal m180 schreef:waarom mocht het eerst niet .
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
zo, da's wel heftig zeg (had ik ff gemist)koifarm schreef:Ik heb begin December een hartinfart gehad.
is alles onder controle nu?
ik neem overigens naast het paasproject van dit jaar, m'n 3weggen en m'n ncore versterker mee. suqeezebox touch kan ook wel mee. is er ook iemand met de AF-DAC2?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Mooi dat je er weer bij bent Ronny, en dat het met de gezondheid weer beter gaat. Nog wel ff kalm an aub, ook al is het therapeutisch...
Maar dan hebben we al een mooi vergelijk voor het phono gebeuren, de phonodude, jou solar voorversterker en mijn opamp gebakje. Kunnen we ook de retroversterker bij gaan gebruiken.
Henkjan, ik neem aan dat dit de 3-weggen zijn die eerst mee naar Beetsterzwaag zouden? ik zet ze (en je andere spullen) erbij in de lijst.
We hebben 3 grote ruimtes tot onze beschikking mensen, dus nog plek zat, komt er bij!
Maar dan hebben we al een mooi vergelijk voor het phono gebeuren, de phonodude, jou solar voorversterker en mijn opamp gebakje. Kunnen we ook de retroversterker bij gaan gebruiken.
Henkjan, ik neem aan dat dit de 3-weggen zijn die eerst mee naar Beetsterzwaag zouden? ik zet ze (en je andere spullen) erbij in de lijst.
We hebben 3 grote ruimtes tot onze beschikking mensen, dus nog plek zat, komt er bij!
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Het gaat nu prima. Het was al de tweede keer.
Ze hebben een verstopping van een slagader verholpen met een stent. Moest daarna een week rusten en ben nu bezig de draad weer op te pakken. Paar uur per dag na het werk, een beetje sporten en veel therapeutisch solderen en freezen.
Ze hebben een verstopping van een slagader verholpen met een stent. Moest daarna een week rusten en ben nu bezig de draad weer op te pakken. Paar uur per dag na het werk, een beetje sporten en veel therapeutisch solderen en freezen.
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Misschien op een plankje?Henkjan schreef:is er ook iemand met de AF-DAC2?
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Ouwe beschuitdoos dan..........???knuisje schreef:Geen plankje....
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Mijn trots in een oude beschuitdoos.

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Het lijkt er op dat ik ook kom
En ik neem mijn nieuwe eindbakjes mee die ik voor de TubeSociety heb gemaakt.
ik kan pas over een week hier meer over posten maar een foto kan natuurlijk geen kwaad.
oja het zijn mono blokjes dus er is er nog zo een. Mocht het nodig zijn dan neem ik ook mijn PD mee leuk om te vergelijken met het grote phonotrappen vergelijk.
Groetjes George
En ik neem mijn nieuwe eindbakjes mee die ik voor de TubeSociety heb gemaakt.
ik kan pas over een week hier meer over posten maar een foto kan natuurlijk geen kwaad.
oja het zijn mono blokjes dus er is er nog zo een. Mocht het nodig zijn dan neem ik ook mijn PD mee leuk om te vergelijken met het grote phonotrappen vergelijk.
Groetjes George
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Ben je er toch nog in geslaagd George om een
passende trafoset te vinden voor dit project?
Ik meende mij te herinneren dat je daar naar opzoek was.
Ben benieuwd naar meer foto's
Ziet er wel zeer netjes uit hoor.
passende trafoset te vinden voor dit project?
Ik meende mij te herinneren dat je daar naar opzoek was.
Ben benieuwd naar meer foto's
Ziet er wel zeer netjes uit hoor.
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Die volgen nog.
De trafo was eigenlijk geen probleem, de voeding is in samenwerking met Amplimo op maat gemaakt voor deze versterker.
De ugt is natuurlijk ook Amplimo maar dat is een standaard trafo.
Verder nog even geduld ik zal het hele verhaal hier plaatsen als deze eerst door Menno is gepubliceerd.
Grotjes George
De trafo was eigenlijk geen probleem, de voeding is in samenwerking met Amplimo op maat gemaakt voor deze versterker.
De ugt is natuurlijk ook Amplimo maar dat is een standaard trafo.
Verder nog even geduld ik zal het hele verhaal hier plaatsen als deze eerst door Menno is gepubliceerd.
Grotjes George
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Was even een paar dagen van de radar
maar ben er weer.
Mooi dat je erbij bent George, ik zou zeggen neem allebei mee, de monoblokjes en de PD. Neem je nog een draaitafel mee?
Mooi dat je erbij bent George, ik zou zeggen neem allebei mee, de monoblokjes en de PD. Neem je nog een draaitafel mee?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Er is nog veel ruimte over mensen, heb je wat leuks staan en wil je dit ten gehore brengen op een mooie locatie kom erbij!
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Ik ben er ook bij met mijn 12E1 eindversterker (voorversterker ben ik nog mee bezig), een cd speler als bron en de one and only 'zelfbouwaudio.nl' hoofdtelefoonversterker 
Ohja ik heb ook nog een buizen MM phono voorversterker (eventueel ook te koop)
Ohja ik heb ook nog een buizen MM phono voorversterker (eventueel ook te koop)
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Dat kan wel maar dat zou dan de thorens worden.Barry2001 schreef:Was even een paar dagen van de radarmaar ben er weer.
Mooi dat je erbij bent George, ik zou zeggen neem allebei mee, de monoblokjes en de PD. Neem je nog een draaitafel mee?
Moet ik deze wel weer even spelend maken.
Mogelijk kan ik wel weer even een arm samen stellen.
Het is dan wel de zelfde tafel als een jaar geleden
lijkt me niet erg vernieuwend.
Maar als er genoeg mensen zijn die deze willen zien of horen dan maak ik hem wel weer klaar.
Laat het maar weten.
Groetjes George
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Leuk dat je de spullen mee wilt nemen, neem gerust de Phonovoorversterker mee als zijn de te koop, geen probleem. Is het verder een complete set wat je meeneemt, met luidsprekers?sevenup schreef:Ik ben er ook bij met mijn 12E1 eindversterker (voorversterker ben ik nog mee bezig), een cd speler als bron en de one and only 'zelfbouwaudio.nl' hoofdtelefoonversterker
Ohja ik heb ook nog een buizen MM phono voorversterker (eventueel ook te koop)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Tsja, ik vind het wel een goed idee. We zouden 'm met jou arm kunnen vergelijken met mijn Thorens, met SME arm. Is het veel moeite?Kappa7 schreef:Dat kan wel maar dat zou dan de thorens worden.Barry2001 schreef:Was even een paar dagen van de radarmaar ben er weer.
Mooi dat je erbij bent George, ik zou zeggen neem allebei mee, de monoblokjes en de PD. Neem je nog een draaitafel mee?
Moet ik deze wel weer even spelend maken.
Mogelijk kan ik wel weer even een arm samen stellen.
Het is dan wel de zelfde tafel als een jaar geleden
lijkt me niet erg vernieuwend.
Maar als er genoeg mensen zijn die deze willen zien of horen dan maak ik hem wel weer klaar.
Laat het maar weten.
Groetjes George
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Ik heb op dit moment niet veel staan qua zelfbouw luidsprekers, alleen een setje needles. Ik heb laatst wel een leuk setje monitor speakers gekocht, de castle durham. Eventueel kan ik die wel meenemen.Barry2001 schreef:Leuk dat je de spullen mee wilt nemen, neem gerust de Phonovoorversterker mee als zijn de te koop, geen probleem. Is het verder een complete set wat je meeneemt, met luidsprekers?sevenup schreef:Ik ben er ook bij met mijn 12E1 eindversterker (voorversterker ben ik nog mee bezig), een cd speler als bron en de one and only 'zelfbouwaudio.nl' hoofdtelefoonversterker
Ohja ik heb ook nog een buizen MM phono voorversterker (eventueel ook te koop)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Het is (nog) niet erg dik gezaaid met speakers, misschien wel een goed idee om ze mee te nemen ja ondanks dat het geen zelfbouw is. Heb je gelijk een complete set.sevenup schreef:Ik heb op dit moment niet veel staan qua zelfbouw luidsprekers, alleen een setje needles. Ik heb laatst wel een leuk setje monitor speakers gekocht, de castle durham. Eventueel kan ik die wel meenemen.Barry2001 schreef:Leuk dat je de spullen mee wilt nemen, neem gerust de Phonovoorversterker mee als zijn de te koop, geen probleem. Is het verder een complete set wat je meeneemt, met luidsprekers?sevenup schreef:Ik ben er ook bij met mijn 12E1 eindversterker (voorversterker ben ik nog mee bezig), een cd speler als bron en de one and only 'zelfbouwaudio.nl' hoofdtelefoonversterker
Ohja ik heb ook nog een buizen MM phono voorversterker (eventueel ook te koop)
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Ok is goed.Barry2001 schreef:Het is (nog) niet erg dik gezaaid met speakers, misschien wel een goed idee om ze mee te nemen ja ondanks dat het geen zelfbouw is. Heb je gelijk een complete set.sevenup schreef:Ik heb op dit moment niet veel staan qua zelfbouw luidsprekers, alleen een setje needles. Ik heb laatst wel een leuk setje monitor speakers gekocht, de castle durham. Eventueel kan ik die wel meenemen.Barry2001 schreef:Leuk dat je de spullen mee wilt nemen, neem gerust de Phonovoorversterker mee als zijn de te koop, geen probleem. Is het verder een complete set wat je meeneemt, met luidsprekers?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Heb het er voor de goede orde bij gezet, mooi dat je de moeite wilt nemen.
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Op zich niet heel veel moeite ik zal eens kijken wat ik er van kan maken.Barry2001 schreef:Tsja, ik vind het wel een goed idee. We zouden 'm met jou arm kunnen vergelijken met mijn Thorens, met SME arm. Is het veel moeite?Kappa7 schreef:Dat kan wel maar dat zou dan de thorens worden.Barry2001 schreef:Was even een paar dagen van de radarmaar ben er weer.
Mooi dat je erbij bent George, ik zou zeggen neem allebei mee, de monoblokjes en de PD. Neem je nog een draaitafel mee?
Moet ik deze wel weer even spelend maken.
Mogelijk kan ik wel weer even een arm samen stellen.
Het is dan wel de zelfde tafel als een jaar geleden
lijkt me niet erg vernieuwend.
Maar als er genoeg mensen zijn die deze willen zien of horen dan maak ik hem wel weer klaar.
Laat het maar weten.
Groetjes George
Vergelijken met jou tafel kan maar het grootste verschil dat je hoort komt van het element.
Wil je dat goed vergelijken dan zou je eigenlijk het zelfde element moeten gebruiken.
Dat gaat dan ook weer niet om dat jij een middelzware arm hebt en ik een hele lichte.
Zou je mijn element in jou arm gebruiken dan ben jij in het nadeel en anders om natuurlijk.
Maar om het een keer naast elkaar horen is natuurlijk gewoon leuk.
Ik heb dan ook een voorversterker bij me op een plankje en daarmee een complete zet op de speakers na.
De magies passen niet in de auto die ik nu heb en gaan dus niet mee.
Maar en zijn vast wel mensen met mooie speakers die geen aansturing bij zich hebben.
De eindversterkers zijn geen vd Veen versterkers maar een ontwerp van mijzelf gemaakt als onderdeel van de TubeSociety.
Het gaat om mod 9 ik kan daar nu eindelijk wat meer over vertellen en zal daar het topic dat daar bij hoort verder gaan.
Groetjes George
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Het draaitafel vergelijk is inderdaad wat appels met peren vergelijken, maar dat houd je toch wel. Er is snel al wat anders, en elementen gaan zitten verwisselen gaat ook niet werken om dat je weer met een stukje afstemming zit George. Maar wie weet komt er nog wat opvallends naar voren.Kappa7 schreef:Op zich niet heel veel moeite ik zal eens kijken wat ik er van kan maken.Barry2001 schreef:Tsja, ik vind het wel een goed idee. We zouden 'm met jou arm kunnen vergelijken met mijn Thorens, met SME arm. Is het veel moeite?Kappa7 schreef:Dat kan wel maar dat zou dan de thorens worden.
Moet ik deze wel weer even spelend maken.
Mogelijk kan ik wel weer even een arm samen stellen.
Het is dan wel de zelfde tafel als een jaar geleden
lijkt me niet erg vernieuwend.
Maar als er genoeg mensen zijn die deze willen zien of horen dan maak ik hem wel weer klaar.
Laat het maar weten.
Groetjes George
Vergelijken met jou tafel kan maar het grootste verschil dat je hoort komt van het element.
Wil je dat goed vergelijken dan zou je eigenlijk het zelfde element moeten gebruiken.
Dat gaat dan ook weer niet om dat jij een middelzware arm hebt en ik een hele lichte.
Zou je mijn element in jou arm gebruiken dan ben jij in het nadeel en anders om natuurlijk.
Maar om het een keer naast elkaar horen is natuurlijk gewoon leuk.
Ik heb dan ook een voorversterker bij me op een plankje en daarmee een complete zet op de speakers na.
De magies passen niet in de auto die ik nu heb en gaan dus niet mee.
Maar en zijn vast wel mensen met mooie speakers die geen aansturing bij zich hebben.
De eindversterkers zijn geen vd Veen versterkers maar een ontwerp van mijzelf gemaakt als onderdeel van de TubeSociety.
Het gaat om mod 9 ik kan daar nu eindelijk wat meer over vertellen en zal daar het topic dat daar bij hoort verder gaan.
Groetjes George
Duidelijk, je monoblokken, heb het in de openingspost aangepast.
Luidsprekers zijn nog niet erg dik gezaaid in de aanmeldingen, dus als iemand nog een leuk setje heeft?
