2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 2013

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door koifarm »

bas focal m180 schreef:
waarom mocht het eerst niet .
Ik heb begin December een hartinfart gehad.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door bas focal m180 »

koifarm schreef:
bas focal m180 schreef:
waarom mocht het eerst niet .
Ik heb begin December een hartinfart gehad.
Dat is minder , ik las het net allemaal in je topic .
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Henkjan »

koifarm schreef:
Ik heb begin December een hartinfart gehad.
zo, da's wel heftig zeg (had ik ff gemist)
is alles onder controle nu?

ik neem overigens naast het paasproject van dit jaar, m'n 3weggen en m'n ncore versterker mee. suqeezebox touch kan ook wel mee. is er ook iemand met de AF-DAC2?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Barry2001 »

Mooi dat je er weer bij bent Ronny, en dat het met de gezondheid weer beter gaat. Nog wel ff kalm an aub, ook al is het therapeutisch...

Maar dan hebben we al een mooi vergelijk voor het phono gebeuren, de phonodude, jou solar voorversterker en mijn opamp gebakje. Kunnen we ook de retroversterker bij gaan gebruiken.

Henkjan, ik neem aan dat dit de 3-weggen zijn die eerst mee naar Beetsterzwaag zouden? ik zet ze (en je andere spullen) erbij in de lijst.

We hebben 3 grote ruimtes tot onze beschikking mensen, dus nog plek zat, komt er bij!
Bijlagen
DSC00229_f.jpg
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door koifarm »

Het gaat nu prima. Het was al de tweede keer.
Ze hebben een verstopping van een slagader verholpen met een stent. Moest daarna een week rusten en ben nu bezig de draad weer op te pakken. Paar uur per dag na het werk, een beetje sporten en veel therapeutisch solderen en freezen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door hannesie »

Henkjan schreef:
is er ook iemand met de AF-DAC2?
Misschien op een plankje? :oops: :oops:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door knuisje »

Geen plankje.... [-o<
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door hannesie »

knuisje schreef:
Geen plankje.... [-o<
Ouwe beschuitdoos dan..........??? :rofl:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door knuisje »

Mijn trots in een oude beschuitdoos. :x :( :cry: :evil: 8-[ :-# =; :boos: #-o [-( ](*,) :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door hannesie »

8-[ ............. :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Kappa7 »

Het lijkt er op dat ik ook kom :D

En ik neem mijn nieuwe eindbakjes mee die ik voor de TubeSociety heb gemaakt.
ik kan pas over een week hier meer over posten maar een foto kan natuurlijk geen kwaad.
oja het zijn mono blokjes dus er is er nog zo een.
P1060457.JPG
Mocht het nodig zijn dan neem ik ook mijn PD mee leuk om te vergelijken met het grote phonotrappen vergelijk.

Groetjes George
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door TheoK »

Ben je er toch nog in geslaagd George om een
passende trafoset te vinden voor dit project?
Ik meende mij te herinneren dat je daar naar opzoek was.
Ben benieuwd naar meer foto's

Ziet er wel zeer netjes uit hoor.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Kappa7 »

Die volgen nog.
De trafo was eigenlijk geen probleem, de voeding is in samenwerking met Amplimo op maat gemaakt voor deze versterker.
De ugt is natuurlijk ook Amplimo maar dat is een standaard trafo.

Verder nog even geduld ik zal het hele verhaal hier plaatsen als deze eerst door Menno is gepubliceerd.

Grotjes George
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Barry2001 »

Was even een paar dagen van de radar :( maar ben er weer.

Mooi dat je erbij bent George, ik zou zeggen neem allebei mee, de monoblokjes en de PD. Neem je nog een draaitafel mee?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Barry2001 »

Er is nog veel ruimte over mensen, heb je wat leuks staan en wil je dit ten gehore brengen op een mooie locatie kom erbij!
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door sevenup »

Ik ben er ook bij met mijn 12E1 eindversterker (voorversterker ben ik nog mee bezig), een cd speler als bron en de one and only 'zelfbouwaudio.nl' hoofdtelefoonversterker :)

Ohja ik heb ook nog een buizen MM phono voorversterker (eventueel ook te koop)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Kappa7 »

Barry2001 schreef:
Was even een paar dagen van de radar :( maar ben er weer.

Mooi dat je erbij bent George, ik zou zeggen neem allebei mee, de monoblokjes en de PD. Neem je nog een draaitafel mee?
Dat kan wel maar dat zou dan de thorens worden.
Moet ik deze wel weer even spelend maken.
Mogelijk kan ik wel weer even een arm samen stellen.
Het is dan wel de zelfde tafel als een jaar geleden
lijkt me niet erg vernieuwend.
Maar als er genoeg mensen zijn die deze willen zien of horen dan maak ik hem wel weer klaar.
Laat het maar weten.
Groetjes George
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Barry2001 »

sevenup schreef:
Ik ben er ook bij met mijn 12E1 eindversterker (voorversterker ben ik nog mee bezig), een cd speler als bron en de one and only 'zelfbouwaudio.nl' hoofdtelefoonversterker :)

Ohja ik heb ook nog een buizen MM phono voorversterker (eventueel ook te koop)
Leuk dat je de spullen mee wilt nemen, neem gerust de Phonovoorversterker mee als zijn de te koop, geen probleem. Is het verder een complete set wat je meeneemt, met luidsprekers?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Barry2001 »

Kappa7 schreef:
Barry2001 schreef:
Was even een paar dagen van de radar :( maar ben er weer.

Mooi dat je erbij bent George, ik zou zeggen neem allebei mee, de monoblokjes en de PD. Neem je nog een draaitafel mee?
Dat kan wel maar dat zou dan de thorens worden.
Moet ik deze wel weer even spelend maken.
Mogelijk kan ik wel weer even een arm samen stellen.
Het is dan wel de zelfde tafel als een jaar geleden
lijkt me niet erg vernieuwend.
Maar als er genoeg mensen zijn die deze willen zien of horen dan maak ik hem wel weer klaar.
Laat het maar weten.
Groetjes George
Tsja, ik vind het wel een goed idee. We zouden 'm met jou arm kunnen vergelijken met mijn Thorens, met SME arm. Is het veel moeite?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door sevenup »

Barry2001 schreef:
sevenup schreef:
Ik ben er ook bij met mijn 12E1 eindversterker (voorversterker ben ik nog mee bezig), een cd speler als bron en de one and only 'zelfbouwaudio.nl' hoofdtelefoonversterker :)

Ohja ik heb ook nog een buizen MM phono voorversterker (eventueel ook te koop)
Leuk dat je de spullen mee wilt nemen, neem gerust de Phonovoorversterker mee als zijn de te koop, geen probleem. Is het verder een complete set wat je meeneemt, met luidsprekers?
Ik heb op dit moment niet veel staan qua zelfbouw luidsprekers, alleen een setje needles. Ik heb laatst wel een leuk setje monitor speakers gekocht, de castle durham. Eventueel kan ik die wel meenemen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Barry2001 »

sevenup schreef:
Barry2001 schreef:
sevenup schreef:
Ik ben er ook bij met mijn 12E1 eindversterker (voorversterker ben ik nog mee bezig), een cd speler als bron en de one and only 'zelfbouwaudio.nl' hoofdtelefoonversterker :)

Ohja ik heb ook nog een buizen MM phono voorversterker (eventueel ook te koop)
Leuk dat je de spullen mee wilt nemen, neem gerust de Phonovoorversterker mee als zijn de te koop, geen probleem. Is het verder een complete set wat je meeneemt, met luidsprekers?
Ik heb op dit moment niet veel staan qua zelfbouw luidsprekers, alleen een setje needles. Ik heb laatst wel een leuk setje monitor speakers gekocht, de castle durham. Eventueel kan ik die wel meenemen.
Het is (nog) niet erg dik gezaaid met speakers, misschien wel een goed idee om ze mee te nemen ja ondanks dat het geen zelfbouw is. Heb je gelijk een complete set.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door sevenup »

Barry2001 schreef:
sevenup schreef:
Barry2001 schreef:
Leuk dat je de spullen mee wilt nemen, neem gerust de Phonovoorversterker mee als zijn de te koop, geen probleem. Is het verder een complete set wat je meeneemt, met luidsprekers?
Ik heb op dit moment niet veel staan qua zelfbouw luidsprekers, alleen een setje needles. Ik heb laatst wel een leuk setje monitor speakers gekocht, de castle durham. Eventueel kan ik die wel meenemen.
Het is (nog) niet erg dik gezaaid met speakers, misschien wel een goed idee om ze mee te nemen ja ondanks dat het geen zelfbouw is. Heb je gelijk een complete set.
Ok is goed.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Barry2001 »

Heb het er voor de goede orde bij gezet, mooi dat je de moeite wilt nemen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Kappa7 »

Barry2001 schreef:
Kappa7 schreef:
Barry2001 schreef:
Was even een paar dagen van de radar :( maar ben er weer.

Mooi dat je erbij bent George, ik zou zeggen neem allebei mee, de monoblokjes en de PD. Neem je nog een draaitafel mee?
Dat kan wel maar dat zou dan de thorens worden.
Moet ik deze wel weer even spelend maken.
Mogelijk kan ik wel weer even een arm samen stellen.
Het is dan wel de zelfde tafel als een jaar geleden
lijkt me niet erg vernieuwend.
Maar als er genoeg mensen zijn die deze willen zien of horen dan maak ik hem wel weer klaar.
Laat het maar weten.
Groetjes George
Tsja, ik vind het wel een goed idee. We zouden 'm met jou arm kunnen vergelijken met mijn Thorens, met SME arm. Is het veel moeite?
Op zich niet heel veel moeite ik zal eens kijken wat ik er van kan maken.
Vergelijken met jou tafel kan maar het grootste verschil dat je hoort komt van het element.
Wil je dat goed vergelijken dan zou je eigenlijk het zelfde element moeten gebruiken.
Dat gaat dan ook weer niet om dat jij een middelzware arm hebt en ik een hele lichte.
Zou je mijn element in jou arm gebruiken dan ben jij in het nadeel en anders om natuurlijk.
Maar om het een keer naast elkaar horen is natuurlijk gewoon leuk.
Ik heb dan ook een voorversterker bij me op een plankje en daarmee een complete zet op de speakers na.
De magies passen niet in de auto die ik nu heb en gaan dus niet mee.
Maar en zijn vast wel mensen met mooie speakers die geen aansturing bij zich hebben.

De eindversterkers zijn geen vd Veen versterkers maar een ontwerp van mijzelf gemaakt als onderdeel van de TubeSociety.
Het gaat om mod 9 ik kan daar nu eindelijk wat meer over vertellen en zal daar het topic dat daar bij hoort verder gaan.

Groetjes George
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Barry2001 »

Kappa7 schreef:
Barry2001 schreef:
Kappa7 schreef:
Dat kan wel maar dat zou dan de thorens worden.
Moet ik deze wel weer even spelend maken.
Mogelijk kan ik wel weer even een arm samen stellen.
Het is dan wel de zelfde tafel als een jaar geleden
lijkt me niet erg vernieuwend.
Maar als er genoeg mensen zijn die deze willen zien of horen dan maak ik hem wel weer klaar.
Laat het maar weten.
Groetjes George
Tsja, ik vind het wel een goed idee. We zouden 'm met jou arm kunnen vergelijken met mijn Thorens, met SME arm. Is het veel moeite?
Op zich niet heel veel moeite ik zal eens kijken wat ik er van kan maken.
Vergelijken met jou tafel kan maar het grootste verschil dat je hoort komt van het element.
Wil je dat goed vergelijken dan zou je eigenlijk het zelfde element moeten gebruiken.
Dat gaat dan ook weer niet om dat jij een middelzware arm hebt en ik een hele lichte.
Zou je mijn element in jou arm gebruiken dan ben jij in het nadeel en anders om natuurlijk.
Maar om het een keer naast elkaar horen is natuurlijk gewoon leuk.
Ik heb dan ook een voorversterker bij me op een plankje en daarmee een complete zet op de speakers na.
De magies passen niet in de auto die ik nu heb en gaan dus niet mee.
Maar en zijn vast wel mensen met mooie speakers die geen aansturing bij zich hebben.

De eindversterkers zijn geen vd Veen versterkers maar een ontwerp van mijzelf gemaakt als onderdeel van de TubeSociety.
Het gaat om mod 9 ik kan daar nu eindelijk wat meer over vertellen en zal daar het topic dat daar bij hoort verder gaan.

Groetjes George
Het draaitafel vergelijk is inderdaad wat appels met peren vergelijken, maar dat houd je toch wel. Er is snel al wat anders, en elementen gaan zitten verwisselen gaat ook niet werken om dat je weer met een stukje afstemming zit George. Maar wie weet komt er nog wat opvallends naar voren.

Duidelijk, je monoblokken, heb het in de openingspost aangepast.

Luidsprekers zijn nog niet erg dik gezaaid in de aanmeldingen, dus als iemand nog een leuk setje heeft?
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”