Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door John P »

Je hebt ook nog de hele nacht van Zaterdag op Zondag.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door tigradekat »

John P schreef: zo 30 apr 2023, 16:33
Je hebt ook nog de hele nacht van Zaterdag op Zondag.
:mrgreen: :rock:
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door tigradekat »

Update: de monitors spelen! :yeah:

Eerst klonk het als een iPhone, er was duidelijk iets niet goed gegaan bij het bedraden van het filter. Gelukkig was het een kwestie van één verbinding aan de verkeerde kant van een condensator. Zonder sub en gesloten kast mist het fundament, maar verder klinkt het al heel erg volwassen :D

De subs schieten al aardig op, dus ik heb goede hoop dat alles naar Breda komt :rock:
Bijlagen
IMG20230503154827.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door Shadow »

Gaaf!
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door tigradekat »

Meine Gotte wat meurt die Bison Tix zeg bij die grote lappen fineer
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door Shadow »

Goed spul :rock:
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door motoindo »

Mooi gedaan dat fineer ! loop zelf ook met plannen in die richting rond maar had nog geen oplossing voor de hoeken en zo'n balkje lijkt mij wel wat. Ben altijd bang dat de boel gaat scheuren wanneer je de straal te klein maakt.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door tigradekat »

motoindo schreef: za 06 mei 2023, 9:42
Mooi gedaan dat fineer ! loop zelf ook met plannen in die richting rond maar had nog geen oplossing voor de hoeken en zo'n balkje lijkt mij wel wat. Ben altijd bang dat de boel gaat scheuren wanneer je de straal te klein maakt.
Met Kuiperflex kan je zowat 90 graden scherp de hoek om. Ik gebruik Flexfineer, wat een ander merk fineer op parkeren drager is. Iets dikker finer, iets dunner papier. Ik vind het mooier, maar de radius die ik gebruik (22mm) is zon beetje de grens met dit spul als je met de nerf mee buigt. Goed uitlijnen, en met een vloeiende maar gecontroleerde beweging aanduwen met een ronde stok (deegroller) werkt goed.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door tigradekat »

De laatste loodjes voor de subs! Gaat het lukken voor morgenochtend?

Waarschijnlijk met hooguit 1 laag skylt, en zonder pootjes, maar het fineer zit er alvast op :yeah:

De contactlijm methode werkt goed bij het rondom vouwen van het fineer zoals ik doe. Ik gebruik bakpapier voor het uitlijnen, wat erg fijn werkt.

Ik had de onderlinge uitlijning van de verschillende fineeroppervlakken graag wat mooier gehad, maar mijn fineer is bijna schoon opgegaan, ik had niet de luxe om een mooi patroon uit te lijnen voor de subs. Naja, dit is ook acceptabel zo ( er komt toch een plant op :shock: )

Straks eerst naar de kapper, dan gaten frezen :rock:
Bijlagen
IMG20230505171330.jpg
IMG20230506112339.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door Shadow »

That's the spirit! :rock:
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door motoindo »

Heb er een deegroller blogpost aan gewijd :rock:

dank voor de tip !
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door rikpost »

Dat wordt een sjiek setje zo ik ben benieuwd morgen .
En vannacht nog even inspelen ? :-({|=
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door tigradekat »

rikpost schreef: za 06 mei 2023, 14:49
Dat wordt een sjiek setje zo ik ben benieuwd morgen .
En vannacht nog even inspelen ? :-({|=
De monitors staan al te spelen, en de l26roy woofers hebben er al 12 jaar dienst opzitten O:)
Laatst gewijzigd door tigradekat op ma 22 mei 2023, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door tigradekat »

Voortgang:
Bijlagen
IMG20230506141639.jpg
IMG20230506143318.jpg
IMG20230506144953.jpg
IMG20230506131415.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door Henkjan »

tigradekat schreef: za 06 mei 2023, 11:54

Straks eerst naar de kapper, dan gaten frezen :rock:
die kapper kan prima gaten frezen hoor
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door pappaleo »

motoindo schreef: za 06 mei 2023, 9:42
Mooi gedaan dat fineer ! loop zelf ook met plannen in die richting rond maar had nog geen oplossing voor de hoeken en zo'n balkje lijkt mij wel wat. Ben altijd bang dat de boel gaat scheuren wanneer je de straal te klein maakt.
Moet je morgen even naar de Calimero's komen kijken. Luisteren mag ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door rikpost »

tigradekat schreef: za 06 mei 2023, 14:54
rikpost schreef: za 06 mei 2023, 14:49
Dat wordt een sjiek setje zo ik ben benieuwd morgen .
En vannacht nog even inspelen ? :-({|=
De monitors staan al te spelen, en de l26roy woofers hebben we al 12 jaar dienst opzitten O:)
Oh nou dan zit het wel goed
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door Kappa7 »

Dat wordt mooi.

Ik zal zo de auto leeg halen. moet wel passen.
ik heb nog wel een deken in de auto om het spul te beschermen tijdens transport en zal voor de zekerheid ook nog wel wat karton in de auto gooien.
Zou zonde zijn als dit beschadigd raakt.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door tigradekat »

Top George! :goedzo:

Ik heb hier ook nog wat schuim liggen dat we kunnen gebruiken
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door Douwe84 »

Gaat lekker zeg! Mooi werk.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door tigradekat »

Net de drivers er in geschroefd, in Breda maar eens kijken of ze het doen :lol:
Bijlagen
IMG_20230507_074432.jpg
Laatst gewijzigd door tigradekat op ma 08 mei 2023, 7:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door Walt »

Ziet er strak uit zeg! Met twee van zulke woofers zou je denk ik prima die grote zaal kunnen volspelen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door hardbats »

De vuurdoop op een luisterdag, gewaagd!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door Leeuwarden »

hardbats schreef: zo 07 mei 2023, 8:09
De vuurdoop op een luisterdag, gewaagd!
Voordeel: er zijn genoeg deskundigen om hints en tips te geven indien er iets bijgestuurd moet worden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 7 Mei - moet lukken toch?

Bericht door Henkjan »

IMG_20230507_083046Z_HDR.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”