Netfilter bouwen

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Netfilter bouwen

Bericht door ds23man »

Vhond schreef: ma 02 jan 2023, 8:22
ds23man schreef: zo 01 jan 2023, 11:59
Vhond schreef: zo 01 jan 2023, 11:50
Maar ik dacht dat eea ook werd gebruikt vanwege interferentie met externe apparatuur???
Nee, gaat puur om de veiligheid. Voor interferenties worden medische netfilters gebruikt.
En hoe werken die medische filters?
Ze voeren de rommel niet naar de net aarde af, gewone netfilters kunnen de halve voedingspanning op je apparaat zetten als je een ongeaard stopcontact gebruikt.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Walt »

Recent deze bij Jeroen gehoord, toch wel fraai hoor:

https://6moons.com/audioreviews2/plixir2/1.html
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Netfilter bouwen

Bericht door ray5150 »

Een netfilter dat geluid maakt ? :-s
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Netfilter bouwen

Bericht door hardbats »

Eigenlijk zorgt het er voor dat het net geen geluid maakt, dat is ook anders natuurlijk.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Henkjan »

Vhond schreef: ma 02 jan 2023, 8:24
Henkjan schreef: za 31 dec 2022, 21:35
ik had dit in de voeding van m'n pearl2 geklust:

netfilterke.PNG
pearl2?
mn phono preamp
Vhond
Berichten: 217
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Vhond »

Walt schreef: ma 02 jan 2023, 8:38
Recent deze bij Jeroen gehoord, toch wel fraai hoor:

https://6moons.com/audioreviews2/plixir2/1.html
4.jpg
Tja ook weer zo'n grote ringkerntrafo met wat regelelectronica, mooie outlets een een verzorgde kast, maar wat een geld... (4450 euro)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Netfilter bouwen

Bericht door pappaleo »

Dat is de haai end wet. Als het niet genoeg kost kan het niks zijn.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Netfilter bouwen

Bericht door rikpost »

Is met een scoop aansluiten op de gelijkgerichte kant geen eenvoudige manier om inzichtelijk te maken waar we het nu echt over hebben of is dit te kort Door de bocht ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Shadow »

Het is een 230v AC in - 230v AC uit apparaat Rik, er wordt zover ik zie niks gelijkgericht, alleen gefilterd een RC kring?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Netfilter bouwen

Bericht door ray5150 »

Veel meer dan een VDR zie ik niet zitten in die kast ?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Leeuwarden »

Vhond schreef: ma 02 jan 2023, 17:21
Walt schreef: ma 02 jan 2023, 8:38
Recent deze bij Jeroen gehoord, toch wel fraai hoor:

https://6moons.com/audioreviews2/plixir2/1.html
4.jpg

Tja ook weer zo'n grote ringkerntrafo met wat regelelectronica, mooie outlets een een verzorgde kast, maar wat een geld... (4450 euro)
Helemaal geen electronica. Alleen een trafo en twee NTC’s. Toroidy maakt het vast voor minder…
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Leeuwarden »

ray5150 schreef: di 03 jan 2023, 9:19
Veel meer dan een VDR zie ik niet zitten in die kast ?
VDR?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Netfilter bouwen

Bericht door ray5150 »

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Leeuwarden »

Ah, ja, misschien is die wel handiger dan een NTC op die plek…
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Wieger61 »

Een netaansluiting met ingebouwd filter verwerkt in een stekkerblok bleek na een A/B-vergelijk te werken: ietsje pietsje meer details in mijn transparante systeem
IMG_20230103_093205~2.jpg
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Netfilter bouwen

Bericht door rikpost »

Shadow schreef: di 03 jan 2023, 8:29
Het is een 230v AC in - 230v AC uit apparaat Rik, er wordt zover ik zie niks gelijkgericht, alleen gefilterd een RC kring?

Ja nee dat snap ik wel maar ik bedoel van de aangesloten apparatuur en dan gewoon welke op het lichtnet aangesoten is .
Dat is dan wel weer afhankelijk waar je woont wellicht en of wat voor gebruikers er nog meer op het lichtnet staan maar ...........
Ik neem aan dat iemand dat wel eens gedaan heeft ?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Netfilter bouwen

Bericht door beijert »

Wieger61 schreef: di 03 jan 2023, 9:37
Een netaansluiting met ingebouwd filter verwerkt in een stekkerblok bleek na een A/B-vergelijk te werken: ietsje pietsje meer details in mijn transparante systeem IMG_20230103_093205~2.jpg
Met zo'n ding zet je spanning op het chassis toch?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Shadow »

beijert schreef: di 03 jan 2023, 14:09
Wieger61 schreef: di 03 jan 2023, 9:37
Een netaansluiting met ingebouwd filter verwerkt in een stekkerblok bleek na een A/B-vergelijk te werken: ietsje pietsje meer details in mijn transparante systeem IMG_20230103_093205~2.jpg
Met zo'n ding zet je spanning op het chassis toch?
Als je chassis geaard is niet :relax:
(De netentree zit er aan vast dus het afvoerpunt is niet los te koppelen, alleen bij een ongeaard stopcontact en geaarde kast geeft dit kans op...)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Shadow »

netfilter.jpg
netfilter.jpg (22.62 KiB) 622 keer bekeken
Schaffner FN2010B-10-6

Deze gebruik ik, kunnen zonder problemen ook in een ongeaard stopcontact, zitten al jaren in mijn voeding voor de hele geluidsinstallatie.
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Wieger61 »

beijert schreef: di 03 jan 2023, 14:09
Wieger61 schreef: di 03 jan 2023, 9:37
Een netaansluiting met ingebouwd filter verwerkt in een stekkerblok bleek na een A/B-vergelijk te werken: ...
Met zo'n ding zet je spanning op het chassis toch?
Inderdaad: dit is een chassisdeel waar een randaardesnoer met stekker (vrouwtje) in gaat. Zo is de hele binnenkant van de kast afgeschermd en komt geen straling binnen via bijvoorbeeld de 220 volt draadjes naar een intern filter op een printje. Je moet de randaarde wel aarden bijv aan je cv-leiding. Anders werkt het filter met de aardeaftakking niet. Het bevat een extra filter vergeleken met het andere voorbeeld.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Netfilter bouwen

Bericht door ds23man »

NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT EEN CV/GAS/WATERLEIDING ALS AARDE GEBRUIKEN! MAG GEWOON NIET UIT VEILIGHEIDSREDENEN

Hoop dat het duidelijk genoeg is.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Netfilter bouwen

Bericht door beijert »

Nee, dan toch maar nieuwe draadjes trekken. Hoe vervelend dat soms ook is.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Netfilter bouwen

Bericht door ray5150 »

Sinds ongeveer een jaar of 20 is het standaard dat in nieuwbouw woningen geaarde wandcontactdozen geplaatst worden.
Maar er zijn natuurlijk nog miljoenen huizen waar dat niet zo is.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Netfilter bouwen

Bericht door beijert »

Nee, en vooral boven. Dunne buizen, krappe bochten en oude codering. Dus dan trek ik er liever alles uit.
Vhond
Berichten: 217
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: Netfilter bouwen

Bericht door Vhond »

Leeuwarden schreef: di 03 jan 2023, 9:20
Vhond schreef: ma 02 jan 2023, 17:21
Walt schreef: ma 02 jan 2023, 8:38
Recent deze bij Jeroen gehoord, toch wel fraai hoor:

https://6moons.com/audioreviews2/plixir2/1.html
4.jpg

Tja ook weer zo'n grote ringkerntrafo met wat regelelectronica, mooie outlets een een verzorgde kast, maar wat een geld... (4450 euro)
Helemaal geen electronica. Alleen een trafo en twee NTC’s. Toroidy maakt het vast voor minder…
Wat zijn die flaporen achter de aan-en-uitschakelaar dan bv??
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”