Ze voeren de rommel niet naar de net aarde af, gewone netfilters kunnen de halve voedingspanning op je apparaat zetten als je een ongeaard stopcontact gebruikt.
Netfilter bouwen
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Netfilter bouwen
Recent deze bij Jeroen gehoord, toch wel fraai hoor:
https://6moons.com/audioreviews2/plixir2/1.html
https://6moons.com/audioreviews2/plixir2/1.html
Re: Netfilter bouwen
Eigenlijk zorgt het er voor dat het net geen geluid maakt, dat is ook anders natuurlijk.
Re: Netfilter bouwen
Tja ook weer zo'n grote ringkerntrafo met wat regelelectronica, mooie outlets een een verzorgde kast, maar wat een geld... (4450 euro)Walt schreef: ↑ma 02 jan 2023, 8:38Recent deze bij Jeroen gehoord, toch wel fraai hoor:
https://6moons.com/audioreviews2/plixir2/1.html
Re: Netfilter bouwen
Is met een scoop aansluiten op de gelijkgerichte kant geen eenvoudige manier om inzichtelijk te maken waar we het nu echt over hebben of is dit te kort Door de bocht ?
Re: Netfilter bouwen
Het is een 230v AC in - 230v AC uit apparaat Rik, er wordt zover ik zie niks gelijkgericht, alleen gefilterd een RC kring?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Netfilter bouwen
Helemaal geen electronica. Alleen een trafo en twee NTC’s. Toroidy maakt het vast voor minder…Vhond schreef: ↑ma 02 jan 2023, 17:214.jpgWalt schreef: ↑ma 02 jan 2023, 8:38Recent deze bij Jeroen gehoord, toch wel fraai hoor:
https://6moons.com/audioreviews2/plixir2/1.html
Tja ook weer zo'n grote ringkerntrafo met wat regelelectronica, mooie outlets een een verzorgde kast, maar wat een geld... (4450 euro)
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Netfilter bouwen
Voltage Depending Resistor.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spannings ... _weerstand
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spannings ... _weerstand
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Netfilter bouwen
Een netaansluiting met ingebouwd filter verwerkt in een stekkerblok bleek na een A/B-vergelijk te werken: ietsje pietsje meer details in mijn transparante systeem
Re: Netfilter bouwen
Ja nee dat snap ik wel maar ik bedoel van de aangesloten apparatuur en dan gewoon welke op het lichtnet aangesoten is .
Dat is dan wel weer afhankelijk waar je woont wellicht en of wat voor gebruikers er nog meer op het lichtnet staan maar ...........
Ik neem aan dat iemand dat wel eens gedaan heeft ?
Re: Netfilter bouwen
Re: Netfilter bouwen
Schaffner FN2010B-10-6
Deze gebruik ik, kunnen zonder problemen ook in een ongeaard stopcontact, zitten al jaren in mijn voeding voor de hele geluidsinstallatie.
Deze gebruik ik, kunnen zonder problemen ook in een ongeaard stopcontact, zitten al jaren in mijn voeding voor de hele geluidsinstallatie.
Re: Netfilter bouwen
Inderdaad: dit is een chassisdeel waar een randaardesnoer met stekker (vrouwtje) in gaat. Zo is de hele binnenkant van de kast afgeschermd en komt geen straling binnen via bijvoorbeeld de 220 volt draadjes naar een intern filter op een printje. Je moet de randaarde wel aarden bijv aan je cv-leiding. Anders werkt het filter met de aardeaftakking niet. Het bevat een extra filter vergeleken met het andere voorbeeld.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Netfilter bouwen
NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT EEN CV/GAS/WATERLEIDING ALS AARDE GEBRUIKEN! MAG GEWOON NIET UIT VEILIGHEIDSREDENEN
Hoop dat het duidelijk genoeg is.
Hoop dat het duidelijk genoeg is.
Re: Netfilter bouwen
Nee, dan toch maar nieuwe draadjes trekken. Hoe vervelend dat soms ook is.
Re: Netfilter bouwen
Sinds ongeveer een jaar of 20 is het standaard dat in nieuwbouw woningen geaarde wandcontactdozen geplaatst worden.
Maar er zijn natuurlijk nog miljoenen huizen waar dat niet zo is.
Maar er zijn natuurlijk nog miljoenen huizen waar dat niet zo is.
Re: Netfilter bouwen
Nee, en vooral boven. Dunne buizen, krappe bochten en oude codering. Dus dan trek ik er liever alles uit.
Re: Netfilter bouwen
Wat zijn die flaporen achter de aan-en-uitschakelaar dan bv??Leeuwarden schreef: ↑di 03 jan 2023, 9:20Helemaal geen electronica. Alleen een trafo en twee NTC’s. Toroidy maakt het vast voor minder…Vhond schreef: ↑ma 02 jan 2023, 17:214.jpgWalt schreef: ↑ma 02 jan 2023, 8:38Recent deze bij Jeroen gehoord, toch wel fraai hoor:
https://6moons.com/audioreviews2/plixir2/1.html
Tja ook weer zo'n grote ringkerntrafo met wat regelelectronica, mooie outlets een een verzorgde kast, maar wat een geld... (4450 euro)
