Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Moderator: Beheerdersteam
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Je zal dan ook een aparte kamer voor de huidige woofer moeten maken want die mag niet belast worden door de basdruk van de extra W5 subwoofer.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Om toch wat meer laag te krijgen toch een subwoofer gebouwd. Nu tevreden over het complete geluid.
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
De Shaper is wel ideaal. Je hoeft niet te werken met mallen of geleiders. Alleen de plaatsing van het te frezen werk is even puzzelen. Ik heb het geluk dat ik hem van mijn werk kan gebruiken. Voor de hobby is het wel een erg dure machine om zelf aan te schaffen.
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Dat is wel erg mooi geworden zeg. Chapeau! Past ook mooi onopvallend in het interieur.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Dat is inderdaad een hele mooie kast zo geworden.
Wat voor afwerking is er toegepast ? iets van Osmo ?
Wat voor afwerking is er toegepast ? iets van Osmo ?
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Mooi ontwerp en geheel geworden zeg!
Hoe bevalt de sub als aanvulling?
Wat voor drivers heb je gebruikt?
Hoe bevalt de sub als aanvulling?
Wat voor drivers heb je gebruikt?
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Nog steeds blij met de speakers in combinatie met de sub. De statiefjes van verwarmingsbuis waren niet heel stevig en aan de lage kant. Nieuwe statieven gemaakt die in hoogte verstelbaar zijn.
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Respect,
Heb echt respect voor mensen die met ECHT houd aan de slag gaan.
Is zoveel mooier.
Ik heb in het verleden ook weergevers gebouwd van massief amerikaans eiken en geniet daar nog dagelijks van.
Ik had echter niet de moderne middelen zoals u.
viewtopic.php?p=1552490&hilit=Eton+Empire#p1552490
Heb echt respect voor mensen die met ECHT houd aan de slag gaan.
Is zoveel mooier.
Ik heb in het verleden ook weergevers gebouwd van massief amerikaans eiken en geniet daar nog dagelijks van.
Ik had echter niet de moderne middelen zoals u.
viewtopic.php?p=1552490&hilit=Eton+Empire#p1552490
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Mooi dit zeg ,echt een prachtig stukje vakwerk !!
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Het is zeker netjes gedaan.
Wat mij wel enigszins verbaasd is dat het best nog wel lastig is om aan een beetje behoorlijk stukje massief hout te komen.
De bouwmarkten en houthandels liggen vol met vuren en grenen (en hier en daar een stuk merantie, wat voor kozijnen gebruikt word), wat beiden naaldhout soorten zijn die uit Oost-Europa komen. Wat leuk is al je een uitbouw of een zolder wil betimmeren, maar voor meubels, gebruiksvoorwerpen, en luidsprekers niet echt bruikbaar.
Wil je wat anders, dan moet je naar speciaalzaken als de AF of die zaak in 020 langs de A5.
Terwijl Nederland afgeladen vol staat met eiken, beuken, kastanjes, platanen, linden, beuken, en weet ik wat allemaal nog meer voor boomsoorten waar je mooie dingen mee zou kunnen bouwen. maar waar blijft dat allemaal na het kappen ?
Wat mij wel enigszins verbaasd is dat het best nog wel lastig is om aan een beetje behoorlijk stukje massief hout te komen.
De bouwmarkten en houthandels liggen vol met vuren en grenen (en hier en daar een stuk merantie, wat voor kozijnen gebruikt word), wat beiden naaldhout soorten zijn die uit Oost-Europa komen. Wat leuk is al je een uitbouw of een zolder wil betimmeren, maar voor meubels, gebruiksvoorwerpen, en luidsprekers niet echt bruikbaar.
Wil je wat anders, dan moet je naar speciaalzaken als de AF of die zaak in 020 langs de A5.
Terwijl Nederland afgeladen vol staat met eiken, beuken, kastanjes, platanen, linden, beuken, en weet ik wat allemaal nog meer voor boomsoorten waar je mooie dingen mee zou kunnen bouwen. maar waar blijft dat allemaal na het kappen ?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Inderdaad!
Omhakken die zooi
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Dat spul komt meestal bij de fijnhouthandels terecht mits het een beetje serieuze stamdikte heeft en het om meerdere exemplaren gaat:
https://fijnhoutdrenthe.nl/
Het heeft geen zin om een enkele boom op transport te zetten, die gaan de biomassa in.
https://inlands-hout.nl/inkoop-hout/
https://fijnhoutdrenthe.nl/
Het heeft geen zin om een enkele boom op transport te zetten, die gaan de biomassa in.
https://inlands-hout.nl/inkoop-hout/
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Het mooie hout wordt al voor het omhalen verkocht aan meubel fabrieken en dergelijke.
Dat komt niet snel in de handel terecht.
Dat komt niet snel in de handel terecht.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Dat vraag ik me af. Je kan de kwaliteit pas bepalen nadat een boomstam gezaagd en gedroogd is. Meubelfabrieken hebben daar meestal geen machines en opslagruimte voor.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Ziet er super mooi uit, maar ik hoop voor je dat het mooi blijft.
Niet heel lang geleden wilde ik iets soortgelijks doen.
Toen had de Arnhemse fijnhouthandel namelijk wat mooie stukken in de aanbieding.
Na overleg met de mensen daar, toch besloten het niet te doen. De kans op scheuren kan namelijk aanzienlijk zijn bij eiken.
Bij de AF kun je ook prima kwaliteit halen.
Het is een van de dingen die ik wel heel erg mis uit Arnhem.
Niet heel lang geleden wilde ik iets soortgelijks doen.
Toen had de Arnhemse fijnhouthandel namelijk wat mooie stukken in de aanbieding.
Na overleg met de mensen daar, toch besloten het niet te doen. De kans op scheuren kan namelijk aanzienlijk zijn bij eiken.
Bij de AF kun je ook prima kwaliteit halen.
Het is een van de dingen die ik wel heel erg mis uit Arnhem.
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Dat kunnen ze prima bepalen als de boom nog staat.
Vaak zie ook al een letter op de boom staan voor dat die om gaat. Dat is de code voor de nieuwe eigenaar.
Tenzij het om dode bomen gaat maar die gaan niet naar de meubel industrie.
De grote meubel fabrieken kunnen zelf zagen en drogen. al zijn daar ook gewoon handelaren voor die dat kunnen.
Met name voor de kleinere bedrijfjes.
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Dat kan ik me heel goed voorstellen.
Ik ben er vorig jaar geweest, en keek mijn ogen uit daar. net een soort speelgoed winkel.
Met name de hout-hobbyzolder en de muziek instrumenten hoek.
Op de hobbyzolder zijn alle houtsoorten gegroepeerd, en op ieder stukje is de prijs genoteerd. prachtig
Daar kan de fijnhouthandel in 020 nog een voorbeeld aan nemen, die pretenderen een hoop hout voor muziekinstrumenten te hebben, maar in de praktijk hebben ze nog niet eens de helft van de AF in huis. ook zijn de houtstukken met een letter aangegeven. daar moet je dan mee naar de balie om te vragen wat het kost. raar beleid.
En over de Haagsche fijnhouthandel zal ik het maar helemaal niet hebben, die hebben nog een website die met Windows 95 in elkaar is gesleuteld.
En ter plaatse kijken ze je nog net niet weg als hobbyist zijnde.
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Ja idd, wat is dat toch met die Hagenezen
