Een paar maand geleden aangesloten bij het forum omdat het in corona tijd begon te kriebelen om weer iets met mijn handen te doen. Ik kwam de Boenicke W5 tegen op dit forum, ik werd enthousiast door het design en kleine boksen die goed presteren.
25 jaar geleden zelf zuilen gebouwd waarvan ik nog dagelijks geniet van het geluid. Toen gekocht bij Clear sound in Leeuwarden zonder verstand van solderen en elektronica, nu nog steeds niet
Van het idee van de Boenicke ben ik aan het ontwerpen gegaan. Ik wilde een kastje bouwen met een poort aan de voorkant in de ronding onder. Aangezien ik weinig van elektronica en meten weet gekozen voor een standaard set: BPA Onnes Audio Note S.
Ik ben aan mooie stukjes eiken rouge gekomen, hier zit een mooie tekening in de nerf. Met behulp van mallen gemaakt op een laser cutter alles gezaagd en uitgefreesd. Het filter op een plaatje plexiglas gemonteerd waarbij de gaten ook op de laser cutter zijn gemaakt. De pootjes heb ik van verwarmingsbuis gemaakt.
Nu alles gemonteerd en aangesloten op mijn 25 jaar oude setje van Denon (PMA925r en DVD sacd 2930)
Nu maar veel gaan luisteren en genieten van mijn nieuwe setje. De eerste indruk van het geluid is goed. Heel helder en minder wollig dan de grote speakers. Gelukkig nog wel genoeg bas. De instrumenten zijn beter te onderscheiden.
Ik heb geen meetapparatuur om te analyseren hoe het geluid in grafieken is. Mocht er iemand in de buurt van Assen wonen die het leuk vind om ze te meten dan hoor ik dat graag.
Ik denk niet dat het weer 25 jaar zal duren om weer iets te gaan bouwen. Ik heb genoten van dit hele proces.