toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Gefeliciteerd!!!
Trots op je. Kom morgen je nijverheid bewonderen en beluisteren.
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Ziet er netjes uit :goedje:
En al getest? doet is het?
En al getest? doet is het?
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
het echte testen doe ik morgen. De lampjes branden in iedergeval
al wel en de versterker schakelt in.
al wel en de versterker schakelt in.
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Bedankt jongens, ik ben ook zo trots als een aap met 7, eeuh wat waren dat ook alweer. 
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Nu wil ik alleen nog een manier verzinnen om er geluid uit te krijgen als hij
niet aan het netwerk hangt. Ik kan natuurlijk muziek op een usb stick zetten
en deze achterin steken. Maar hoe ga ik hem dan bedienen. De Pi draait op
moode audioplayer. Deze is webpagina gebaseerd.
niet aan het netwerk hangt. Ik kan natuurlijk muziek op een usb stick zetten
en deze achterin steken. Maar hoe ga ik hem dan bedienen. De Pi draait op
moode audioplayer. Deze is webpagina gebaseerd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Volgens mij glijden we nu uit over een bananenschil.....

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
tuurlijk heeft hij een ingang, en thuis hangt hij gewoon aan het netwerk.
Maar stel ik wil hem eens meenemen, naar breda of zo. Dan wil hem natuurlijk
wel in volle glorie showen.
Maar stel ik wil hem eens meenemen, naar breda of zo. Dan wil hem natuurlijk
wel in volle glorie showen.
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Meer een digitale of een analoge ingang......... 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Gefeliciteerd! Printje heeft z'n bestemming gevonden zi ik
wel eerst op de juiste uitgangsspanning gezet?
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Barry2001 schreef:Gefeliciteerd! Printje heeft z'n bestemming gevonden zi ikwel eerst op de juiste uitgangsspanning gezet?
maar ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen, alles werkt nog.
Beginnersfoutje zullen we maar zeggen.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Netjes hoor, mis alleen de snakeskin om de kabeltjes

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Netjes zo he.
Heb je de lm3886 wel ge isoleert?
Het lijkt er nu op dat er alleen maar warmtegeleidende pasta tussen zit.
Heb je de lm3886 wel ge isoleert?
Het lijkt er nu op dat er alleen maar warmtegeleidende pasta tussen zit.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Ok, hoop dat het goed is gegaan, weet zo ff niet uit het hoofd of er een zener oid in de PI zit. Een flinke rookwolk is vaak geen goed teken.... En hoe heb je de printen vastgezet in de kast, zijn dat plakvoetjes?toetertje schreef:Barry2001 schreef:Gefeliciteerd! Printje heeft z'n bestemming gevonden zi ikwel eerst op de juiste uitgangsspanning gezet?
Hmmm als ik eerlijk ben niet. bijna 12v op de Pi, gaf een flinke rookwolk
maar ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen, alles werkt nog.![]()
Beginnersfoutje zullen we maar zeggen.
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Snakeskin, tsja ik heb het liggen en het was eigenlijk ook de bedoeling.
Maar kan altijd nog.
De Lm geisoleerd? kun je dat eens uitleggen?
De voetjes zijn afgeknipte hollewand pluggen, met een m3 boutje er doorheen.
Ondanks de rook werkt de pi gelukkig nog volledig. pfffff.
Maar kan altijd nog.
De Lm geisoleerd? kun je dat eens uitleggen?
De voetjes zijn afgeknipte hollewand pluggen, met een m3 boutje er doorheen.
Ondanks de rook werkt de pi gelukkig nog volledig. pfffff.
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Volgens mij zit op dit kitje de lm3887T ? , deze is al geïsoleerd. De originele 3887 moet geïsoleerd worden van het koellichaam, anders krijg je sluiting. Als er geen rookpluimen uit de chip zijn gekomen dan heb je de goede.
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Even uit de data sheet van de LM3386TJohn P schreef:Volgens mij zit op dit kitje de lm3887T ? , deze is al geïsoleerd. De originele 3887 moet geïsoleerd worden van het koellichaam, anders krijg je sluiting. Als er geen rookpluimen uit de chip zijn gekomen dan heb je de goede.
Er zijn dus 2 versies van welk jij hebt kan ik niet zo snel zien.
Je kunt snel controleren of isolatie nodig is.
Zo als ik het nu zie hangt je koelprofiel in de lucht en is die niet met het huis verbonden.
Je kunt dus prima meten of er een negatieve spanning op het koel profiel staat.
Even ten opzichte van de 0 een voltmeter plaatsen en je ziet het snel genoeg.
Pas wel op dat je niet per ongeluk sluiting maakt van het koel lichaam en de kast.
Grote kans dat je LM3886 dan de geest geeft.
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
De LM3886TF is geïsoleerd. Volgens mij was dat makkelijk te zien. Deze heeft een zwarte achterkant. (Zelfde materiaal als de rest van de behuizing) De niet geïsoleerde LM3886T versie heeft volgens mij een metaalkleurige achterkant.
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Volgens mij zit er helemaal nergens iets verbonden met de behuizing,
dus zal het met eventuele sluiting wel los lopen.
dus zal het met eventuele sluiting wel los lopen.
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Toetertje zit inmiddels een uurtje of 2 heerlijk te genieten.
wat een heerlijk geslaagd pro
jectje. Dat er maar vele mogen volgen.
wat een heerlijk geslaagd pro
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Ik heb nog even een vraag m.b.t. mijn projectje.
Op de luisterdag vertelde johnP mij dat je de LM ook kunt
bruggen. Ik zou dan de 2 grote rode condensators voor de LM
moeten doorverbinden met een weerstandje om het signaal gelijk
te trekken. Nu is mijn vraag, niet m.b.t. bruggen, maar zou ik vanaf
die plek een aftakking kunnen maken voor een koptelefoon?
En JohnP had het over een leuk vervangend buisje, welke was dat
ook alweer.
Op de luisterdag vertelde johnP mij dat je de LM ook kunt
bruggen. Ik zou dan de 2 grote rode condensators voor de LM
moeten doorverbinden met een weerstandje om het signaal gelijk
te trekken. Nu is mijn vraag, niet m.b.t. bruggen, maar zou ik vanaf
die plek een aftakking kunnen maken voor een koptelefoon?
En JohnP had het over een leuk vervangend buisje, welke was dat
ook alweer.
