toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
zeinogzo
Berichten: 39
Lid geworden op: do 10 mar 2016, 17:16

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door zeinogzo »

Gefeliciteerd!!! :yeah: Trots op je. Kom morgen je nijverheid bewonderen en beluisteren.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door rjmulder »

Ziet er netjes uit :goedje:
En al getest? doet is het?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door toetertje »

het echte testen doe ik morgen. De lampjes branden in iedergeval
al wel en de versterker schakelt in. :-({|=
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door dre »

Keurig gedaan! 8)
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door democles »

Mooi gedaan :goedzo:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door toetertje »

Bedankt jongens, ik ben ook zo trots als een aap met 7, eeuh wat waren dat ook alweer. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door ds23man »

Bananen...... :mrgreen:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door toetertje »

Nu wil ik alleen nog een manier verzinnen om er geluid uit te krijgen als hij
niet aan het netwerk hangt. Ik kan natuurlijk muziek op een usb stick zetten
en deze achterin steken. Maar hoe ga ik hem dan bedienen. De Pi draait op
moode audioplayer. Deze is webpagina gebaseerd. :think:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door dre »

Mooi op tijd over nagedacht! :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door ds23man »

Volgens mij glijden we nu uit over een bananenschil.....
:mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door dre »

Geen ingang?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door toetertje »

tuurlijk heeft hij een ingang, en thuis hangt hij gewoon aan het netwerk.
Maar stel ik wil hem eens meenemen, naar breda of zo. Dan wil hem natuurlijk
wel in volle glorie showen. :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door dre »

Meer een digitale of een analoge ingang......... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door Barry2001 »

Gefeliciteerd! Printje heeft z'n bestemming gevonden zi ik :-) wel eerst op de juiste uitgangsspanning gezet?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door toetertje »

Barry2001 schreef:
Gefeliciteerd! Printje heeft z'n bestemming gevonden zi ik :-) wel eerst op de juiste uitgangsspanning gezet?
:hide: Hmmm als ik eerlijk ben niet. bijna 12v op de Pi, gaf een flinke rookwolk
maar ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen, alles werkt nog. :hide:

Beginnersfoutje zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door Bertje »

Netjes hoor, mis alleen de snakeskin om de kabeltjes :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door Kappa7 »

Netjes zo he.
Heb je de lm3886 wel ge isoleert?
Het lijkt er nu op dat er alleen maar warmtegeleidende pasta tussen zit.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door Barry2001 »

toetertje schreef:
Barry2001 schreef:
Gefeliciteerd! Printje heeft z'n bestemming gevonden zi ik :-) wel eerst op de juiste uitgangsspanning gezet?
:hide: Hmmm als ik eerlijk ben niet. bijna 12v op de Pi, gaf een flinke rookwolk
maar ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen, alles werkt nog. :hide:

Beginnersfoutje zullen we maar zeggen.
Ok, hoop dat het goed is gegaan, weet zo ff niet uit het hoofd of er een zener oid in de PI zit. Een flinke rookwolk is vaak geen goed teken.... En hoe heb je de printen vastgezet in de kast, zijn dat plakvoetjes?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door toetertje »

Snakeskin, tsja ik heb het liggen en het was eigenlijk ook de bedoeling.
Maar kan altijd nog.

De Lm geisoleerd? kun je dat eens uitleggen?

De voetjes zijn afgeknipte hollewand pluggen, met een m3 boutje er doorheen. :mrgreen:

Ondanks de rook werkt de pi gelukkig nog volledig. pfffff.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door John P »

Volgens mij zit op dit kitje de lm3887T ? , deze is al geïsoleerd. De originele 3887 moet geïsoleerd worden van het koellichaam, anders krijg je sluiting. Als er geen rookpluimen uit de chip zijn gekomen dan heb je de goede.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door Kappa7 »

John P schreef:
Volgens mij zit op dit kitje de lm3887T ? , deze is al geïsoleerd. De originele 3887 moet geïsoleerd worden van het koellichaam, anders krijg je sluiting. Als er geen rookpluimen uit de chip zijn gekomen dan heb je de goede.
Even uit de data sheet van de LM3386T
Knipsel.PNG
Er zijn dus 2 versies van welk jij hebt kan ik niet zo snel zien.

Je kunt snel controleren of isolatie nodig is.
Zo als ik het nu zie hangt je koelprofiel in de lucht en is die niet met het huis verbonden.
Je kunt dus prima meten of er een negatieve spanning op het koel profiel staat.
Even ten opzichte van de 0 een voltmeter plaatsen en je ziet het snel genoeg.
Pas wel op dat je niet per ongeluk sluiting maakt van het koel lichaam en de kast.
Grote kans dat je LM3886 dan de geest geeft.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door FR_Aad »

De LM3886TF is geïsoleerd. Volgens mij was dat makkelijk te zien. Deze heeft een zwarte achterkant. (Zelfde materiaal als de rest van de behuizing) De niet geïsoleerde LM3886T versie heeft volgens mij een metaalkleurige achterkant.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door toetertje »

Volgens mij zit er helemaal nergens iets verbonden met de behuizing,
dus zal het met eventuele sluiting wel los lopen.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door toetertje »

Toetertje zit inmiddels een uurtje of 2 heerlijk te genieten.
wat een heerlijk geslaagd pro :goedzo: jectje. Dat er maar vele mogen volgen.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker

Bericht door toetertje »

Ik heb nog even een vraag m.b.t. mijn projectje.
Op de luisterdag vertelde johnP mij dat je de LM ook kunt
bruggen. Ik zou dan de 2 grote rode condensators voor de LM
moeten doorverbinden met een weerstandje om het signaal gelijk
te trekken. Nu is mijn vraag, niet m.b.t. bruggen, maar zou ik vanaf
die plek een aftakking kunnen maken voor een koptelefoon?

En JohnP had het over een leuk vervangend buisje, welke was dat
ook alweer. :think:
Bijlagen
LM.JPG
Plaats reactie