Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door Dan »

Maar waarom zouden die van metaal moeten zijn dan? Het paneel waar ze inzitten is van metaal en het moet niet in een flightcase of zo. In de kast zelf is de bedrading toch ook niet echt afgeschermd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door ds23man »

Neuktrix????? Er zijn wel degelijk metalen pcb uitvoeringen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door ray5150 »

Dat kan best, ze maken dan ook veel meer soorten dan de meeste zaken als Bax leveren.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door Dan »

Deze:
http://www.neutrik.com/en/xlr/d-series/nc3fd-h-b

Maar dan ben ik 70 euro aan plugjes kwijt..... Duur grapje voor iets dat niet het podium op gaat.
BAX levert ze trouwens ook

http://www.bax-shop.nl/xlr/neutrik-nc3f ... tails.html
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door ds23man »

Ah, het moet weer goedkoop.....
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door Dan »

Nou, goedkoop.... Laten we zeggen als het niet duur hoeft te zijn....
Ik heb net 8 UcD's en twee SMPS 1200A400 afgerekend.
Dat is bijna evenveel als wat je voor vier NCores betaalt :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door ray5150 »

Ome Dick heeft ze ook :
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=13261
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=13262

Dit type wordt trouwens ook gebruikt voor de Relaixed.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door Dan »

Ik had ze gezien ja.
Volgens mij voldoen die prima voor huiskamergebruik. Ze worden niet dagelijks losgenomen. Er is niemand die over kabels struikelt.
De contacten zijn netjes verguld volgens de site van Neutrik.

Ik vind het helemaal niet erg om geld uit te geven maar het moet wel iets toevoegen.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door hsmeets »

Neutrik heeft in de B serie PCB connectoren meestal naast alle variante ook twee uitvoeringen waarvan:

eentje waarbij pin 1 niet direct contact heeft met het huis zelf en daarvoor een 4de pen heeft
http://www.neutrik.com/en/xlr/b-series/nc3fbh1-b

of eentje waar pin 1 wel al aan het huis zit.
http://www.neutrik.com/en/xlr/b-series/nc3fbh2-b
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door Dan »

Daar was ik inmiddels ook achter gekomen. Je kunt het op de foto's net zien.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door hsmeets »

Dan schreef:
Daar was ik inmiddels ook achter gekomen. Je kunt het op de foto's net zien.
Als alles wat je aansluit zich houdt aan AES-48 zou het niets moeten uitmaken welke je neemt.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door Dan »

Ik begrijp inmiddels hoe het werkt. Zolang pin 1 niet ergens aan het signaal zit vastgeknoopt is er niets aan de hand.
Maar goed, ik merk het vanzelf.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door hannesie »

Ik heb hier ook de print versie in gebruik, en dat soldeert net zo makkelijk, en tevens waren die uitvoeringen prettig geprijsd, en niet zo "pro" nodig op mijn bakkie wat hooguit 2 x per jaar de aansluitingen koppelt of ontkoppelt.

De RelaiXed was juist door Jos aangeraden om de lip op pin 1 naar het chassis door te knippen en 1 centraal aardingspunt met weerstand te maken op de VV.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?

Bericht door Dan »

hannesie schreef:
Ik heb hier ook de print versie in gebruik, en dat soldeert net zo makkelijk, en tevens waren die uitvoeringen prettig geprijsd, en niet zo "pro" nodig op mijn bakkie wat hooguit 2 x per jaar de aansluitingen koppelt of ontkoppelt.

De RelaiXed was juist door Jos aangeraden om de lip op pin 1 naar het chassis door te knippen en 1 centraal aardingspunt met weerstand te maken op de VV.
Kijk, dat geeft de burger moed. Hoe dat uiteindelijk zit met de aarding daar moet ik nog even achteraan. Ik hoef iig niets door te knippen :mrgreen:
Plaats reactie