Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Maar waarom zouden die van metaal moeten zijn dan? Het paneel waar ze inzitten is van metaal en het moet niet in een flightcase of zo. In de kast zelf is de bedrading toch ook niet echt afgeschermd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Neuktrix????? Er zijn wel degelijk metalen pcb uitvoeringen.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Dat kan best, ze maken dan ook veel meer soorten dan de meeste zaken als Bax leveren.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Deze:
http://www.neutrik.com/en/xlr/d-series/nc3fd-h-b
Maar dan ben ik 70 euro aan plugjes kwijt..... Duur grapje voor iets dat niet het podium op gaat.
BAX levert ze trouwens ook
http://www.bax-shop.nl/xlr/neutrik-nc3f ... tails.html
http://www.neutrik.com/en/xlr/d-series/nc3fd-h-b
Maar dan ben ik 70 euro aan plugjes kwijt..... Duur grapje voor iets dat niet het podium op gaat.
BAX levert ze trouwens ook
http://www.bax-shop.nl/xlr/neutrik-nc3f ... tails.html
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Nou, goedkoop.... Laten we zeggen als het niet duur hoeft te zijn....
Ik heb net 8 UcD's en twee SMPS 1200A400 afgerekend.
Dat is bijna evenveel als wat je voor vier NCores betaalt
Ik heb net 8 UcD's en twee SMPS 1200A400 afgerekend.
Dat is bijna evenveel als wat je voor vier NCores betaalt
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Ome Dick heeft ze ook :
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=13261
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=13262
Dit type wordt trouwens ook gebruikt voor de Relaixed.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=13261
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=13262
Dit type wordt trouwens ook gebruikt voor de Relaixed.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Ik had ze gezien ja.
Volgens mij voldoen die prima voor huiskamergebruik. Ze worden niet dagelijks losgenomen. Er is niemand die over kabels struikelt.
De contacten zijn netjes verguld volgens de site van Neutrik.
Ik vind het helemaal niet erg om geld uit te geven maar het moet wel iets toevoegen.
Volgens mij voldoen die prima voor huiskamergebruik. Ze worden niet dagelijks losgenomen. Er is niemand die over kabels struikelt.
De contacten zijn netjes verguld volgens de site van Neutrik.
Ik vind het helemaal niet erg om geld uit te geven maar het moet wel iets toevoegen.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Neutrik heeft in de B serie PCB connectoren meestal naast alle variante ook twee uitvoeringen waarvan:
eentje waarbij pin 1 niet direct contact heeft met het huis zelf en daarvoor een 4de pen heeft
http://www.neutrik.com/en/xlr/b-series/nc3fbh1-b
of eentje waar pin 1 wel al aan het huis zit.
http://www.neutrik.com/en/xlr/b-series/nc3fbh2-b
eentje waarbij pin 1 niet direct contact heeft met het huis zelf en daarvoor een 4de pen heeft
http://www.neutrik.com/en/xlr/b-series/nc3fbh1-b
of eentje waar pin 1 wel al aan het huis zit.
http://www.neutrik.com/en/xlr/b-series/nc3fbh2-b
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Daar was ik inmiddels ook achter gekomen. Je kunt het op de foto's net zien.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Als alles wat je aansluit zich houdt aan AES-48 zou het niets moeten uitmaken welke je neemt.Dan schreef:Daar was ik inmiddels ook achter gekomen. Je kunt het op de foto's net zien.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Ik begrijp inmiddels hoe het werkt. Zolang pin 1 niet ergens aan het signaal zit vastgeknoopt is er niets aan de hand.
Maar goed, ik merk het vanzelf.
Maar goed, ik merk het vanzelf.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Ik heb hier ook de print versie in gebruik, en dat soldeert net zo makkelijk, en tevens waren die uitvoeringen prettig geprijsd, en niet zo "pro" nodig op mijn bakkie wat hooguit 2 x per jaar de aansluitingen koppelt of ontkoppelt.
De RelaiXed was juist door Jos aangeraden om de lip op pin 1 naar het chassis door te knippen en 1 centraal aardingspunt met weerstand te maken op de VV.
De RelaiXed was juist door Jos aangeraden om de lip op pin 1 naar het chassis door te knippen en 1 centraal aardingspunt met weerstand te maken op de VV.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Kijk, dat geeft de burger moed. Hoe dat uiteindelijk zit met de aarding daar moet ik nog even achteraan. Ik hoef iig niets door te knippenhannesie schreef:Ik heb hier ook de print versie in gebruik, en dat soldeert net zo makkelijk, en tevens waren die uitvoeringen prettig geprijsd, en niet zo "pro" nodig op mijn bakkie wat hooguit 2 x per jaar de aansluitingen koppelt of ontkoppelt.
De RelaiXed was juist door Jos aangeraden om de lip op pin 1 naar het chassis door te knippen en 1 centraal aardingspunt met weerstand te maken op de VV.
