Bryston 4b
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bryston 4b
Even een correctie, begin negentiger jaren begonnen ze met 20 jaar garantie met terugwerkende kracht. Vanaf 2006 zijn ze vermoedelijk met de jaar/week serienummering begonnen.
-
Kooremaestro
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22
Re: Bryston 4b
Ik heb hem gister nog open gehad om de deksel goed erop te zetten..ds23man schreef:En zo ziet hij er van binnen uit:
Dit is de pro versie met gain regelaars.
Die gain regelaars zitten aan de achterzijde?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bryston 4b
Yep.Kooremaestro schreef:ds23man schreef:En zo ziet hij er van binnen uit:
Dit is de pro versie met gain regelaars.
Die gain regelaars zitten aan de achterzijde?
-
Kooremaestro
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22
Re: Bryston 4b
Voordeel van deze versterker is dat deze ook nog eens met lage impedantie dippen overweg kan van 0, 5 ohm.
Het ding is super stabiel en is erg gewild onder gebruikers van de Infinity Kappa9 speakers.
Mooi apparaat.
Het ding is super stabiel en is erg gewild onder gebruikers van de Infinity Kappa9 speakers.
Mooi apparaat.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Bryston 4b
Dat begon eveneens in de negentiger jaren. Mogelijk al in 1991, bij de lancering van de 3e generatie met ondermeer een nieuw voorpaneel. Onder het label met serial# e.d. was aanvankelijk nog een afzondelijk label te vinden met daarin de opdruk "Date code", gevolgd door een 3-cijferige datumcode. Het 1e cijfer vertegenwoordigde het productiejaar, de 2 overige cijfers de week. Na de eeuwisseling werd de code 4-cijferig, en was hij te vinden achter "Date" in het label waarin ook het serial# staat.ds23man schreef:Even een correctie, begin negentiger jaren begonnen ze met 20 jaar garantie met terugwerkende kracht. Vanaf 2006 zijn ze vermoedelijk met de jaar/week serienummering begonnen.
Het apparaat in dit topic heeft nog smalle handgrepen en extra koelprofielen op de achterzijde. Dus in ieder geval uit de 1e generatie van 1976 t/m 1984. Op een mail met daarin de vraag en het serienummer antwoordt Bryston waarschijnlijk al binnen 24 uur wat de exacte productiedatum was, al maakt dat voor de waarde niets meer uit.
Van alle door de jaren heen aangebrachte wijzigingen lijkt de belangrijkste te zijn dat de 4B's sinds 1985, vanaf gen. II, een andere output stage kregen. Daarmee werd afgerekend met een wat harde klank in het hogetonenbereik wat de 1e generatie kenmerkte. De degelijkheid en stabiliteit waren altijd al dik in orde, maar voor de prijsstelling is dit (naast de staat) waarschijnlijk het meest belangrijke gegeven. Ik zou me dus oriënteren op wat anderen voor hun gen.I vragen en krijgen.
Re: Bryston 4b
Je ziet dat deze versterkers vaak op het laag worden aangesloten in een bi-amp opstelling, eventueel een paar subs gaan ook prima...
Hij is in ieder geval dus 30 jaar, meer vintage dan verwacht.
Qua prijs wordt het dan ook lastig, as is misschien €100 a €150, gereviseerd €200 a €250? Beetje wat de gek ervoor wil geven.
Hij is in ieder geval dus 30 jaar, meer vintage dan verwacht.
Qua prijs wordt het dan ook lastig, as is misschien €100 a €150, gereviseerd €200 a €250? Beetje wat de gek ervoor wil geven.
Re: Bryston 4b
Het uiterlijk speelt ook mee, een poetsbeurt kan zomaar 50 euro meer opleveren.
-
Kooremaestro
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22
Re: Bryston 4b
Mooi dat er wat informatie over deze versterker naar boven komt! Thx allen voor de info!!
Ik zal hem inderdaad een goeie poetsbeurt geven voordat hij de verkoop in gaat en even na laten kijken!
En vanzelfsprekend zelf nog even mee experimenteren
Kunnen jullie begrijpen dat iemand deze versterker gewoon bij t vuil gezet heeft?! Daar ben ik hem tegen gekomen..Onbegrijpelijk!
Ik zal hem inderdaad een goeie poetsbeurt geven voordat hij de verkoop in gaat en even na laten kijken!
En vanzelfsprekend zelf nog even mee experimenteren
Kunnen jullie begrijpen dat iemand deze versterker gewoon bij t vuil gezet heeft?! Daar ben ik hem tegen gekomen..Onbegrijpelijk!
-
Kooremaestro
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22
Re: Bryston 4b
Met de chromen beugels en het krulsnoer lijkt het me er een van de eerste serie.
http://www.hififreak.nl/bryston%20de%20 ... 20kort.htm
Zelf heb ik een NRB uit begin jaren '90 met bijpassende voorversterker.
De schroefjes zijn robertson #2, een canadees type schroef.
http://www.hififreak.nl/bryston%20de%20 ... 20kort.htm
Zelf heb ik een NRB uit begin jaren '90 met bijpassende voorversterker.
De schroefjes zijn robertson #2, een canadees type schroef.
-
Kooremaestro
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22
Re: Bryston 4b
Ik dacht dat het krulsnoer misschien er later was aangezet, maar ze hebben dan daadwerkelijk geleverd met dit snoer?
Re: Bryston 4b
In het begin werden ze geleverd met krulsnoer, pas later met euro chassisdeel.Kooremaestro schreef:Ik dacht dat het krulsnoer misschien er later was aangezet, maar ze hebben dan daadwerkelijk geleverd met dit snoer?
-
Kooremaestro
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Bryston 4b
Als je het echt wil weten, er is een forum waar een van de eigenaren van Bryston zelf ook op schrijft. James Tanner heet hij.
