Bryston 4b

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bryston 4b

Bericht door ds23man »

En zo ziet hij er van binnen uit:
4b.jpg
Dit is de pro versie met gain regelaars.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bryston 4b

Bericht door ds23man »

Even een correctie, begin negentiger jaren begonnen ze met 20 jaar garantie met terugwerkende kracht. Vanaf 2006 zijn ze vermoedelijk met de jaar/week serienummering begonnen.
A Short History of Bryston Ltd.doc
(26 KiB) 1446 keer gedownload
Kooremaestro
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22

Re: Bryston 4b

Bericht door Kooremaestro »

ds23man schreef:
En zo ziet hij er van binnen uit:
4b.jpg
Dit is de pro versie met gain regelaars.
Ik heb hem gister nog open gehad om de deksel goed erop te zetten..
Die gain regelaars zitten aan de achterzijde?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bryston 4b

Bericht door ds23man »

Kooremaestro schreef:
ds23man schreef:
En zo ziet hij er van binnen uit:
4b.jpg
Dit is de pro versie met gain regelaars.

Die gain regelaars zitten aan de achterzijde?
Yep.
Kooremaestro
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22

Re: Bryston 4b

Bericht door Kooremaestro »

Helaas zitten die er dan weer niet bij mij op ;)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bryston 4b

Bericht door ray5150 »

Dat zijn een paar beste trafo's. :shock:
Hoeveel vermogen levert zo'n bak eigenlijk ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bryston 4b

Bericht door ds23man »

250W/8ohm
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bryston 4b

Bericht door ray5150 »

En dan heb tie vast nog wel wat reserve over... :goeie:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Bryston 4b

Bericht door Kappa7 »

Voordeel van deze versterker is dat deze ook nog eens met lage impedantie dippen overweg kan van 0, 5 ohm.
Het ding is super stabiel en is erg gewild onder gebruikers van de Infinity Kappa9 speakers.
Mooi apparaat.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Bryston 4b

Bericht door Marp »

ds23man schreef:
Even een correctie, begin negentiger jaren begonnen ze met 20 jaar garantie met terugwerkende kracht. Vanaf 2006 zijn ze vermoedelijk met de jaar/week serienummering begonnen.
Dat begon eveneens in de negentiger jaren. Mogelijk al in 1991, bij de lancering van de 3e generatie met ondermeer een nieuw voorpaneel. Onder het label met serial# e.d. was aanvankelijk nog een afzondelijk label te vinden met daarin de opdruk "Date code", gevolgd door een 3-cijferige datumcode. Het 1e cijfer vertegenwoordigde het productiejaar, de 2 overige cijfers de week. Na de eeuwisseling werd de code 4-cijferig, en was hij te vinden achter "Date" in het label waarin ook het serial# staat.

Het apparaat in dit topic heeft nog smalle handgrepen en extra koelprofielen op de achterzijde. Dus in ieder geval uit de 1e generatie van 1976 t/m 1984. Op een mail met daarin de vraag en het serienummer antwoordt Bryston waarschijnlijk al binnen 24 uur wat de exacte productiedatum was, al maakt dat voor de waarde niets meer uit.

Van alle door de jaren heen aangebrachte wijzigingen lijkt de belangrijkste te zijn dat de 4B's sinds 1985, vanaf gen. II, een andere output stage kregen. Daarmee werd afgerekend met een wat harde klank in het hogetonenbereik wat de 1e generatie kenmerkte. De degelijkheid en stabiliteit waren altijd al dik in orde, maar voor de prijsstelling is dit (naast de staat) waarschijnlijk het meest belangrijke gegeven. Ik zou me dus oriënteren op wat anderen voor hun gen.I vragen en krijgen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bryston 4b

Bericht door ray5150 »

Amen to that. :lol:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Re: Bryston 4b

Bericht door Bart_M »

Je ziet dat deze versterkers vaak op het laag worden aangesloten in een bi-amp opstelling, eventueel een paar subs gaan ook prima...

Hij is in ieder geval dus 30 jaar, meer vintage dan verwacht.
Qua prijs wordt het dan ook lastig, as is misschien €100 a €150, gereviseerd €200 a €250? Beetje wat de gek ervoor wil geven.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bryston 4b

Bericht door ray5150 »

Het uiterlijk speelt ook mee, een poetsbeurt kan zomaar 50 euro meer opleveren.
Kooremaestro
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22

Re: Bryston 4b

Bericht door Kooremaestro »

Mooi dat er wat informatie over deze versterker naar boven komt! Thx allen voor de info!!
Ik zal hem inderdaad een goeie poetsbeurt geven voordat hij de verkoop in gaat en even na laten kijken!
En vanzelfsprekend zelf nog even mee experimenteren ;)

Kunnen jullie begrijpen dat iemand deze versterker gewoon bij t vuil gezet heeft?! Daar ben ik hem tegen gekomen..Onbegrijpelijk!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bryston 4b

Bericht door ray5150 »

:shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bryston 4b

Bericht door dre »

Als ie weer mooi speelt blijft ie waarschijnlijk gewoon staan. :mrgreen:
Kooremaestro
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22

Re: Bryston 4b

Bericht door Kooremaestro »

Die kans is inderdaad aanwezig ;) haha
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Bryston 4b

Bericht door richard »

Met de chromen beugels en het krulsnoer lijkt het me er een van de eerste serie.

http://www.hififreak.nl/bryston%20de%20 ... 20kort.htm

Zelf heb ik een NRB uit begin jaren '90 met bijpassende voorversterker.

De schroefjes zijn robertson #2, een canadees type schroef.
Kooremaestro
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22

Re: Bryston 4b

Bericht door Kooremaestro »

Ik dacht dat het krulsnoer misschien er later was aangezet, maar ze hebben dan daadwerkelijk geleverd met dit snoer?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Bryston 4b

Bericht door richard »

Kooremaestro schreef:
Ik dacht dat het krulsnoer misschien er later was aangezet, maar ze hebben dan daadwerkelijk geleverd met dit snoer?
In het begin werden ze geleverd met krulsnoer, pas later met euro chassisdeel.
Kooremaestro
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 22:22

Re: Bryston 4b

Bericht door Kooremaestro »

Hij begint bijna antiek te lijken ;)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Bryston 4b

Bericht door anonamemouse »

Als je het echt wil weten, er is een forum waar een van de eigenaren van Bryston zelf ook op schrijft. James Tanner heet hij.
Plaats reactie