TubeSociety Mable project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: TubeSociety Mable project

Bericht door metabaron »

hoi george

doet je versterker het nu goed en ga je naar die open dag om hem nog een keer te laten horen.

dennis
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: TubeSociety Mable project

Bericht door Kappa7 »

Ja hij zal op de open dag bij Menno weer te horen zijn.
http://www.mennovanderveen.nl/nl/demo_dagen.html
Ben jij daar ook?
Anders volgt er een herkansing in Enschede
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 26&t=17386
Als alles goed gaat staat daar ook een platenspeler van mij te draaien dan.
(Moet ik deze nog wel even maken) 8-[
Laatst gewijzigd door Kappa7 op za 19 jan 2013, 1:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: TubeSociety Mable project

Bericht door hannesie »

Kappa7 schreef:
Anders volgt er een herkansing in Hengelo
Ik zou daar maar Enschede van maken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: TubeSociety Mable project

Bericht door Kappa7 »

hannesie schreef:
Kappa7 schreef:
Anders volgt er een herkansing in Hengelo
Ik zou daar maar Enschede van maken. :mrgreen:
Aangepast :oops:
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: TubeSociety Mable project

Bericht door metabaron »

Enschede is te ver voor mij.
De open dag twijfel ik nog maar ik ben wel benieuwd naar het geluid.
Ik denk dat ik dit jaar de tubesociety op de achtergrond ga meedoen.
Ik heb een leuk idee, maar ja ideeën zat de rest niet hahaha.
image.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: TubeSociety Mable project

Bericht door Kappa7 »

Hij is wel erg mooi geworden he.
Misschien wil je hier er ook wat over vertellen?
Welke mod had je ook alweer?

Oja welkom op het forum he.

Groetjes George
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: TubeSociety Mable project

Bericht door RobertD »

metabaron schreef:
Enschede is te ver voor mij.
De open dag twijfel ik nog maar ik ben wel benieuwd naar het geluid.
Ik denk dat ik dit jaar de tubesociety op de achtergrond ga meedoen.
Ik heb een leuk idee, maar ja ideeën zat de rest niet hahaha.
image.jpg
=D>
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: TubeSociety Mable project

Bericht door Kappa7 »

Ah!buis schreef:
De schakeling,zoals dat schema hierboven,bevat wel degelijk al tegenkoppeling.Met de anodeweerstand van de triode niet naar + maar de anode van de eindbuis gebeurt dat.Had hetzelfde al vertoont met ECL82 ipv EL84 hier,
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2&start=75
Als je stroombronnen ipv weerstanden bij de kathode van de EL84's wil,kun je dat ook zo doet,da's wel gangbaar spul.
Anne
Ik ben nu eens bezig om de originele behuizing om te bouwen naar de Baby Huey schema staat al eerder aangeven in dit topic.
Alleen wil ik de stroom bron van Ah!Buis toepassen.
ik zit daar nu even naar te kijken en wil eigenlijk iets lager gaan zitten met de stroom.
Deze is nu hier 40mA en dat zou voor deze amp eigenlijk 38mA mogen zijn.
Houden de buizen het wat langer uit :)
Nu kijk ik naar de schakeling en zie het volgende (ik probeer hem te begrijpen) de zener bepaald de spanning waarop deze stroombron staat in gesteld.
zou deze hoger of lager moeten (is niet mijn bedoeling) dan deze aanpassen???
De weerstand Re bepaald de stroom die er mag lopen? deze is nu 150ohm als deze groter wordt, wordt de stroom dan kleiner?
zou ik naar 38mA willen dan zou volgens mij de waarde 158ohm moeten worden.
Klopt deze redenatie?

Dan nog een weerstand vinden van 158Ohm 1W dat valt niet mee.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: TubeSociety Mable project

Bericht door Ah!buis »

De redenering klopt wel :D .Met die 150ohm en de stroom door de 5k6 (ong.1mA) is het totaal eigenlijk 42mA.
Dan moet 'r 10% af voor 38mA.Ofwel erbij voor de 150,wordt dan 165 dat zijn twee 330ohm parallel.
Maar och een mA meer of minder,vergeet niet dat de zener ook nog tot 5% kan afwijken.Lager spanning,minder stroom.
Anne
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: TubeSociety Mable project

Bericht door AatV »

Was in Enschede onder de indruk door de wijze waarop je alles in een heel klein kastje gekregen hebt. Ga je nog een stroombrom "onder" de 6922's zetten? Zal je wel een negatieve hulpspanning voor nodig hebben.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: TubeSociety Mable project

Bericht door Kappa7 »

Ik heb al +en- 15V dus dat moet lukken.

ah!buis bedankt kan ik weer verder.
Plaats reactie