TubeSociety Mable project
Moderator: Beheerdersteam
Re: TubeSociety Mable project
hoi george
doet je versterker het nu goed en ga je naar die open dag om hem nog een keer te laten horen.
dennis
doet je versterker het nu goed en ga je naar die open dag om hem nog een keer te laten horen.
dennis
Re: TubeSociety Mable project
Ja hij zal op de open dag bij Menno weer te horen zijn.
http://www.mennovanderveen.nl/nl/demo_dagen.html
Ben jij daar ook?
Anders volgt er een herkansing in Enschede
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 26&t=17386
Als alles goed gaat staat daar ook een platenspeler van mij te draaien dan.
(Moet ik deze nog wel even maken)
http://www.mennovanderveen.nl/nl/demo_dagen.html
Ben jij daar ook?
Anders volgt er een herkansing in Enschede
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 26&t=17386
Als alles goed gaat staat daar ook een platenspeler van mij te draaien dan.
(Moet ik deze nog wel even maken)
Laatst gewijzigd door Kappa7 op za 19 jan 2013, 1:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: TubeSociety Mable project
Ik zou daar maar Enschede van maken.Kappa7 schreef:Anders volgt er een herkansing in Hengelo
Re: TubeSociety Mable project
Aangepasthannesie schreef:Ik zou daar maar Enschede van maken.Kappa7 schreef:Anders volgt er een herkansing in Hengelo
Re: TubeSociety Mable project
Enschede is te ver voor mij.
De open dag twijfel ik nog maar ik ben wel benieuwd naar het geluid.
Ik denk dat ik dit jaar de tubesociety op de achtergrond ga meedoen.
Ik heb een leuk idee, maar ja ideeën zat de rest niet hahaha.
De open dag twijfel ik nog maar ik ben wel benieuwd naar het geluid.
Ik denk dat ik dit jaar de tubesociety op de achtergrond ga meedoen.
Ik heb een leuk idee, maar ja ideeën zat de rest niet hahaha.
Re: TubeSociety Mable project
Hij is wel erg mooi geworden he.
Misschien wil je hier er ook wat over vertellen?
Welke mod had je ook alweer?
Oja welkom op het forum he.
Groetjes George
Misschien wil je hier er ook wat over vertellen?
Welke mod had je ook alweer?
Oja welkom op het forum he.
Groetjes George
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: TubeSociety Mable project
metabaron schreef:Enschede is te ver voor mij.
De open dag twijfel ik nog maar ik ben wel benieuwd naar het geluid.
Ik denk dat ik dit jaar de tubesociety op de achtergrond ga meedoen.
Ik heb een leuk idee, maar ja ideeën zat de rest niet hahaha.
Re: TubeSociety Mable project
Ik ben nu eens bezig om de originele behuizing om te bouwen naar de Baby Huey schema staat al eerder aangeven in dit topic.Ah!buis schreef:De schakeling,zoals dat schema hierboven,bevat wel degelijk al tegenkoppeling.Met de anodeweerstand van de triode niet naar + maar de anode van de eindbuis gebeurt dat.Had hetzelfde al vertoont met ECL82 ipv EL84 hier,
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2&start=75
Als je stroombronnen ipv weerstanden bij de kathode van de EL84's wil,kun je dat ook zo doet,da's wel gangbaar spul.
Anne
Alleen wil ik de stroom bron van Ah!Buis toepassen.
ik zit daar nu even naar te kijken en wil eigenlijk iets lager gaan zitten met de stroom.
Deze is nu hier 40mA en dat zou voor deze amp eigenlijk 38mA mogen zijn.
Houden de buizen het wat langer uit
Nu kijk ik naar de schakeling en zie het volgende (ik probeer hem te begrijpen) de zener bepaald de spanning waarop deze stroombron staat in gesteld.
zou deze hoger of lager moeten (is niet mijn bedoeling) dan deze aanpassen???
De weerstand Re bepaald de stroom die er mag lopen? deze is nu 150ohm als deze groter wordt, wordt de stroom dan kleiner?
zou ik naar 38mA willen dan zou volgens mij de waarde 158ohm moeten worden.
Klopt deze redenatie?
Dan nog een weerstand vinden van 158Ohm 1W dat valt niet mee.
Re: TubeSociety Mable project
De redenering klopt wel
.Met die 150ohm en de stroom door de 5k6 (ong.1mA) is het totaal eigenlijk 42mA.
Dan moet 'r 10% af voor 38mA.Ofwel erbij voor de 150,wordt dan 165 dat zijn twee 330ohm parallel.
Maar och een mA meer of minder,vergeet niet dat de zener ook nog tot 5% kan afwijken.Lager spanning,minder stroom.
Anne
Dan moet 'r 10% af voor 38mA.Ofwel erbij voor de 150,wordt dan 165 dat zijn twee 330ohm parallel.
Maar och een mA meer of minder,vergeet niet dat de zener ook nog tot 5% kan afwijken.Lager spanning,minder stroom.
Anne
Re: TubeSociety Mable project
Was in Enschede onder de indruk door de wijze waarop je alles in een heel klein kastje gekregen hebt. Ga je nog een stroombrom "onder" de 6922's zetten? Zal je wel een negatieve hulpspanning voor nodig hebben.
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: TubeSociety Mable project
Ik heb al +en- 15V dus dat moet lukken.
ah!buis bedankt kan ik weer verder.
ah!buis bedankt kan ik weer verder.
