Keukenproject

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

En dat zijn dan alleen nog maar de fouten die ik hier toegeef :lagge:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Keukenproject

Bericht door democles »

hannesie schreef:
Heh, gelukkig hij maakt ook wel eens fouten.

Ik voel mij wat minder alleen. :lol: :mrgreen:
Alles voor de goede afloop,komt me bekend voor,al doende hou je rekening met steeds meer dingen en toch sluipen er nog foutjes binnen.............. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Ach weetje, wie nooit fouten maakt maakt ook nooit wat. Wijs onderschrift van forumlid Theo. Door ervaring kun je veel dingen voor zijn, maar als er eens wat is, repair & proceed :lol: Dit kostte alleen tijd.... Zit ook geen deadline op hobbyprojecten he, dat gaat ook weer het doel voorbij.
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Keukenproject

Bericht door Aaad »

Van je fouten moet je leren, ik ben dus eigenlijk zeer geleerd...... :shock: :lol:

Aad
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Keukenproject

Bericht door democles »

:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Waar was ik gebleven, voor de Apocalyps :mrgreen: Plaatwerk gespoten, kan het uitharden voor de final assembly. Na de zomer he....
2016-07-17 10.43.21.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Wegens Kwalitatief Uitermate Tegenvallend zomerweer de winterhobby opgepakt en het soldeerijzer ontstoken. De versterker van bedrading voorzien en testen, het werkt :D

Vanmiddag even in het hobbyhok testgedraaid, klinkt gewoon lekker, de kleine breedbanders matchen heerlijk met de versterker. Wel in perspektief gezien naar het kleine formaat natuurlijk van de speakers. dB´s genoeg voor in de keuken, geen brom-ruis of andere ongewenste zaken. Vermogen is net geen 3W, blok lijkt aardig, kan ik misschien nog iets aan tunen, alhoewel dit zo weinig is dat ik denk dat het niet veel doet.
IMG_0882.JPG
IMG_0883.JPG
IMG_0884.JPG
IMG_0885.JPG
Wat nog te doen: verder afwerken, zijkantjes kunnen in de lak, plaatwerk aan de buitenkant kan er tegenaan. Oja, wilde nog gridweerstanden voor de EL84's monteren, ben ik nog vergeten zie ik. Komen er nog in :idea:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

De laatste restjes afgewerkt, binnenkant is klaar nu. Laatste karweitje, kwastje lak over de zijpaneeltjes.
Ke 001.jpg
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Keukenproject

Bericht door AatV »

Krijg onderhand het idee dat je over enige tijd de keuken niet meer uitkomt... :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Nou is koken ook een hobby hier, maar om de keuken niet meer uit te komen is ook weer zoiets :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Keukenproject

Bericht door ds23man »

Het enige recht is je aanrecht! :rofl:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Jaja, grote mond hier. Thuis met een vrouw met tandarts-martelgereedschap piep je wel anders :lagge:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Keukenproject

Bericht door ds23man »

Mijn enige recht is de afzuigbuis als tandartsassistent....... :(
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Keukenproject

Bericht door SARK »

Altijd werk in de tandheelkunde ...
Bijlagen
Dentist.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Laatste dingetjes nog gedaan, gridweerstanden gemonteerd en nog iets bedrading aangepast, het plaatwerk erop. En klaar! :rock:
Enkele picjes, kan nog net even buiten (Twente is geloof ik nog de enige plek in NL waar het droog is :D )
EL84 008.jpg
EL84 009.jpg
EL84 014.jpg
EL84 012.jpg
Voor de verandering is dit een compact buizengebakje geworden dat te verplaatsen is zonder acuut hernia gevaar, de gebruikelijke ZBA referentie:
EL84 013.jpg
Luidsprekers af, versterker af, er wacht nu nog 1 vervelend klusje: een draad trekken van de set in de woonkamer naar de keuken toe. Zonder in details te treden, er zitten enkele obstakels die dit wat lastig maken .. komt goed :relax:
Laatst gewijzigd door Barry2001 op zo 02 okt 2016, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Keukenproject

Bericht door ds23man »

Ziet er weer strak uit! :goedzo: Vooral dat flesje. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Keukenproject

Bericht door Chris_T »

:goeie: echt een kunstwerk van binnen en van buiten!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Bedankt mannen!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Keukenproject

Bericht door OpaBert »

Ziet er Geweldig uit Top!!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Keukenproject

Bericht door democles »

Ziet er weer goed uit Barry :goedzo:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Kappa7 »

Ziet er netjes uit. :goedzo:
Is wel een heel ander gezicht zo als de Aurex waar het mee begonnen was.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Henkjan »

Chris_T schreef:
:goeie: echt een kunstwerk van binnen en van buiten!
en de versterker is ook mooi :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Grazie allemaal! @George, het versterkertje past net in de kast die in de openingspost staat, maar dan kunnen er zowiezo geen stekkers e.d. in de achterkant (vanwege de ondiepe kast), die moesten naar de bovenkant. Daar was het eigenlijk om te doen :mrgreen: Verder issie gepimpt in betere C`s en R`s (wat je daarvan hoort vraag ik me af..), vooral een betere potmeter en gelijkspanningsgloei op de vv buis. Oja en de toonregeling natuurlijk (met schakelaar te bypassen), vanwege de nogal ongunstige positie van de luidsprekers straks. Denk dat het mogelijk verminderen van reflecties op de kast straks ook nog wel eens veel kan doen. We gaan het meemaken :sure:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Lezers van dit feuilleton, de laatste hindernis, kabels trekken. Vooral die van de woonkamer naar de keuken was een strijd, maar het zit erin en uit zicht. Het houdt in dat of het nou vinyl is of de streamer wat in de woonkamer aanstaat dit ook in de keuken beluisterd kan worden, ik gebruik een gebufferde uitgang op mijn voorversterker die doorgeeft wat er met de ingangsselector gekozen is.
EL84 017.jpg
EL84 018.jpg
Heb de luidsprekers nog 'recht' staan, even geprobeerd ze naar binnen te draaien maar het stereobeeld wordt minder op verschillende plekken in de keuken. Ik wil nog wel proberen ze iets te kantelen, nog niet gedaan (de BR poorten staan nu naar binnen gedraaid).

Hoe klinkt het, ja gewoon goed! Power is meer dan zat, volumepot op een kwart is haast al te hard genoeg tijdens de maaltijd. Ik ben erg blij dat er toch een toonregeling op zit en ik met name het laag wat terug kan draaien. De 'nis' boven de kast werkt duidelijk als basversterker, misschien dat daar nog iets geplakt kan worden, om wat reflecties tegen te gaan.

Duidelijk pluspunt is het stereobeeld, echt mooi op verschillende plekken in de keuken. Het geluid komt wel 'van omhoog' , maar daar niet meer uit de speakers. Misschien dat met kantelen dit nog verbeterd kan worden.

Eerst laat ik het maar eens een tijdje staan zo, om de ervaren hoe het werkelijk bevalt na de eerste indruk.

Tot zover het afmelden van dit project, iedereen bedankt voor de reacties en aandacht!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Kappa7 »

Leuk ziet er keurig uit zo. :goedzo:
Weer een project succesvol afgesloten. =D>
Plaats reactie