Keukenproject
Moderator: Beheerdersteam
Re: Keukenproject
Alles voor de goede afloop,komt me bekend voor,al doende hou je rekening met steeds meer dingen en toch sluipen er nog foutjes binnen..............hannesie schreef:Heh, gelukkig hij maakt ook wel eens fouten.
Ik voel mij wat minder alleen.![]()
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Ach weetje, wie nooit fouten maakt maakt ook nooit wat. Wijs onderschrift van forumlid Theo. Door ervaring kun je veel dingen voor zijn, maar als er eens wat is, repair & proceed
Dit kostte alleen tijd.... Zit ook geen deadline op hobbyprojecten he, dat gaat ook weer het doel voorbij.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Waar was ik gebleven, voor de Apocalyps
Plaatwerk gespoten, kan het uitharden voor de final assembly. Na de zomer he....
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Wegens Kwalitatief Uitermate Tegenvallend zomerweer de winterhobby opgepakt en het soldeerijzer ontstoken. De versterker van bedrading voorzien en testen, het werkt
Vanmiddag even in het hobbyhok testgedraaid, klinkt gewoon lekker, de kleine breedbanders matchen heerlijk met de versterker. Wel in perspektief gezien naar het kleine formaat natuurlijk van de speakers. dB´s genoeg voor in de keuken, geen brom-ruis of andere ongewenste zaken. Vermogen is net geen 3W, blok lijkt aardig, kan ik misschien nog iets aan tunen, alhoewel dit zo weinig is dat ik denk dat het niet veel doet.
Wat nog te doen: verder afwerken, zijkantjes kunnen in de lak, plaatwerk aan de buitenkant kan er tegenaan. Oja, wilde nog gridweerstanden voor de EL84's monteren, ben ik nog vergeten zie ik. Komen er nog in
Vanmiddag even in het hobbyhok testgedraaid, klinkt gewoon lekker, de kleine breedbanders matchen heerlijk met de versterker. Wel in perspektief gezien naar het kleine formaat natuurlijk van de speakers. dB´s genoeg voor in de keuken, geen brom-ruis of andere ongewenste zaken. Vermogen is net geen 3W, blok lijkt aardig, kan ik misschien nog iets aan tunen, alhoewel dit zo weinig is dat ik denk dat het niet veel doet.
Wat nog te doen: verder afwerken, zijkantjes kunnen in de lak, plaatwerk aan de buitenkant kan er tegenaan. Oja, wilde nog gridweerstanden voor de EL84's monteren, ben ik nog vergeten zie ik. Komen er nog in
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
De laatste restjes afgewerkt, binnenkant is klaar nu. Laatste karweitje, kwastje lak over de zijpaneeltjes.
Re: Keukenproject
Krijg onderhand het idee dat je over enige tijd de keuken niet meer uitkomt...
groet,
Aat
groet,
Aat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Nou is koken ook een hobby hier, maar om de keuken niet meer uit te komen is ook weer zoiets 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Jaja, grote mond hier. Thuis met een vrouw met tandarts-martelgereedschap piep je wel anders 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Laatste dingetjes nog gedaan, gridweerstanden gemonteerd en nog iets bedrading aangepast, het plaatwerk erop. En klaar!
Enkele picjes, kan nog net even buiten (Twente is geloof ik nog de enige plek in NL waar het droog is
)
Voor de verandering is dit een compact buizengebakje geworden dat te verplaatsen is zonder acuut hernia gevaar, de gebruikelijke ZBA referentie:
Luidsprekers af, versterker af, er wacht nu nog 1 vervelend klusje: een draad trekken van de set in de woonkamer naar de keuken toe. Zonder in details te treden, er zitten enkele obstakels die dit wat lastig maken .. komt goed
Enkele picjes, kan nog net even buiten (Twente is geloof ik nog de enige plek in NL waar het droog is
Voor de verandering is dit een compact buizengebakje geworden dat te verplaatsen is zonder acuut hernia gevaar, de gebruikelijke ZBA referentie:
Luidsprekers af, versterker af, er wacht nu nog 1 vervelend klusje: een draad trekken van de set in de woonkamer naar de keuken toe. Zonder in details te treden, er zitten enkele obstakels die dit wat lastig maken .. komt goed
Laatst gewijzigd door Barry2001 op zo 02 okt 2016, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Keukenproject
Ziet er netjes uit.
Is wel een heel ander gezicht zo als de Aurex waar het mee begonnen was.
Is wel een heel ander gezicht zo als de Aurex waar het mee begonnen was.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Keukenproject
en de versterker is ook mooiChris_T schreef:echt een kunstwerk van binnen en van buiten!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Grazie allemaal! @George, het versterkertje past net in de kast die in de openingspost staat, maar dan kunnen er zowiezo geen stekkers e.d. in de achterkant (vanwege de ondiepe kast), die moesten naar de bovenkant. Daar was het eigenlijk om te doen
Verder issie gepimpt in betere C`s en R`s (wat je daarvan hoort vraag ik me af..), vooral een betere potmeter en gelijkspanningsgloei op de vv buis. Oja en de toonregeling natuurlijk (met schakelaar te bypassen), vanwege de nogal ongunstige positie van de luidsprekers straks. Denk dat het mogelijk verminderen van reflecties op de kast straks ook nog wel eens veel kan doen. We gaan het meemaken 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Keukenproject
Lezers van dit feuilleton, de laatste hindernis, kabels trekken. Vooral die van de woonkamer naar de keuken was een strijd, maar het zit erin en uit zicht. Het houdt in dat of het nou vinyl is of de streamer wat in de woonkamer aanstaat dit ook in de keuken beluisterd kan worden, ik gebruik een gebufferde uitgang op mijn voorversterker die doorgeeft wat er met de ingangsselector gekozen is.
Heb de luidsprekers nog 'recht' staan, even geprobeerd ze naar binnen te draaien maar het stereobeeld wordt minder op verschillende plekken in de keuken. Ik wil nog wel proberen ze iets te kantelen, nog niet gedaan (de BR poorten staan nu naar binnen gedraaid).
Hoe klinkt het, ja gewoon goed! Power is meer dan zat, volumepot op een kwart is haast al te hard genoeg tijdens de maaltijd. Ik ben erg blij dat er toch een toonregeling op zit en ik met name het laag wat terug kan draaien. De 'nis' boven de kast werkt duidelijk als basversterker, misschien dat daar nog iets geplakt kan worden, om wat reflecties tegen te gaan.
Duidelijk pluspunt is het stereobeeld, echt mooi op verschillende plekken in de keuken. Het geluid komt wel 'van omhoog' , maar daar niet meer uit de speakers. Misschien dat met kantelen dit nog verbeterd kan worden.
Eerst laat ik het maar eens een tijdje staan zo, om de ervaren hoe het werkelijk bevalt na de eerste indruk.
Tot zover het afmelden van dit project, iedereen bedankt voor de reacties en aandacht!
Heb de luidsprekers nog 'recht' staan, even geprobeerd ze naar binnen te draaien maar het stereobeeld wordt minder op verschillende plekken in de keuken. Ik wil nog wel proberen ze iets te kantelen, nog niet gedaan (de BR poorten staan nu naar binnen gedraaid).
Hoe klinkt het, ja gewoon goed! Power is meer dan zat, volumepot op een kwart is haast al te hard genoeg tijdens de maaltijd. Ik ben erg blij dat er toch een toonregeling op zit en ik met name het laag wat terug kan draaien. De 'nis' boven de kast werkt duidelijk als basversterker, misschien dat daar nog iets geplakt kan worden, om wat reflecties tegen te gaan.
Duidelijk pluspunt is het stereobeeld, echt mooi op verschillende plekken in de keuken. Het geluid komt wel 'van omhoog' , maar daar niet meer uit de speakers. Misschien dat met kantelen dit nog verbeterd kan worden.
Eerst laat ik het maar eens een tijdje staan zo, om de ervaren hoe het werkelijk bevalt na de eerste indruk.
Tot zover het afmelden van dit project, iedereen bedankt voor de reacties en aandacht!
