Vanavond zet ik het op punt in de simulator, bedankt Anne jij schiet blijkbaar niet te vroeg als goede resultaten niet snel genoeg komenAh!buis schreef:Is niks bijzonders, door de aftakking op de anode zit het midden van de toonregeling niet meer in 't midden.Een weerstand in serie met C2 ( ~27k ) zou dat rechttrekken, of gewoon de toonregeling iets verzetten.Willy_61 schreef:Hopelijk dus, want de volledige mod van Anne geeft een oplopende curve, die niet mooi is om aan te zien, winst in het midden (1kHz) +6,2dB.
Anne
Resultaat met enkel de kathodevolger-mod uitgevoerd: f a n t a s t i s c h
Treble en volume open en geen signaal in, niks oscillatie, muisstil.
Muziek erop: bass en treble midden en volume open: geen vervorming en zo luid dat ik na 1 min. mijn gehoorbescherming moet gebruiken. Bass op 3u, machtig goed en zuiver, treble op 3u heel zuiver, soms te scherp. Balance gecontroleerd, voldoende links en rechts uitregeling.
Daaruit besluit ik dat het baxandall-gedeelte van Angelfire moet volstaan voor de hoge tonen (maar dat is nu bijzaak).
Dan sinusgenerator op ingang versterker, 1 kHz: flattopping begint op 33Vpp uit over 4 ohm box (de ingangsspanning is dan 5,7Vpp) dus er mag nog wat meer versterking uit de toonregeling komen.
Daarom simulatie starten straks om de volledige mod van Anne te optimaliseren.
Anne nogmaals dank
