Nou blij!b_force schreef:NEE!!!
hop woofers erin

Moderator: Beheerdersteam
Centrum vand de tweeter zit nu op 112 cm hoogte en het middelpunt van de mid op 98 cm. Op de luisterplek kijk ik dan tussen de mid en tweeter. Het geheel zou wat lager komen te zitten waneer ik dat omdraaide en dat was niet de bedoeling.b_force schreef:hahahahahahahaha !!!
![]()
![]()
![]()
Overigens niet over gedacht om de tweeter tussen de woofer en de mid te doen ?
(en waarom niet ? )
Ik ben altijd aardig..Montana schreef:Heb je al een 4-weg filterschema voor me uitgewerkt dan , wat aardig!sietse schreef:Ja en gooi die meet boel es weg, geeft alleen maar storing in de weergave vast en zeker. Vervuilende storing op de kabels vast en zeker en zo....b_force schreef:NEE!!!
hop woofers erin![]()
![]()

vind het nogal een vage zinDIt is een meting zonder demping met de microfoon op 60cm met 100cm rruimte achter de dipool en 100cm met 60cm ruimte achter de dipool.

Een mls meting van ARTA gaat toch onder de 50Hz door neem ik aan?b_force schreef:Bekend probleempje bij laag passief filteren....
Simuleer maar eens wat (in bv boxsim) dan kan je het zo zien.
Er zijn wel wat mogelijkheden. Een zuigkring, maar dan gaat je impedantie gevaarlijk naar 0.
Of een spoel nemen met een wat hogere weerstand.
Ik zal eens kijken bij jou drivertjes wat een redelijk leuk begin is
max 52 breed thv de bovendste woofer. De vleugels naar achteren zijn 38 cm diep onder en 32 cm boven. Het komt niet zo heel nauw als de baffle de freq. respons maar rechthoudt tot 125Hz. Daaronder begint hij pas af te vallen.b_force schreef:ze raden aan in ARTA om voor laag witte ruis, of speech te nemen.
Volgens Jeroen_D kan je het best ook een lage resolutie nemen (8xxx dacht ik)
Wat zijn jou baffle maten ongeveer ?

Als het om de impedanzmeting gaat moet ik nog geduld hebben. Ik moet even uitdokteren hoe ik dat makkelijk kan doen met die kleine weerstandjes.b_force schreef:Zonder simulatie te gebruiken....
Wordt hoger en schuift op![]()
Even gesimuleerd.
Hij wordt idd hoger, maar -3dB schuift ook omlaag.
Wat voor versterker heb je er voor hangen ?
Een degelijke versterker moet 3ohm nog wel halen, eens kijken of mijn simulaties een beetje kloppen
Kom je dus wel op 3ohm.
Met een spoel van 12mH, cap van 470uF met een 10ohm weerstand in serie (met de cap dus)
edit:
Met jou opstelling is je impedantie nog lager, dus het moet goed gaan
Ik ben benieuwd naar je meting