Mijn fout, ik dacht dat ik de cad bestanden had toegevoegd.
EDIT kan geen cad bestanden toevoegen helaas. mag niet.
ik mik hem op de meel.....
Ja de achterkamer is groter geworden inderdaad. Ik realiseerde me niet dat die woofer zo kolossal was namelijk.
Ik heb hornresp gebruikt om de respionce te laten simuleren en vanuit die theoretische simulatie teken je dan een hoorn uit, die je vervolgens probeert te vouwen. Dit lukte allemaal erg goed bij dit drivertje (geen gekke fratsen nodig)
De hoorn modelleer je in hornresp in 4 stukken. (helaas het maximaal aantal segmenten)
Ik neem aan dat je kan zien op de foto dat de hoorn grofweg in 4 elementen is in te delen. elk element begint met een doorsnede en eindigd met een doorsnede. De oppervlakte van de begin en eind doorsnede vul je in in hornresp. (respectievelijk S1 en S2 voor het eerste deel) Dan vul je achter de twee doorsneden de lengte van het segment in.
Het eerste segment laat ik altijd aanvangen rond het midden van de conus van de driver. Dit is echter een ietwat grijs gebied, maar laten we ons niet rijk rekenen met een langere hoorn (die we misschien wel hebben). Enfin, verder vul je het volume van de achterkamer nog in, de rest kun je allemaal ongewijzigd laten (uiteraard heb ik wel de door jou na laten meten TSP ingevoerd)
Zolas je kan zien bestaat de achterkamer nu uit wat meer plankjes.
Het verloop is bijna voleldig exponentieel het laatste deel. Maar ik heb begrepen dat je alles kan laten zagen, dus dan moet dat geen problemen geven (en doen we het meteen goed)
Het verloopje uit de simulatie is trouwens veelbelovend.
Het lijkt alsof hij niet erg laag gaat, maar als je bedenkt dat je op 40 hz nog zulke output hebt weet je welke impact zulke kasten hebben.
enfin, een plotje van de simulatie die ik volgens mij al gegeven heb eenmaal. dit is van de nieuwe siutuatie met iets grotere achterkamer.
ps de file toont ook bracing welke je niet moet vergeten natuurlijk. succes!
Kastbreedte is trouwens nog steeds 60cm buitenmaat!